Forum Główne > Urządzenia srk

Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK

<< < (19/31) > >>

Paweł:

--- Cytat: marcinw w 06 Czerwiec 2015, 14:26:31 ---Modułowcy od makiet rozwiązują to tak, że sobie szlak składają z tego, co mają dostępne i się potem na tym bawią. Chcę to podobnie rozwiązać, tyle, że musi być jakoś w miarę automatycznie i dynamicznie się dostosowywać.
--- Koniec cytatu ---

Ale modułowcy nie przestawiają modułów między jadącymi pociągami? Proponuję jednak przewidzieć jakiś tryb, w którym topologia sieci będzie stała w danej sesji a ruch prowadzony według rozkładu. Sytuacja, w której połączenia między stacjami będą się zmieniać w trakcie symulacji z punktu widzenia dyżurnego ruchu jest mocno nierealistyczna i uniemożliwia choć trochę zgodne z rzeczywistością prowadzenie ruchu na szlakach.

Na nieobsadzonych stacjach można ustawiać przebiegi na podstawie rozkładu jazdy i śledzenia ruchu (zbliżający się pociąg dostaje wjazd i wyjazd we właściwym kierunku, o ile przebieg jest możliwy do ustawienia w danym momencie), jest do dosyć proste do implementacji. Pozostawienie przebiegów na przelot na stacjach pośrednich też może być (stosowana w rzeczywistości samoczynność przejazdu), pod warunkiem sygnalizacji świetlnej i osłonięcia zajętego szlaku/odstępu czerwonym światłem (analogicznie jak w sbl).

marcinw:
piotrulos:
O, super :) Czym się dotychczas w Unity zajmowałeś?

Masz rację, edytor wewnątrz staram się jakiś wydłubać z tego, co mam, dlatego czas pomiędzy nową wersją się wydłużył... Na razie będzie bardzo prostacki, taki, aby się dało porobić najprostsze stacyjki, później stopniowo dodam nowe bajery.

Jakbyś chciał się włączyć do współpracy to wal śmiało do mnie na maila (powinien być widoczny w profilu) :) Co Cię bardziej interesuje, część od prowadzenia ruchu czy też od prowadzenia pojazdów? Aktualnie np. prowadzenie pojazdów stoi odłogiem i się kurzy, bo mam rozgrzebaną logikę sieciowa, zapisywanie/wczytywanie scenerii, edycję itp.

Pawle:
Jak najbardziej taki tryb będzie. Widzę dwa możliwe rozwiązania:
1. Dać dyżurnemu możliwość podłączenia swojej stacji 'na stałe' do innej stacji (za obopólną zgodą). Wtedy takie połączenie będzie stałe i nic się tam 'z powietrza' nie pojawi. Jak się kilku takich zorganizowanych dyżurnych zbierze i się do siebie popodłączają, to będą mogli mieć całkiem sensowną scenerię i mogą nawet jakieś rozkłady jazdy ze sobą uzgodnić.
2. Ambitni mogą zrobić całą trasę jako jedną wielką scenerię (jak w Trainzie czy MaSzynie), wtedy to już w ogóle sceneria może być całkowicie realistyczna i wszyscy mogą jeździć zgodnie z realnymi rozkładami, wystarczy tylko się dogadać z grupą ludzi.

Ostatecznie pewnie będą dostępne obie możliwości, bo wydają się wzajemnie uzupełniać w zależności od tego, jak bardzo zorganizowaną mamy grupę ludzi. Ta druga jest prawie 'darmowa' w implementacji, bo do tego muszę tylko dorobić możliwość sterowania jedną scenerią przez kilku dyżurnych, a to i tak jest niezbędne chociażby dla większych stacji.

Co do sterowanie przez AI stacjami jak i pojazdami, to takie coś w przyszłości mogłyby spokojnie jakieś zewnętrzne 'boty' realizować.

marcinw:
Ten post miał być PW do uetam, ale jako, że rozważamy tutaj zagadnienia jak najbardziej związane z tematyka forum, więc myślę, że mogę dać na publiczny. Może kogoś jeszcze zainteresuje :)


--- Cytuj ---Na semaforach wjazdowych z zasady nie można podać sygnałów manewrowych. Wszystkie jazdy na tor boczny nr 4 muszą odbywać się po manewrach z torów głównych.

--- Koniec cytatu ---
Hmm, czyli jak chcesz wjechać na bocznicę, to musisz najpierw wjechać na tor 1 lub 2, potem wycofać i wjechać na 4?


Ufff, już prawie mam te moje cudactwa używalne, wyszło od cholery z tym roboty. Na razie musiałem sobie darować świetlne, zrobię później jak już kształtowe będą działać jak należy i zrobię import z .t3d.

Starałem się przerobić Grab na kształtowe. Edytor przy zapisie generuje taki badziewny planik do powieszenia w nastawni, aby coś było, jeśli komuś się nie chce rysować porządnego (plan to zwykły .png, więc można zawsze podmienić). Tak to aktualnie wygląda:
https://www.dropbox.com/s/0kdgu96868i47wm/grab_k_1_plan.png?dl=0

Jeszcze nie mam obsługi tarcz manewrowych, więc wygenerowane przebiegi ich nie uwzględniają. Edytor wygenerował mi takie oto przebiegi:
https://www.dropbox.com/s/1yreanpbufxqth8/grab_k_1_nast.png?dl=0
Przebiegi wydają mi się sensowne, za wyjątkiem ostatniego, bo domyślam się, że takiego 'przelotu' po bocznicy być nie powinno? :)

Właściwie to czy dany posterunek może mieć jednocześnie przebiegi 'na/z toru' oraz 'ze szlaku na szlak'?

Tu jeszcze inna wersja, gdzie zamieniłem tarcze manewrowe na zwykłe semafory. Semafor E chyba nie ma tu sensu, bo i tak przebiegu od niego zrobić się nie da...
https://www.dropbox.com/s/xoqiz85ff36seou/grab_k_2_plan.png?dl=0

Niemniej takie przebiegi mi wygenerowało:
https://www.dropbox.com/s/kttl1mjhwigb5y2/grab_k_2_nast.png?dl=0
I znowu, wydają się dobre, za wyjątkiem tego ostatniego 'przelotowego', zgadza się?

Jeszcze mam takie pytanie co do przebiegów manewrowych. Jeśli np. w przypadku pierwszej wersji powyższego posterunku chcę zapodać przebieg spod Tm1, czy ten przebieg powinien blokować jakieś rozjazdy?

uetam:

--- Cytat: marcinw w 17 Czerwiec 2015, 12:16:07 ---Ten post miał być PW do uetam, ale jako, że rozważamy tutaj zagadnienia jak najbardziej związane z tematyka forum, więc myślę, że mogę dać na publiczny. Może kogoś jeszcze zainteresuje :)


--- Cytuj ---Na semaforach wjazdowych z zasady nie można podać sygnałów manewrowych. Wszystkie jazdy na tor boczny nr 4 muszą odbywać się po manewrach z torów głównych.

--- Koniec cytatu ---
Hmm, czyli jak chcesz wjechać na bocznicę, to musisz najpierw wjechać na tor 1 lub 2, potem wycofać i wjechać na 4?

--- Koniec cytatu ---
Zgadza się.


--- Cytuj ---Ufff, już prawie mam te moje cudactwa używalne, wyszło od cholery z tym roboty. Na razie musiałem sobie darować świetlne, zrobię później jak już kształtowe będą działać jak należy i zrobię import z .t3d.

Starałem się przerobić Grab na kształtowe. Edytor przy zapisie generuje taki badziewny planik do powieszenia w nastawni, aby coś było, jeśli komuś się nie chce rysować porządnego (plan to zwykły .png, więc można zawsze podmienić). Tak to aktualnie wygląda:
https://www.dropbox.com/s/0kdgu96868i47wm/grab_k_1_plan.png?dl=0

--- Koniec cytatu ---
W sumie to nie ma większego znaczenia z perspektywy dyżurnego czy semafor jest świetlny czy kształtowy.
Popraw semafory:
- A [dwa ramiona]
- B [jedno ramie] powinien być przy torze nr 1
- C [dwa ramiona]powinien być w miejscu B przy torze nr 2
- G [jedno ramie] powinien być w miejscu C
- J [dwa ramiona] powinien być w miejscu D
oraz oznaczenia rozjazdów aby pasowały do tego co było na schemacie - dzięki temu będziemy mogli wykorzystać mój schemat aby powiesić go w nastawni.

--- Cytuj ---Jeszcze nie mam obsługi tarcz manewrowych, więc wygenerowane przebiegi ich nie uwzględniają. Edytor wygenerował mi takie oto przebiegi:
https://www.dropbox.com/s/1yreanpbufxqth8/grab_k_1_nast.png?dl=0

--- Koniec cytatu ---
Przebiegi porównaj z tym co zamieściłem w http://uetam.pl/prv/grab/grab.xls oraz http://uetam.pl/prv/grab/grab.pla.png ale z tego co widzę edytor całkiem składnie wygenerował je sam.
Przebiegów manewrowych nie uzależniałbym wcale od położenia rozjazdów.


--- Cytuj ---Właściwie to czy dany posterunek może mieć jednocześnie przebiegi 'na/z toru' oraz 'ze szlaku na szlak'?
--- Koniec cytatu ---
Tak, ale takie coś spotkać można było najczęściej na posterunkach bocznicowych.

marcinw:
Jak najbardziej wstawić można ten lepszy plan.

Hmm, skoro przebiegi manewrowe nie mają być od niczego uzależnione, to po co właściwie są drążki przebiegowe od nich?

Ok, powstawiałem brakujące semafory. Skoro z semafora A ma być wjazd na tor 2, to powinno coś tam stać zamiast tego F? Tymczasowo wstawiłem semafor, ale chyba powinno być coś innego, bo nigdzie wyjechać się z niego nie da.

Teraz takie przebiegi mi generuje:
https://www.dropbox.com/s/04r9ofktkrv5yh4/grab_k_3_nast.png?dl=0
Wyglądają podobnie, jak Twoje, tylko jeszcze nie mam tych indeksów przy nazwach semaforów dla PU :) No i ciągle jeszcze muszę rozdzielić wajchy od różnych sygnałów na jednym semaforze.

Pytanko co do tarcz ostrzegawczych. Czy ToA może być sterowana tymi samymi dźwigniami sygnałowymi, co semafor A? Wydaje mi się to logiczne, bo i tak zawsze są od siebie zależne, ale nie wiem, czy tak to działa w realu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej