Forum Główne > Urządzenia srk

Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK

(1/31) > >>

marcinw:
Hej :)

Robimy taki półhobbystyczny symulator, którego jednym z głównych elementów jest prowadzenie ruchu na niezbyt wielkich stacjach ze scentralizowanymi mechanicznymi urządzeniami SRK. Średnio się orientuję w temacie prowadzenia ruchu, niemniej chciałbym, aby miało to przysłowiowe ręce i nogi i było w miarę możliwości zgodne z rzeczywistością, więc miałbym parę pytań do kolegów fachowców.

Tutaj od razu chciałbym podziękować koledze Pawłowi, którego strona jest świetną pomocą i to właśnie między innymi dzięki informacjom na niej udało się zacząć projekt.

Krótki filmik z działania tego, co już jest:
https://www.youtube.com/watch?v=OayEzX4G78w

Na razie mam obsługę dźwigni zwrotnicowych i sygnałowych. Aktualnie uzależnione są od siebie tak, że sygnał na semaforze można podać tylko wtedy, kiedy zwrotnice są ułożone w jakiś sensowny przebieg, tzn. przejazd nie spowoduje rozprucia czy też nie wpuszczą nas na żeberko (jeszcze nie mamy tarcz manewrowych). Czy takie uzależnienia są w rzeczywistych nastawniach?

Prowadzenie manewrów. Z tego co wyczytałem, mechaniczne tarcze manewrowe nie są wszędzie stosowane. Jak się prowadzi manewry na stacjach, gdzie ich nie ma? Dyżurny po prostu przekazuje polecenia maszyniście, gdzie ma jechać? Planuję na dniach zaimplementować komunikację tekstową pomiędzy dyżurnym a maszynistami (w przyszłości można pomyśleć o zintegrowaniu z jakimś darmowym systemem komunikacji głosowej), więc nie byłoby to problemem.

Zapowiadanie (dobre określenie?) pociągów. Na początek wystarczyłoby zasymulowanie zapowiadania telefonicznego, bez zabawy w blokadę liniową typu C?

To na początek tyle, ale na pewno pytań będzie więcej w miarę tworzenia. Tym bardziej, że jeśli projekt się powiedzie, chciałbym go rozwijać o dodatkowe elementy.

Pr1:

--- Cytuj ---Prowadzenie manewrów. Z tego co wyczytałem, mechaniczne tarcze manewrowe nie są wszędzie stosowane. Jak się prowadzi manewry na stacjach, gdzie ich nie ma? Dyżurny po prostu przekazuje polecenia maszyniście, gdzie ma jechać? Planuję na dniach zaimplementować komunikację tekstową pomiędzy dyżurnym a maszynistami (w przyszłości można pomyśleć o zintegrowaniu z jakimś darmowym systemem komunikacji głosowej), więc nie byłoby to problemem.
--- Koniec cytatu ---
- sygnały dźwiękowe
- sygnały "ręczne"
- rozmowa przez radiotelefon
- rozmowa tak po prostu
Uzależnienia chyba nie ma, gdy nie ma tarcz. CHYBA.


--- Cytuj ---Czy takie uzależnienia są w rzeczywistych nastawniach?
--- Koniec cytatu ---
Wajchy to tylko jedna strona medalu. Drugą jest skrzynia. I to ona jest głównym urządzeniem. Tam są drążki przebiegowe, które można nastawić tylko gdy ustawione są dobrze rozjazdy. Dopiero wtedy można podać semafor.
Uzależnienie było już nawet w urządzeniach kluczowych... Na tym (jakby nie było) głównie opiera się bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

Odeślę tutaj: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_scentr.php
A jak już to czytałeś to polecam jeszcze raz.

Swoją drogą? Do ilu skoczy teraz cena tej APKi? Jak już na poziomie 1.7 kosztuje 5 zł?

marcinw:
Dzięki :)

Orientujesz się może, czy drążki przebiegowe są zawsze stosowane, nawet na małych stacjach? A w czymś mniejszym, np. posterunek odgałęźny? W sumie to nie problem dorobić, trzeba tylko pomyśleć, aby nauka obsługi dla nowych użytkowników była przyjazna.

O właśnie, tu nasuwa się kolejne pytanie. Jak by tu najlepiej zorganizować 'szkolenie' świeżego użytkownika? Dać mu do obsługi stopniowo coraz to bardziej skomplikowane układy?


Nad ceną się nie zastanawiałem, niemniej może sobie zostać taka sama, a cenę starej wersji się obniży do jakiejś symbolicznej. W końcu technika idzie do przodu, więc za to samo powinno się z czasem więcej dostać.

Nie mniej jeśli masz pomysł, jaka cena powinna być, to daj znać. Biznesowo projekt nie ma jakiegoś wielkiego sensu, nie mniej fajnie by było, jakby chociaż trochę na siebie zarobił, bo wtedy możnaby lepiej rozwinąć.

jageer:
Oczywiście, często drążkami przebiegowymi podaje się tarcze manewrowe, zamykając przebieg. Daje nam to "pewność" ułożenia prawidłowej drogi. Chyba, że mamy pędnie, a do tego zamki pod wajchami i zazulaka, to wtedy mamy pod aparatem zamki podblokowe.

A jakieś demo, tego można pobrać? Za konsultacje darmowa wersja  :P

marcinw:
Planuję w przyszłym tygodniu zrobić publiczne testy, gdzie będzie można pojeździć lub pokierować ruchem (co kto woli), aby sprawdzić, jak się będzie zachowywać w normalnym działaniu i przy okazji zebrać feedback, co można poprawić. Oczywiście za nic płacić nie trzeba będzie, w końcu to tylko testy.

Mogę dać znać, kiedy dokładnie, nawet w tym wątku, chociaż nie chciałbym zaśmiecać tego forum sprawami nie do końca związanymi z tematyką...

No i oczywiście każdy, kto w widoczny sposób przyczyni się do usprawnienia symka (np. fachowo podpowie co zrobić, aby było lepiej/realniej), dostanie gratisową wersje na wszelkie platformy, na które wypuścimy :)

Ja generalnie jestem otwarty na wszelką współpracę, więc jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to walcie śmiało do mnie, pogadamy :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej