Forum Główne > Urządzenia srk
Pulpity fikcyjnych stacji
goofy212:
Ja mogę wymienić tylko podstawowe błędy.
1. Złe nazwy semaforów.
2. Zła numeracja rozjazdów.
3. Zbyt długie plany świetlne. Mam tu na myśli długość torów w peronach i nie tylko w Dozownikowie.
4. Brak przycisków doraźnych dPo i dKo oraz ich liczników i plomb .
5. Brak wykolejnic w miejscach w których są wymagane.
6. W Podg Rybno bezsensowne przejście 76/77. (Przynajmniej dla mnie)
7. Braki w opisach odcinków
8. Nie ma możliwości manewrów w Dozownikowie, brak przycisków od tarcz manewrowych
9. Brak Przycisków Kr, Iz oraz doraźnego zwalniania przebiegu
Tadek40:
--- Cytat: goofy212 w 06 Maj 2017, 20:48:32 ---Ja mogę wymienić tylko podstawowe błędy.
1. Złe nazwy semaforów.
2. Zła numeracja rozjazdów.
3. Zbyt długie plany świetlne. Mam tu na myśli długość torów w peronach i nie tylko w Dozownikowie.
4. Brak przycisków doraźnych dPo i dKo oraz ich liczników i plomb .
5. Brak wykolejnic w miejscach w których są wymagane.
6. W Podg Rybno bezsensowne przejście 76/77. (Przynajmniej dla mnie)
7. Braki w opisach odcinków
8. Nie ma możliwości manewrów w Dozownikowie, brak przycisków od tarcz manewrowych
9. Brak Przycisków Kr, Iz oraz doraźnego zwalniania przebiegu
--- Koniec cytatu ---
Wiem że tam brakuje i zamierzam poprawić ale Jasło chyba troche dobrze zrobione.
Paweł Piotr:
A ja dodam:
1. Co to jest za sytuacja torowa w ramce nr 1? Tarcza manewrowa przed semaforem wjazdowym?
2. Co to jest w ramce nr 2? Sygnał manewrowy na semaforze wjazdowym? Dwa przyciski w jednej kostce?
3. Co to jest w ramce nr 3? Przycisk w miejscu, gdzie w kostce znajdują się kolorowe przesłony do podświetlenia szczeliny zwrotnicowej?
4. Co to jest zaznaczone w czerwonych kółkach? Przycisk w miejscu, w którym nie ma przycisków w kostkach pulpitów AC-20?
5. Co to jest zaznaczone w niebieskich kółkach? Dlaczego przycisk zwrotnicowy jest poza kostką obrazującą zwrotnicę?
Czy kolega raczył przeczytać moje wcześniejsze posty, dotyczące konstrukcji pulpitów kostkowych?
Tadek40:
--- Cytat: Paweł Piotr w 06 Maj 2017, 21:21:57 ---A ja dodam:
1. Co to jest za sytuacja torowa w ramce nr 1? Tarcza manewrowa przed semaforem wjazdowym?
2. Co to jest w ramce nr 2? Sygnał manewrowy na semaforze wjazdowym? Dwa przyciski w jednej kostce?
3. Co to jest w ramce nr 3? Przycisk w miejscu, gdzie w kostce znajdują się kolorowe przesłony do podświetlenia szczeliny zwrotnicowej?
4. Co to jest zaznaczone w czerwonych kółkach? Przycisk w miejscu, w którym nie ma przycisków w kostkach pulpitów AC-20?
5. Co to jest zaznaczone w niebieskich kółkach? Dlaczego przycisk zwrotnicowy jest poza kostką obrazującą zwrotnicę?
Czy kolega raczył przeczytać moje wcześniejsze posty, dotyczące konstrukcji pulpitów kostkowych?
--- Koniec cytatu ---
Cóż a więc lecimy.
1. A jak pociągi manewrowały? Musiały by co chwile pytać o pozwolenie na przekroczenie w5.
2. Ta sama odpowiedź co na pierwszym.
3. Cóż nie miałem jak umieśćić żeby było dobrze.
4. Ech.......... Jakby to powiedzieć bo nie wiedziałem.
5. Cóż to guzik do przełączenia zwrotnicy.
6. Poprawie tylko gdzie te twoje rady? Bo już sam nie wiem czy robie źle czy nie.
Paweł Piotr:
Na stronie 6 tego wątku napisałem:
http://www.symulator.isdr.pl/2_3.php
Na tej stronie jest bardzo dobry przykład opisu pulpitu kostkowego do symulatora - proszę go dokładnie obejrzeć.
Proszę zamieścić plan schematyczny (sporządzony zgodnie z przepisami) Twojego projektu - to jest podstawa do konstrukcji pulpitu.
Proszę określić rodzaj przekaźnikowych urządzeń srk.
Proszę określić rodzaje blokad liniowych na szlakach.
Dopiero wówczas można wskazać błędy przez Ciebie popełnione.
Co do samego pulpitu: w jednej kostce może znajdować się tylko jeden przycisk, umieszczony w jednym z rogów kostki (w IZH111 stosuje się kostki ze specjalną konstrukcją przycisku na środku kostki), przyciski do obsługi zwrotnic umieszcza się w kostce obrazującej rozjazd, nie umieszcza się przycisku do obsługo semafora w kostce, będącej powtarzaczem tarczy ostrzegawczej, a sam powtarzacz tarczy ostrzegawczej (w domyślnym typie usrk na Twoim rysunku) zawsze składa się z dwóch kontrolek - pomarańczowej i zielonej, przyciski doraźnego zwolnienia przebiegów są plombowane, a nie z licznikami, brak opisu przycisków operacyjnych, doraźnych, izolacji torowej, numeracji torów, niewłaściwa kompozycja elementów pulpitu - np. mierniki i przełączniki umieszcza się w górnej części pulpitu, błędnie zobrazowane blokady liniowe, braki przycisków w określonych grupach przycisków operacyjnych i doraźnych, zła symbolika peronów, to na gorąco...
W kwestiach projektowania układów torowych: tory boczne muszą posiadać zabezpieczenie (wykolejnice lub żeberka ochronne), tory boczne nie posiadają urządzeń kontroli ich zajętości..
Jak napisałem wcześniej - chcąc prawidłowo korzystać z narzędzia do projektowania pulpitów, potrzebna jest dość spora wiedza - o kolei, o projektowaniu układów torowych, o zasadach rysowania planów schematycznych, o zasadach działania poszczególnych typów przekaźnikowych usrk, o zasadach budowy i działania pulpitów kostkowych...
Projekt pulpitu jest jednym z ostatnich z elementów projektu posterunku ruchu..
Twoje odpowiedzi dobitnie świadczą, że przed Tobą jeszcze dużo nauki - przede wszystkim o zasadach budowy i funkcjonowania kolei..
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej