Autor Wątek: Telefonogramy zapowiadawcze na linii jednotorowej z PBL trzyokienkową.  (Przeczytany 24968 razy)

Offline dzwilu

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: podlaskie
Witam! Napiszcie jak u Was wymagają kontrolerzy, zapowiadania pociągów przy sprawnej blokadzie liniowej na szlaku jednotorowym? Bo na mojej linii wymagane jest oprócz żądania zgody na  wyprawienie pociągu i dania pozwolenia na wyprawienie pociągu, oraz potwierdzenie przyjazdu z czym się zgadzam, wymagane również oznajmienie odjazdu pociągu. Czyli reasumując cały czas zapowiadamy pociągi jakby obowiązywało "telefoniczne zapowiadanie pociągów" straszą egzaminem weryfikacyjnym w stolicy :-\ w razie nie stosowania się do ich wytycznych.
Pozdrawiam!
Polska D

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Ja nie wiem, bo na tej PLK, co sekcja lub zakład to inne obyczaje. ;) Pierwsze - instrukcja Ir-1. Chyba, że RTS tego nakazuje, to może być, ale pracując na danej stacji musisz go znać, więc... Lub zobacz, czy jest zapis taki. W niektórych przypadkach jest stosowane "pełne zapowiadanie" do blokady.

Offline dzwilu

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: podlaskie
Ja nie wiem, bo na tej PLK, co sekcja lub zakład to inne obyczaje. ;) Pierwsze - instrukcja Ir-1. Chyba, że RTS tego nakazuje, to może być, ale pracując na danej stacji musisz go znać, więc... Lub zobacz, czy jest zapis taki. W niektórych przypadkach jest stosowane "pełne zapowiadanie" do blokady.

W RTS nie ma zapisów aby stosować "pełne zapowiadanie" ,a Ir-1 każdy interpretuje po swojemu :(

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Ja nie wiem, bo na tej PLK, co sekcja lub zakład to inne obyczaje. ;) Pierwsze - instrukcja Ir-1. Chyba, że RTS tego nakazuje, to może być, ale pracując na danej stacji musisz go znać, więc... Lub zobacz, czy jest zapis taki. W niektórych przypadkach jest stosowane "pełne zapowiadanie" do blokady.

W RTS nie ma zapisów aby stosować "pełne zapowiadanie" ,a Ir-1 każdy interpretuje po swojemu :(
Rób według Ir-1. Jeżeli będziesz dostawał wyjaśnienia powołuj się na Ir-1. Jeżeli to nic nie pomoże to chyba zostaje tylko wysłanie 'informacji' do UTK, że w zakładzie chyba nie potrafią czytać ze zrozumieniem i interpretują Ir-1 po swojemu...

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
1. Cześć bo to w dobrym tonie jest ;p
2. Nie każdy z nas jest ISEDR, tylko większość z nas to tylko gracze.
3. Na linii jednotorowej obowiązuje tylko zapytanie o wolną drogę ( o ile blokada liniowa jest sprawna i ona jest podstawą do prowadzenia ruchu).
4. Jeśli masz coś w głowie i umiesz się postawić na sekcji to możesz udowodnić swojej władzy ich głupotę. Pamiętaj to nie jest dobre, ale UTK lubi takie przypadki;p
5. Pamiętaj nad twoją sekcją jest rządzi kontroler, i on jest " nieomylny", a jeśli o tak uważa że trzeba mówić odejście pociągu, to UTK zaprasza do współpracy ;p
6. Zapisz się do związków zawodowych o ile nie jesteś, oni też takie kwiatki lubią.
7. Prywata teraz idzie: U mnie na każdym szkoleniu instruktor mówi że nie lubi tego gdy sobie mówimy odejście pociągu gdy działa blokada liniowa bo każdy zna się na zegarku i wie kiedy blokował i ile czasu jedzie do jego stacji ;p

Offline dzwilu

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: podlaskie
Na linii jednotorowej żądasz pozwolenia na wyprawienie pociągu, lub dajesz pozwolenie a także telefonicznie potwierdzasz przyjazd pociągu również przy prowadzeniu ruchu za pomocą półsamoczynnej blokady liniowej. Mówi o tym par.28 ust.3 i ust.6 Ir-1 . Natomiast nic nie ma mowy o oznajmianiu odjazdu.
A przewodniczący związku to kontroler :-X

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
W instrukcji jest wyraźnie napisane, że prowadzone jest na podstawie bloku początkowego i końcowego. W paragrafie 28, jest ust 5. On mówi, że zablokowanie "Ko" daje oznajmienie przyjazdu. Ust. 6 odnosi się do "telefonicznego potwierdzenia". Trzeba patrzyć do RTS. Są przypadki stacji, gdzie mimo prowadzenia ruchu na podstawie stanu blokady, prowadzi się "pełne TZP" dodatkowo... Więc, jak tego nie ma, ja nie widzę sensu w obecnej sytuacji dzwonienia.


A jak wam, chcą się godziny zgadzać, to sobie patrzcie na "odejście" do SWDRa ;)
« Ostatnia zmiana: 16 Maj 2015, 19:59:00 wysłana przez jageer »