Forum Główne > Lisków (stara wersja symulatora)
Wydanie pozwolenia dla Wilamowic
Pr1:
Nawet nie ma takiej możliwości. Telefoniczne zapowiadanie stosuje się zazwyczaj właśnie w momencie, kiedy to owa blokada jest niesprawna. Najstarsza metoda prowadzenia ruchu. Tak naprawdę to cały czas stosuje się TZP. Blokady tylko eliminują ew. pomyłki i podają godziny do dokumentów bez dodatkowego dzwonienia. Na PKP również nie ma systemów padającego numer, rodzaj itp. pociągu. Pojęcie tego pełnego TZP pojawia się, gdy telefoniczne podawane są godziny w których pociąg odjechał/przyjechał i to właśnie stosuje się podczas, gdy blokada nie może tego w prosty sposób przekazać. Oczywiście inaczej to wygląda w różnych miejscach. Zależy to od dyżurnych, miejsca TZ i innych czynników. Ale wszystko opiera się na instrukcjach. Chyba rozdział 4 Ir-1, ale nie pamiętam dokładnie.
melis:
@Pr1 tylko czemu to się zdarza tak rzadko, mimo że w między czasie śmiga multum towarów i luzaków? Występuje to chyba tylko wtedy, gdy jest puszczany pociąg dodatkowy, ale upewnię się jeszcze dokładnie.
Paweł Piotr:
--- Cytat: santiago w 17 Marzec 2015, 01:19:32 ---podczas telefonicznego zapowiadania pociągów nie trzeba obsługiwać blokady liniowej?
ciekawe...
--- Koniec cytatu ---
A jeśli telefoniczne zapowiadanie pociągów zostało wprowadzone z powodu przeszkód w prawidłowym działaniu blokady liniowej?..
santiago:
--- Cytat: Pr1 w 17 Marzec 2015, 02:27:59 ---Nawet nie ma takiej możliwości.
--- Koniec cytatu ---
O! A to jest jeszcze ciekawsze od tego, że blokady liniowej nie trzeba obsługiwać podczas wprowadzonego telefonicznego zapowiadania pociągów
Aha, czyli na przykład podczas prowadzonych prac w urządzeniach (jak zauważył Paweł Piotr może to być przeszkoda w prawidłowym działaniu blokady liniowej), gdy przez uprawnione osoby wprowadzone jest telefoniczne zapowiadanie pociągów - blokady nie trzeba obsługiwać, a nawet nie ma takiej możliwości! I dajmy na to, przy trwającej pół roku modernizacji, cały czas wyjeżdżamy na "Sz" lub rozkaz pisemny "S" wydany w celu umożliwienia pominięcia semafora z sygnałem "Stój"?
Urząd Transportu Kolejowego już zaciera rączki i szykuje pisma z nakazem eliminowania jazd na sygnał zastępczy :)
O tym, kiedy stosuje się a kiedy wprowadza się telefoniczne zapowiadanie pociągów stanowi par 28 ust. 16 instrukcji Ir-1.
W ust. 18 jest zdanie, którego w Twoich wypowiedziach mi brakuje.
W czasie, w którym obowiązuje telefoniczne zapowiadanie pociągów, podstawą do prowadzenia ruchu pociągów jest telefoniczne zapowiadanie pociągów, a urządzenia blokady liniowej należy obsługiwać pomocniczo jeśli to możliwe .
I jeszcze kilka uwag:
- zazwyczaj - to słowo razi, kiedy mówimy o prowadzeniu ruchu pociągów...myślę, że warto przedstawiać jednoznaczne, konkretne argumenty najlepiej podparte stosowną instrukcją aby uniknąć niejasności,
- nigdy nie słyszałem o "pełnym TZP"
- czy blokada liniowa rzeczywiście coś przekazuje? czy raczej jest urządzeniem na podstawie którego prowadzony jest ruch pociągów...?
- zasadniczo instrukcje są po to, żeby ruch był prowadzony w zależności o instrukcje, a nie w zależności od dyżurnych. Historia pokazała kilka przypadków, kiedy to faktycznie ruch był prowadzony w zależności od dyżurnych, pech chciał, że ich "zależności" odbiegały od przyjętych instrukcji...
A my odbiegliśmy od zasadniczego tematu wątku ;)
Pr1:
A wyobraź sobie, że podczas modernizacji najczęściej wymienia się czerwone i białe żarówki, a na radio wyśpiewują co chwilę piękną litanię samych "S" ;D Urząd swego czasu przyczepił się do Żyrardowa, czy Radziwiłowa.
To
--- Cytuj ---Oczywiście inaczej to wygląda w różnych miejscach. Zależy to od dyżurnych, miejsca TZ i innych czynników. Ale wszystko opiera się na instrukcjach.
--- Koniec cytatu ---
= to
--- Cytuj ---a urządzenia blokady liniowej należy obsługiwać pomocniczo jeśli to możliwe .
--- Koniec cytatu ---
Czyli to opiera się na instrukcji z tego cytatu.
--- Cytuj ---1. Zazwyczaj - to słowo razi, kiedy mówimy o prowadzeniu ruchu pociągów...myślę, że warto przedstawiać jednoznaczne, konkretne argumenty najlepiej podparte stosowną instrukcją aby uniknąć niejasności,
2. Nigdy nie słyszałem o "pełnym TZP"
3 Czy blokada liniowa rzeczywiście coś przekazuje? czy raczej jest urządzeniem na podstawie którego prowadzony jest ruch pociągów...?
4. Zasadniczo instrukcje są po to, żeby ruch był prowadzony w zależności o instrukcje, a nie w zależności od dyżurnych. Historia pokazała kilka przypadków, kiedy to faktycznie ruch był prowadzony w zależności od dyżurnych, pech chciał, że ich "zależności" odbiegały od przyjętych instrukcji...
--- Koniec cytatu ---
1. Słowo zazwyczaj jest zastępowane w instrukcjach należy. Tylko że właśnie to należy...
4. ...jest często zastępowane przez dyżurnych zazwyczaj. I tutaj mamy całą zależność człowiek - papier.
2. Bo tego oficjalnie się nie stosuje, ale wiadomo, że nie ma w Polsce posterunku, który by nie stosował łączności telefonicznej.
3. Podstawowym zadaniem blokady jest pomoc dyżurnym (i jak słusznie przedstawiłeś) na jej podstawie prowadzony jest ruch pociągów. Lecz z czego Ci dyżurni (kiedy to nie wprowadzono TZP) wpisują godziny do dziennika?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej