Forum Główne > Urządzenia srk
Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
Pr1:
--- Cytuj --- Aby używać hamowania pneumatycznego w EN57 należy ustawić nastawnik kierunkowy w pozycję 0, lub wyłączyć "wisa" pod pulpitem.
--- Koniec cytatu ---
No to robię (tyle co MaSzyna może mi w tej sprawie zaoferować, czyli pierwszy sposób).
Odhamować ep
Nastawnik na 0
Zejść w kranie na pozycję hamowania pneu - hamuje
Pozycja spoczynku.
Pozycja odhamowania - odhamuje.
Przygotowanie do jazdy - przestawienie nastawnika na pozycję N 1 i...
Mimo, że jestem kranem na odhamowania pneu. skład hamuje ep. :'(
--- Cytuj ---Na lokomotywach typu EU07/ET22 itp. opory są trwalsze, niż się wydaje
--- Koniec cytatu ---
To też mi się osobiście wydaje, że są łatwiejsze przez to w prowadzeniu. ;)
Ale już wychodzimy poza tematykę wątku. :-\
marcinw:
Dzięki za wszelkie podpowiedzi, wykorzystam w swoim czasie :)
Zaczynam rozumieć, po co są drążki przebiegowe... Jak ułożę drogę dla jednego składu, a zaraz potem układam dla drugiego, to bez blokady łatwo przypadkiem coś przestawić pod pierwszym składem i nieszczęście gotowe... Zdecydowanie trzeba by te drążki zaimplementować :)
Teraz pytanie, jakie są zasady wyznaczania i nazywania przebiegów?
Co do założeń, to sam symulator staram się zrobić jak najbardziej realistyczny. Na początek chcę skupić się na eu07 + coś prostszego w prowadzeniu (jakieś sugestie?).
Kompatybilności na poziomie scenerii chyba nie ma sensu robić, bo w MaSzynie to jest jeden wielki bajzel z tymi eventami (które zresztą nigdy nie miały służyć do robienia jakiś wielkich scenariuszy)... Teoretycznie mógłbym zrobić wczytywanie .t3d, ale chyba też nie warto, bo zawsze można poprosić o źródło modelu, albo po prostu zaimportować z powrotem do maxa i zapisać w czymś sensownym.
Nastawnia w założeniu ma być integralną częścią zabawy sieciowej, więc chciałbym ją zrobić porządnie. Pomysł jest taki, że grający dyżurnych mają pod swoją kontrolą jedną stację/posterunek. Kiedy maszynista zbliża się do stacji, którą aktualnie ktoś obsługuje (i jest na niej miejsce), to go z automatu podłącza do odpowiedniego 'serwera' (gry/pokoju, nie wiem jak to fachowo określić) i przez stacje jedzie już pod kontrolą żywego dyżurnego. Dyżurny dostaje info o składzie (skąd, dokąd itp.) i dalej to już zależy od graczy. Po opuszczeniu stacji rozłączasz się z nią i dalej już jedziesz samodzielnie, aż do osiągnięcia kolejnej kontrolowanej stacji/posterunku.
W przyszłości planuję również synchronizację szlaku pomiędzy stacjami (przydatne szczególnie tam, gdzie jest SBL), nie mniej na początku myślę, że lepiej się skupić na porządnej obsłudze samych stacji, bo to tam będą najciekawsze interakcje pomiędzy użytkownikami.
Symek od początku obsługuje taki modułowy system scenerii, więc w przypadku gry sieciowej postara się wygenerować trasę, która będzie zawierała jak najwięcej stacji/posterunków obsługiwanych przez innych graczy, aby zapewnić zabawę dla obu stron. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby powstały wypasione trasy 'całościowe', niemniej szczególnie na początku wydaje mi się, że będziemy głównie polegać trasach składanych z kilku stacji/posterunków z generowanym szlakiem pomiędzy nimi.
Z ISDR w przyszłości bardzo chętnie bym zintegrował, im więcej możliwości sterowania ruchem, tym lepiej :) Jakie byłyby warunki techniczne do tego potrzebne? Teraz mam tak, że nastawnia kontroluje stan zwrotnic i semaforów i rozsyła je każdemu, zaś reszta klientów kontroluje swoje składy i rozsyłają pozycje każdej osi (identyfikator toru + odległość wzdłuż) Dzięki temu klient obsługujący nastawnie w każdej chwili wie, które odcinki torów są zajęte, więc powinno to chyba umożliwić symulacje wszelkich urządzeń SRK?
Co do interfejsu to zgadzam się, że 2d jest wygodniejszy, szczególnie przy nowocześniejszych urządzaniach, niemniej w przypadku mechanicznych chyba fajniej będzie się obsługiwało w pełnym 3d, chociażby dla klimatu?
uetam:
--- Cytat: marcinw w 23 Maj 2015, 13:49:28 ---Teraz pytanie, jakie są zasady wyznaczania i nazywania przebiegów?
--- Koniec cytatu ---
Tutaj dużo zależy od warunków lokalnych.
W urządzeniach mechanicznych przeważnie nie ma jazdy wariantowej czyli od semafora stacyjnego na każdy tor stacyjny osłaniany semaforem jazda jest możliwa po tylko jednej drodze przebiegu.
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_mech.php Polecam lekturę na początek.
jageer:
--- Cytat: marcinw w 23 Maj 2015, 13:49:28 ---Zaczynam rozumieć, po co są drążki przebiegowe... Jak ułożę drogę dla jednego składu, a zaraz potem układam dla drugiego, to bez blokady łatwo przypadkiem coś przestawić pod pierwszym składem i nieszczęście gotowe... Zdecydowanie trzeba by te drążki zaimplementować :)
--- Koniec cytatu ---
Akurat drążki, nie zabezpieczają przed przełożeniem pod składem tak "do końca". Owszem, jak przełożysz drążek, nie przełożysz rozjazdów, ale one zamykają przebieg. Możesz go w każdej chwili "otworzyć". Dlatego, ostatnim "etapem" jest blok przegiegowo-utwierdzający.
Paweł Piotr:
--- Cytat: marcinw w 23 Maj 2015, 13:49:28 ---Teraz pytanie, jakie są zasady wyznaczania i nazywania przebiegów?
--- Koniec cytatu ---
Podstawą wszelkich działań projektowych związanych z urządzeniami srk jest plan schematyczny posterunku.
Wyznaczanie przebiegu pociągowego polega na określeniu drogi przebiegu, a w szczególności drogi jazdy pociągu od semafora, rozpoczynającego przebieg do semafora, pod którym droga jazdy pociągu się kończy. Dotyczy to przebiegów wjazdowych do stacji. W przypadku przebiegu wyjazdowego ze stacji wyznacza się drogę jazdy pociągu od semafora wyjazdowego w kierunku toru szlakowego (do granicy stacji, którą jest miejsce ustawienia semafora wjazdowego). Wyznaczanie drogi jazdy określa, które zwrotnice i w jakim położeniu będą przejeżdżane przez pociąg, które zwrotnice i wykolejnice, i w jakim położeniu będą tą drogę jazdy chronić (boczna ochrona przebiegu), a także definiuje drogę ochronną za semaforem, kończącym drogę jazdy.
Wyznaczanie dróg przebiegów jest wstępem do budowy tablicy zależności, która również jest integralnym elementem projektu urządzeń srk.
Przebiegi pociągowe oznacza się na planie schematycznym małymi literami od nazwy semafora, od którego przebieg bierze swój początek, wraz z indeksem cyfrowym górnym i dolnym. Oznaczenia te umieszcza się przy symbolach strzałek, umieszczanych na osi toru.
Indeks górny określa ograniczenia prędkości przebiegu: cyfra 1 oznacza przebieg bez ograniczenia prędkości, cyfra 2 oznacza ograniczenie prędkości.
Indeks dolny cyfrowy oznacza numer toru, na który jest organizowany przebieg, indeks dolny literowy oznacza skrót stacji, w kierunku której jest organizowany przebieg (dotyczy stacji węzłowych).
Na stacjach pośrednich nie węzłowych przebiegi wyjazdowe indeksu dolnego nie posiadają (na szlakach dwutorowych z blokadą liniową dwukierunkową może być indeks dolny, określający tor szlakowy).
Takie same oznaczenia literowe przebiegów pociągowych umieszcza się na tabliczkach aparatu blokowego na blokach dania i otrzymania zgody oraz na blokach przebiegowo-utwierdzających, a także na tabliczkach do drążków przebiegowych.
Szczegółowe informacje na temat przebiegów można znaleźć w instrukcji Ie-4(WTB-E10), Rozdział 5, paragraf 34 do 43, oraz w załączniku nr 1 tejże instrukcji (defnicje przebiegów).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej