Forum Główne > Urządzenia srk

Pulpity fikcyjnych stacji

<< < (8/49) > >>

Paweł Piotr:

--- Cytat: Kolejorz91 w 14 Marzec 2015, 22:27:01 ---Wprowadzone zmiany przezemnie. I jak, już lepiej to wygląda? :)

--- Koniec cytatu ---
To nie wygląda w ogóle. Po pierwsze - bez planu schematycznego (oraz sytuacyjnego) stacji, który jest podstawą do projektowania, tworzenie pulpitu sterowniczego jest przedsięwzięciem pozbawionym jakiegokolwiek sensu. Po drugie - projektowanie pulpitu kostkowego bez wszystkich jego elementów (wszystkich przycisków, liczników i kontrolek) jest kolejnym nieporozumieniem, o czym już pisałem. Dla takiej dużej stacji ten pulpit jest za mały, bo nie zmieści wszystkich koniecznych przycisków: sygnałów Sz z licznikami, przycisków kontroli rozprucia (ewentualnie z kontrolkami), przycisków pomocniczych izolacji zwrotnicowych, doraźnych przycisków zwolnienia przebiegów pociągowych i manewrowych (z ewentualnymi kontrolkami). Kolejna sprawa - na powtarzaczach sygnalizatorów kolorem zaznacza się tylko komorę światła, która na sygnalizatorze świeci się w stanie zasadniczym. Jakakolwiek merytoryczna ocena tego "dzieła" jest po prostu niemożliwa bez znajomosci planu schematycznego - o czym było na początku. Cała ta praca nie wykracza ani o milimetr poza wymiar zabawy w kolej.

Droznik:
Ja proponuję może aby pierw autor pulpitu przedstawił swój pomysł jako stację a dopiero potem zabrałby się za pulpit. Znam stację gdzie układ na pulpicie ma nijak się do układu na żywo. Po prostu z powodu braku miejsca tory na pulpicie są zagięte, a na gruncie proste. Z drugiej strony też widziałem stację gdzie jest łuk, a pulpit rysuję prostą. Może się okazać że przy nie których przebiegach trzeba będzie wprowadzić ograniczenia ruchu bo może na gruncie nie będzie zachowana skrajnia. Mało tego można też zrobić ułatwienia typu rozjazdy na grupie EZT będą ręcznę i będzie tylko jeden wjazd tam, a nie rozbudowany cały system postojowy.
Do tego polecam zwalniacze grupowe do manwerów, zaoszczędzimy trochę miejsca na pulpicie.
Ale zgodzę się z przedmówcą, niech pierw autor da schemat stacji a dopiero potem zaczniemy coś myśleć.

DamDam:
Wybaczcie @Paweł Piotr, @Droznik, ale musiałem się pochwalić. Oto nastawnia dysponująca Lisków Miasto "LmA"  ;D Powoli powstaje schemat w eps.

Paweł Piotr:
Jeżeli już, to:
1. Proszę wyjaśnić, co jest zobrazowane w kostkach zaznaczonych czerwoną ramką pod numerem 1.
2. Proszę wyjaśnić, co jest zobrazowane w kostkach zaznaczonych czerwoną ramką pod numerem 2 i
3.
3. W jednej kostce może znajdowac się tylko jeden przycisk (patrz kolumna 17 i 19).
4. Wszystkie moje poprzednie uwagi, dotyczące konstrukcji pulpitu kostkowego pozostają nadal aktualne: w pierwszej kolejności proszę przedstawić plan schematyczny i sytuacyjny posterunku ruchu. Bez tych planów konstrukcja pulpitu kostkowego jest nieporozumieniem.

DamDam:
1. W kostkach zaznaczonych czerwoną ramką pod numerem 1 są zobrazowane kontrolki obrazujące nie zajętość toru z licznikiem osi, dodatkowo rozróżnia kierunek jazdy taboru (na podstawie liczby zliczonych osi).
2. W kostkach zaznaczonych czerwoną ramką pod numerem 2 i 3 są zobrazowane kontrolki żądania i otrzymania zgody od drugiego okręgu nastawczego "LmB" w blokadzie stacyjnej.
 8)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej