Forum Główne > Urządzenia srk

Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK

<< < (3/31) > >>

marcinw:

--- Cytat: Pr1 w 21 Maj 2015, 18:49:09 ---Realniej?
Pojazd:
Ustawianie kierunku jazdy.
Podnoszenie pantografów.
Nowe dźwięki do jednostek EN57 - szczególnie drzwi i brzęczyka (o ile będą w v2; mogę podesłać dźwięki własnej "produkcji")
Sieć trakcyjna widzę, że już ma druty.
Słupki hektometrowe by dodały uroku.

--- Koniec cytatu ---
Jak najbardziej te elementy będą.

W wersji 2 skupiam się na eu07, nie mniej chciałbym też wrzucić en57, aby mieć coś łatwiejszego w prowadzeniu. Jeśli możesz lepsze dźwięki podesłać to byłbym wdzięczny (mój mail to marcin.eu@gmail.com). Z przyczyn, hmm, logistycznych, nagrać sam to mogę co najwyżej jakiegoś DJ3107, więc za wszelką pomoc przy dźwiękach będę zobowiązany... :)


--- Cytat: Pr1 w 21 Maj 2015, 18:49:09 ---Szafa
Ten widok na stację powinien nie być "z góry", lecz (najlepiej byłoby) jakby był on ukazywany z czegoś w rodzaju nastawni. W rzeczywistości dyżurny nie ma podglądu "z góry" (chyba, że nastawnie są dość wysokie, aby uzyskać taki efekt, ale nawet "grzybki" nie są takie wysokie).

--- Koniec cytatu ---
Dla wersji desktopowej myślałem, aby dać widok z wnętrza nastawni, gdzie po prostu sobie po niej łazisz w widoku pierwszoosobowym i przestawiasz co trzeba.

Hmm, w sumie to od tego to już byłyby dwa kroki do umożliwienia biegania po całej stacji i wykonywania obowiązków ustawiacza/rewidenta taboru... W przypadku większych stacji, być może dobrym rozwiązaniem byłoby umożliwienie kilku osobom jednoczesną ich obsługę? Wtedy jeden by siedział na nastawni, reszta by chodziła w terenie i obsługiwała manewry. Jak myślicie, taka zabawa mogłaby być fajna? Bo technicznie jak najbardziej realne do zrealizowania :)


--- Cytat: Pr1 w 21 Maj 2015, 18:49:09 ---A co do ceny... To szczerze nie mogę zakupić nawet wersji 1.7, bo te wszystkie sklepy z APKami nie dają mi takiej możliwości przy moim koncie.

--- Koniec cytatu ---
Hmm, Google Play Store powinien umożliwić bezproblemowo. Jak się nie da, to zawsze można ściągnąć pirata (dam głowę, że już dawno na jakimś chomiku jest), skopiować od kolegi, albo ze mną współpracować w tworzeniu, wtedy sam będę podsyłał za darmo :)


--- Cytat: Pr1 w 21 Maj 2015, 18:49:09 ---EDIT: A jeszcze propos EN57. Przydałaby się lekka zmiana sposobu hamowania. Jak jechałem u kolegi na komórce to nie pasowało mi to. http://pl.wikipedia.org/wiki/Oerlikon_FVel6

--- Koniec cytatu ---
Faktycznie, hamowanie trochę skopałem, postaram się zrobić sensownie w 2.0. W MaSzynie jest to dobrze rozwiązane? Planuję zrobić na podstawie tego, zresztą fizyka eu07 właśnie na MaSzynie bazuje.



--- Cytat: jageer w 21 Maj 2015, 18:52:30 ---Mówię, oprócz przypadku, gdzie mamy "wajchy", a uzależnienie kluczowe, nie znam przypadku, żeby nie było drążków. Zresztą drążek + blok, to musi razem współdziałać :)

--- Koniec cytatu ---
W takim razie trzeba będzie dorobić. Chociaż szczerze mówiąc to myślałem, że na mechanicznych jest podobnie, jak w przypadku kostkowego, że nie ma żadnego wybierania przebiegów, tylko po prostu ustawiasz drogę i jak jest prawidłowa, to semafor da radę podać, a jak jest coś nie tak, to podać się nie da.


--- Cytat: jageer w 21 Maj 2015, 18:52:30 ---Ja mogę pomóc merytorycznie, ba nawet z ciekawości bym pobawił się z tym i chętnie, trochę dowiedział, z jakiego "engine" to korzysta, bo mnie to interesuje, ale pod innym kątem :)

--- Koniec cytatu ---
Super :) Korzystam z unity, bardzo fajne narzędzie, wszystko co potrzebne ma, podstawowa wersja jest darmowa i na początek całkowicie wystarcza. Do czego chciałbyś użyć? Może jakiś kolejny kolejowy projekcik? Jak będę miał możliwość, to chętnie pomogę :)

Paweł Piotr:
Dzięki za sugestię i wychwycenie błędu. Czy dobrze rozumuje, że jeśli semafor z różnych względów jest za blisko krawędzi peronu (chociażby jak ten mały semaforek przy wyjeździe z Torunia Wschodniego), to W4 się nie stawia?

Paweł Piotr:
Wskaźnik W4 określa miejsce, gdzie powinno zatrzymać się czoło pociągu psażerskiego, mającego planowy postój w stacji. Jeżeli miejsce to jest odległe od semafora 25 m lub więcej, należy je oznaczyć wskaźnikeim W4, jeżeli jest bliżej niż 25 m od semafora, wskaźnika się nie ustawia, bowiem to właśnie semafor staje się tym miejscem. Odległość 25 m została przyjęta dla uśrednionej długości lokomotywy pociągowej.
Przygotowanie drogi przebiegu pociągowego (mech. scentralizowane usrk).
1. Jeśli jest wymagane tablicą zależności – otrzymanie nakazu lub zgody na określony przebieg z nastawni współpracującej (aparat blokowy).
2. Przygotowanie drogi przebiegu wraz z drogą ochronną: przełożenie odpowiednich dźwigni zwrotnicowych, wykolejnicowych i ryglowych do położenia wymaganego tablicą zależności dla określonego przebiegu (ława dźwigniowa).
3. Przełożenie drążka przebiegowego, zamykającego ustawioną drogę przebiegu i drogę ochronną (zamknięcie przebiegu).
4. Zablokowanie bloku przebiegowo-utwierdzającego (Pu) - aparat blokowy (utwierdzenie przebiegu).
5. Przełożenie dźwigni sygnałowej (podanie sygnału zezwalającego na jazdę na właściwym semaforze).
Zależność poszczególnych urządzeń oraz czynności jest następująca:
1. Czynność z pkt. 3 można wykonać dopiero po prawidłowej realizacji czynności z pkt. 1 i pkt. 2.
2. Czynność z pkt. 4 można wykonać dopiero po prawidłowej realizacji czynności z pkt. 3.
3. Czynność  pkt. 5 można wykonać dopiero po prawidłowej realizacji czynności z pkt. 4.
Oznacza to, że jeśli nie jest prawidłowo ułożona droga przebiegu i droga ochronna i jeśli jest brak wymaganej zgody lub nakazu z nastawni współpracującej, nie da się przełożyć drążka przebiegowego do położenia krańcowego, a tym samym nie jest możliwe zablokowanie bloku Pu, co w konsekwencji uniemożliwia przełożenie dźwigni sygnałowej i podanie sygnału zezwalającego na semaforze na jazdę.
Przełożona dźwignia sygnałowa (podany sygnał zezwalający na semaforze) oznacza, że przebieg został prawidłowo ustawiony i jest on utwierdzony (nie da się zmienić stanu położenia żadnego urządzenia, biorącego udział w przebiegu, do momentu jego zwolnienia przez pociąg, lub doraźnie przez pracownika).
Zatem wizualizacja urządzeń na nastawni powinna uwzględniać wszystkie te elementy (nastawnica mechaniczna).

Paweł:
Możesz nieco przybliżyć założenia projektu? Przewidujesz jakąś zgodność formatu infrastruktury, modeli z Maszyną? Ta nastawnia ma być pomocniczym dodatkiem do symulacji jazdy, czy czymś więcej? Jeżeli spełnione będą pewne warunki funkcjonalne dotyczące działania urządzeń wykonawczych (działanie czujników, obwodów torowych, sterowanie i kontrola zwrotnic, sygnałów), można kiedyś pomyśleć nad integracją z ISDR. Ja mam nieco inną koncepcję interfejsu - wydaje mi się, że wygodniej jest obsługiwać takie coś podstawowo w 2D, z 3D jako opcjonalnym rozszerzeniem. Choć przy urządzeniach mechanicznych tak czy inaczej potrzebny jest jakiś widok na stację.

Pr1:

--- Cytuj ---Jak się nie da, to zawsze można ściągnąć pirata (dam głowę, że już dawno na jakimś chomiku jest)
--- Koniec cytatu ---
A właśnie, że nie ma. I to jest problem.  ;D


--- Cytuj ---W MaSzynie jest to dobrze rozwiązane?
--- Koniec cytatu ---
Hamulec EU07 - tak.
Ale hamulcowi ep (elektropneumatycznemu) w EN57 coś jest. Nie można w MaSzynie hamować hamulcem pneumatycznym na EN57. Chyba, że ja nie umiem ustawić go, ale po nastawieniu kranu w pozycję jazda na pneumatycznym i załączeniu napięcia na nastawnik - załącza się hamowanie ep... 


--- Cytuj ---coś łatwiejszego w prowadzeniu
--- Koniec cytatu ---
Z mojego - technicznego punktu widzenia to EU07 jest prostszą konstrukcją niż EN57. I tak samo jest prostszy do prowadzenia (ma się większą kontrolę nad rozruchem oporowym).   

Propos rozruchu oporowego. Można by jeszcze zasymulować przegrzanie się/spalenie obwodu głównego w lokomotywach/jednostkach, bo jak wiadomo - dłuższa jazda niż ok. 1-2 min na oporach może do tego doprowadzić. 

Dźwięki wyślę jak tylko siądę do innego komputera.

Zacha:

--- Cytat: Pr1 w 22 Maj 2015, 18:39:16 ---
Ale hamulcowi ep (elektropneumatycznemu) w EN57 coś jest. Nie można w MaSzynie hamować hamulcem pneumatycznym na EN57. Chyba, że ja nie umiem ustawić go, ale po nastawieniu kranu w pozycję jazda na pneumatycznym i załączeniu napięcia na nastawnik - załącza się hamowanie ep... 

--- Koniec cytatu ---
I tak powinno być :) Aby używać hamowania pneumatycznego w EN57 należy ustawić nastawnik kierunkowy w pozycję 0, lub wyłączyć "wisa" pod pulpitem.

--- Cytat: Pr1 w 22 Maj 2015, 18:39:16 ---Propos rozruchu oporowego. Można by jeszcze zasymulować przegrzanie się/spalenie obwodu głównego w lokomotywach/jednostkach, bo jak wiadomo - dłuższa jazda niż ok. 1-2 min na oporach może do tego doprowadzić.

--- Koniec cytatu ---
Na jednostce na pozycji P bardziej... Na lokomotywach typu EU07/ET22 itp. opory są trwalsze, niż się wydaje ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej