Forum Główne > Inne
Praca jako ISDR - pytania
jageer:
Przedtem było 0,8 bez okularów?
Pr1:
0,2 D to lepszy wzrok niż 0,8 D to jak mam przy 0,2 D przeczytać drugi rząd od góry...
Jak przy 0,8 D mam przeczytać ostatni to przy 0,2 D te kobyły?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9f/Snellen_chart.svg/640px-Snellen_chart.svg.png
Teoretycznie rzecz ujmując po tym co piszesz to ja przy wadzie 4,75 D, czytając drugi rząd od góry bez okularów (bo nie ma w tym najmniejszego problemu) powinienem przejść badania. Ale jak mam okulary, w których już nie przeczytam ósmego rzędu (max. 5) - już nie. Ciekawa teoria.
My tu nie mówimy o ostrości wzroku, lecz o zdolności skupiającej, czyli o zjawisku znanym jako zmiana struktury soczewki, a dalej mówiąc o wadzie wzroku. A Twoje dane powinieneś podać właśnie w dioptriach.
jageer:
Jakich dioptriach? Masz widzieć bez korekcji 0,2 czyli 2 rzędy od góry... A w okularach 8 rzędów od góry.... Nie zawsze ktoś kto ma np -1 widzi 0,9, może widzieć 0,8 albo i 0,7 np.
Droznik:
SPEŁNIAĆ PRACOWNICY ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA
WARUNKI ZDROWOTNE, FIZYCZNE I PSYCHICZNE, JAKIE SĄ OBOWIĄZANI SPEŁNIAĆ PRACOWNICY
1. Wymagania dotyczące ogólnego stanu zdrowia fizycznego i psychicznego
Pracownicy powinni mieć dobry stan zdrowia fizycznego i psychicznego, a w szczególności
nie powinny u nich występować choroby lub niesprawności, lub nie powinni przyjmować
leków lub innych substancji, które mogą powodować: nagłą utratę świadomości, osłabienie
uwagi lub zmniejszenie zdolności koncentracji, nagłą utratę sprawności, utratę równowagi lub
koordynacji, istotne ograniczenie czynności ruchowych, zachowania patologiczne.
2. Wymagania dotyczące narządu wzroku
2.1. Konieczne jest spełnienie następujących wymagań dotyczących narządu wzroku:
2.1.1. ostrość wzroku:
2.1.1.1 w przypadku osób, które nie były dotychczas zatrudnione na danym stanowisku
kolejowym:
2.1.1.1.1. bez korekcji 0,8/0,8 – w odniesieniu do stanowisk: manewrowy, ustawiacz,
prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik maszynisty pojazdów trakcyjnych,
2.1.1.1.2. z korekcją 0,8/0,6 (korekcja ±3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do
stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,
dróżnik przejazdowy oraz automatyk,
2.1.1.2 w przypadku osób, które były albo są zatrudnione na danym stanowisku kolejowym:
2.1.1.2.1. z korekcją 0,8/0,8 (korekcja ± 3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do
stanowisk: manewrowy, ustawiacz, prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik
maszynisty pojazdów trakcyjnych,
2.1.1.2.2. z korekcją 0,8/0,5 (korekcja ± 5,0 Dsph), bez korekcji 0,2/0,1 – w odniesieniu do
stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,
dróżnik przejazdowy oraz automatyk;
ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA STANOWISKACH KOLEJOWYCH
STANOWISKACH KOLEJOWYCH
jageer:
Teraz zgodnie z nowym rozporządzeniem zwrotniczy nie jest pracownikiem bezpośrednio związanym z ruchem, ciekawe, czy też będą temu podlegać.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej