Forum Główne > Urządzenia srk

Pulpity fikcyjnych stacji

<< < (24/49) > >>

goofy212:
Wrzucam poprawioną wersję Podg mojego autorstwa. Poprawiłem przyciski semaforów, dodałem plomby, poprawiłem opisy przycisków zwalniania przebiegu i drobne szczegóły. Reszta jest tak jak na rzeczywistym pulpicie tego posterunku.

Tadek40:
Moje 2 godzinne męczenie się z pulpitem stacji Inaby. Prosze o szczerą odpowiedź.
P.S Wiem że źle zrobiłem.

Paweł Piotr:
Nieprawidłowy układ torowy stacji, nieprawidłowa numeracja torów, nieprawidłowy opis sygnalizatorów.
Brak przycisków i liczników sygnałów zastępczych.
Brak przycisku z kontrolką oraz licznika dla wyjazdu na tor lewy po obu stronach stacji (NO).
Brak posterunku SKP z lewej strony stacji oraz licznika i przycisku z kontrolką pomSKP.
Pociąg z prawej strony po torze właściwym (Tewianka) może wjechać tylko na tor 2 i 3. Skąd wezmą się pociągi w stacji do wyjazdu w lewą stronę lewą z torów 1 ,4 i 5? Wyjazd z torów 1, 4 i 5 jest możliwy tylko na tor niewłaściwy - bezsens.
Dokąd mają odbyć się jazdy manewrowe z torów 3, 2, 1, 4 i 5?
Z torów 3, 2 i 1 można wyjechać manewrem w prawą stronę. Jak, na jaki sygnał i na czym podany będzie możliwa powrotna jazda manewrowa?
Najpierw należy poznać zasady projektowania, budowy i eksploatacji posterunków ruchu. Dopiero potem można próbować rysować plan schematyczny i do niego projektować pulpit. Więc przestań robić kolejne bzdurne pulpity, tylko zajmij się poznaniem zasad, o których już wielokrotnie pisałem.

DamDam:
Duża poprawa przez te dwa lata nastąpiła 8), wystarczyło trochę pobawić się na Liskowie.

Paweł:
Widzę że rysowanie pulpitów dalej daje dużo frajdy, szkoda że większość z nich nie nadaje się do merytorycznej oceny.

Chyba się powtarzam, ale proponuję zacząć od narysowania i przedstawienia do oceny schematu układu torowego, choćby w uproszczeniu i bez zachowania skali. Poprawne zaprojektowanie układu torowego to odrębny, bardzo obszerny temat, można do tego utworzyć osobny wątek jeżeli będzie potrzeba. Można też pulpit zaprojektować do stacji istniejącej, dla której jest dostępny plan.

Przed rysowaniem pulpitu, oprócz przygotowania planu układu torowego, konieczne jest natomiast dokładne zapoznanie się z zasadami obsługi i podstawami działania urządzeń, a także przestudiowanie przykładowych pulpitów (z literatury, z ISDR, z dostępnych zdjęć; z tego wątku nie polecam...) ze zrozumieniem funkcji i zasad rozmieszczenia wszystkich ich elementów. Bez tego przedstawianie szczegółowych uwag do większości zaprezentowanych tu pulpitów to strata czasu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej