Forum Główne > Urządzenia srk
Pulpity fikcyjnych stacji
Paweł Piotr:
Niestety, nie jest. Zakładając, że plan torowy stacji jest prawdziwy (na drugim rysunku), plan pulpitu jest z nim niezgodny - pomiędzy rozjazdami 2 i 4 nie ma toru 4a, a tor 6 pełni rolę żeberka ochronnego, tory 4 i 3 są torami bocznymi, na których nie stosuje się kontroli zajętości (izolacje), zatem użycie kostek z podświetlanymi szczelinami jest błędne, zwrotnic umieszczonych w torach bocznych nie obsługuje się z pulpitu (5), przyciski sygnałów zastępczych na semaforach oraz przyciski zwolnienia przebiegów pociągowych umieszcza się po tej samej stronie pulpitu, po której są umieszczone ich powtarzacze i przyciski ich obsługi (z prawej strony pulpitu), przyciski dPo i dKo są plombowane, przyciski Kr i Iż umieszcza się nad schematem układu torowego, przyciski zwolnienia przebiegów manewrowych umieszcza się na dole pulpitu pod schematem układu torowego...
W pierwszej kolejności należy dokładnie przygotować (rozrysować) plan schematyczny urządzeń srk na stacji (m. in. sygnalizatory, odcinki izolowane) oraz należy zdefiniować rodzaj zastosowanych urządzeń przekaźnikowych - i do takiego planu można dopiero konstruować pulpit.
jageer:
Tm31 i Tm32 powinny być jako semafory o układzie czerwone-białe......
--- Cytat: Paweł Piotr w 18 Luty 2019, 11:19:57 ---tory 4 i 3 są torami bocznymi, na których nie stosuje się kontroli zajętości (izolacje), zatem użycie kostek z podświetlanymi szczelinami jest błędne, zwrotnic umieszczonych w torach bocznych nie obsługuje się z pulpitu (5)
--- Koniec cytatu ---
Obecnie na posterunku ZZ2 (st. Zabrze) jest dołożony pulpit kostkowy w celu "stawiania semaforów" i pokazywania zajętości oraz szczeliny do rozjazdów elektrycznych, a co ciekawe - dla rozjazdów sterowanych mechanicznie zastosowano szczeliny podświetlone !! Nieważne, czy wajcha jest prosto, czy w bok świeci zawsze tak samo...... - rozjazdy "sterowane pędniami"...........
To tak dla ciekawości ;)
Paweł Piotr:
Kochany Mr jageer - to, o czym piszesz, to niestety prawda, bo tak koszmarnie wyglądają tzw. doróbki - ni w pięć, ni w dziewięć, na wielu posterunkach znajduje się totalne pomieszanie urządzeń ręcznych, mechanicznych i przekaźnikowych (nie wspomnę o obwieszaniu nastawni przekaźnikowej monitorami dostawianych urządzeń komputerowych, monitorami z przejazdów kolejowych, monitorami z przystanków osobowych, no i monitorami do stwierdzania końca pociągu) - nastawnie przypominać zaczynają studia telewizyjne... Przykre jest to, że takie dziadostwo jest tolerowane przez UTK i inne organy kolejowe - oczywiście do czasu pierwszej katastrofy...
Tm 32 i Tm33 powinny być zastąpione semaforami (obecnie - drogowskazowymi) z czerwonym i białym światłem jako sygnalizatory kończące przebiegi wjazdowe do stacji na tor 1 i 2 - dlatego napisałem, że najpierw trzeba zrobić projekt usrk, a dopiero potem - do tego projektu - przymierzać plan pulpitu.
jageer:
--- Cytat: Paweł Piotr w 18 Luty 2019, 20:54:22 ---Kochany Mr jageer - to, o czym piszesz, to niestety prawda, bo tak koszmarnie wyglądają tzw. doróbki - ni w pięć, ni w dziewięć, na wielu posterunkach znajduje się totalne pomieszanie urządzeń ręcznych, mechanicznych i przekaźnikowych (
--- Koniec cytatu ---
Kończąc temat - na nastawni ZZ2 (albo już ZZ1, mniejsza z tym), są urządzenia mechaniczne, do tego rozjazdy elektryczne sterowane UZE-2 na ławie nastawczej, pulpit kostkowy do obsługi semaforów i blokady SBL w kierunku Gliwic GLC. Do tego kilka "wajch" z pędniami. A dodatkowo obok ławy zabudowano zamki UZE-1, bo w aparacie nie było miejsca na przebiegi / blokadę stacyjną na tor nr 4. W związku z czym po otrzymaniu nakazu z nastawni ZZ, nastawniczy wyciąga (zwalnia) klucz z zamka UZE-1, wkłada go do zamka stawidłowego (zerowego) na ławie nastawczej..... Także tam jest pełen miks i poligon dla automatyków do nauki zawodu .....
centarail:
Jakich kostek użyć aby utworzyć takie oto skrzyżowanie torów?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej