Autor Wątek: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK  (Przeczytany 251060 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #75 dnia: 02 Czerwiec 2015, 09:54:03 »
Raz mi się zdarzyło, że po nastawieniu przebiegu na tor 4 pociąg pojechał na wprost, na 2. Pomyślałem, że pomylone są nazwy zwrotnic powiązanych z dźwigniami, ale przy drugiej próbie ustawiły się poprawnie, na bok. Tu właśnie pojawił się problem, który mają wyeliminować meldunki o których pisałem wcześniej - dopóki część jeżdżąca po torach nie zgłosi, że ma u siebie zwrotnice/Wk/sygnalizatory przestawione (w tym rozwiązaniu - wszyscy klienci, którzy jeżdżą po stacji), dopóty nastawnia nie może zakładać, że się przestawiły. Inaczej nie ma pewności że droga przebiegu faktycznie jest ustawiona i sygnał podawany jest w ciemno (albo w krzaki).

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #76 dnia: 02 Czerwiec 2015, 10:45:06 »
To jest chyba błąd u mnie, bo mam kawałek kodu, który blokuje zwrotnicę, kiedy jest na niej pojazd i nie wyłączyłem tego dla klientów. Jak to wyłączę to powinno być ok.

Meldunki mógłbym rozsyłać, tylko co nastawnia mogłaby zrobić w sytuacji, kiedy każdy pojazd przyśle jej inny? Nastawnia dowie się tylko, że dla gracza A zwrotnica się przestawiła a dla gracza B już nie. Mogłaby uznać, że w takim razie jej nie przestawi, tyle, że wtedy musiała by wysłać kolejny rozkaz do gracza A, aby przestawił z powrotem. W tym czasie gracz A mógłby uznać, że z powrotem nie przestawi, bo on sam już w nią zdążył wjechać, i ciągle mamy wszystko rozsynchronizowane... Masz jakiś pomysł, jak to łatwo rozwiązać?

« Ostatnia zmiana: 02 Czerwiec 2015, 10:57:55 wysłana przez marcinw »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #77 dnia: 02 Czerwiec 2015, 16:26:50 »
No i trzeba wymodelować skrzynię zależności z tyłu ;)  A kolega ostro idzie do przodu, to można by zrobić urządzenia ręczne lub suwakowe... ;) Sympatyczna sprawa.

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #78 dnia: 03 Czerwiec 2015, 11:18:00 »
Czemu nie, inne rodzaje urządzeń można zrobić, ale to dopiero, kiedy dopracuję to, co jest.

Aktualnie staram się sprawić, aby podstawowa edycja stacji/posterunków była używalna przez każdego i tak stworzone stacje można było bezproblemowo użyć w grze. Trochę z tym roboty jest, ale powinienem mieć coś w miarę działającego do weekendu, więc będzie można potestować. Jak już zadziała, to raz na zawsze skończy się nuda z jeżdżeniem ciągle po tej samej stacji.

Trzeba będzie też podumać, jak ostatecznie rozwiązać sprawę połączeń pomiędzy stacjami/posterunkami, bo takie całkowicie losowe to trochę masakra jest, ale to później :)

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Prowadzenie ruchu na małej stacji z urządzeniami mechanicznymi
« Odpowiedź #79 dnia: 05 Czerwiec 2015, 02:16:10 »
Hmm, jeśli wiecie, jak odwzorować krzywe przejściowe bezierami, to w takim razie nie ma powodu, aby ich nie zaimplementować :) Macie może jakąś dobrą metodę na liczenie odległości wzdłuż beziera? Pamiętam, że ta, którą stosowałem w MaSzynie, nie była zbyt dobra, ale może ktoś to zmienił?
Krzywe Béziera w ogólnym sensie są zbędne, do krzywych przejściowych wystarczająca będzie krzywa postaci y=ax³ w 3D (trzy kolejne punkty kontrolne krzywej Béziera są w tym przypadku współliniowe, a odległości pomiędzy nimi są równe), a także łuk koszowy (promień zmienia się liniowo, nie rozpracowałem jeszcze tego — być może wystarczy krzywa drugiego stopnia). Dla takich przypadków krzywych można dobrać funkcje wyznaczające ruch oraz siły. W szczególności krzywa Béziera z dwiema wypukłościami nie ma prawa wystąpić, no chyba że ma to udawać nierówności szyn. Przybliżanie łamaną o odcinkach 5m lub krótszych wydaje się dobrą metodą, aczkolwiek przy małych promieniach odcinków powinno być więcej. Jedynie obliczanie długości poprzez sumowanie długości 10000 odcinków się nie sprawdzało (błędy zaokrągleń rzędu 0.5m na 34m odcinka) i powodowało słynne "walenie w mur" (poprawiłem).

9. Na nastawni przydała by się lornetka, żeby móc się przyjrzeć, czy pociąg minął semafor wjazdowy (jednak do lornetki w lokomotywie nie jestem przekonany).

10. Nastawnia powinna mieć okienko do wywieszania/pokazywania chorągiewki, a w nocy powinien być reflektor do oświetlania składu. Słyszałem ostatnio historię, jak to kierownik nie zdążył wsiąść i jechał na zewnątrz, trzymając się poręczy. Dopiero dyżurny go wypatrzył i doprowadził do zatrzymania pociągu. Zima wtedy była i kilku kolejnych stacji by nie przetrzymał.

Trzeba będzie też podumać, jak ostatecznie rozwiązać sprawę połączeń pomiędzy stacjami/posterunkami, bo takie całkowicie losowe to trochę masakra jest, ale to później :)
Najprościej chyba zerżnąć z rzeczywistości, czyli niech każdy pociąg ma rozkład, a stacje są zawsze w tej samej kolejności. W razie braku żywego dyżurnego obsługę może przejąć automat. Dodatkowo automat mógłby kontrolować działania dyżurnego i w przypadku rażącego niedopełnienia obowiązków wywalać go z roboty. No chyba że wolisz coś a'la Chuggington.

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Prowadzenie ruchu na małej stacji z urządzeniami mechanicznymi
« Odpowiedź #80 dnia: 06 Czerwiec 2015, 14:26:31 »
Najprościej chyba zerżnąć z rzeczywistości, czyli niech każdy pociąg ma rozkład, a stacje są zawsze w tej samej kolejności. W razie braku żywego dyżurnego obsługę może przejąć automat. Dodatkowo automat mógłby kontrolować działania dyżurnego i w przypadku rażącego niedopełnienia obowiązków wywalać go z roboty. No chyba że wolisz coś a'la Chuggington.
Tak całkowicie z rzeczywistości to się nie da, bo te rzeczywistości się nie do końca pokrywają. W realu masz powiedzmy 100 stacji ciągle obsadzonych, kiedy w grze to może być np 1000 stacji, gdzie tylko 10 jest obsadzonych w danym momencie. I teraz z tych 10 stacji trzeba poskładać jakiś układ, aby na każdej stacji ruch był odpowiedni, i jeszcze uwzględnić to, że jak się ktoś rozłączy, to unikać puszczania tam kolejnych pociągów, bo nie po to ktoś się bawi w multiplayera, aby potem większość stacji na jego trasie była automatami obsadzona.

Modułowcy od makiet rozwiązują to tak, że sobie szlak składają z tego, co mają dostępne i się potem na tym bawią. Chcę to podobnie rozwiązać, tyle, że musi być jakoś w miarę automatycznie i dynamicznie się dostosowywać. Zresztą jak wreszcie doprowadzę do stanu używalności możliwość zabawy różnymi stacjami (nie wiem, czy się wyrobię w na ten weekend, bo to się okazało wcale nie takie proste, dużo takich niby-drobiazgów do rozgryzienia), to będzie można posprawdzać różne rozwiązania.

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #81 dnia: 06 Czerwiec 2015, 15:12:09 »
To może stacje nieobsadzone niech wyświetlają tylko sygnały na przelot( czyli jakby ich nie było), a obsadzone przez człowieka niech dopiero będą sterowalne.

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #82 dnia: 08 Czerwiec 2015, 10:01:48 »
To może stacje nieobsadzone niech wyświetlają tylko sygnały na przelot( czyli jakby ich nie było), a obsadzone przez człowieka niech dopiero będą sterowalne.
I to jest świetny pomysł, tak na początek zrobię :)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #83 dnia: 08 Czerwiec 2015, 10:11:39 »
W maszynie jest to rozwiązane, to zamiast zastanawiać się nad nowymi to można podobnie zastosować wskaźnik W31. Wtedy nawet dla mech jest to info, że tam nikogo nie ma, przy jeździe na przelot to nie wiem czy ten post był obsadzony czy nie...

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #84 dnia: 08 Czerwiec 2015, 12:04:33 »
To może stacje nieobsadzone niech wyświetlają tylko sygnały na przelot( czyli jakby ich nie było), a obsadzone przez człowieka niech dopiero będą sterowalne.
I to jest świetny pomysł, tak na początek zrobię :)
Co w sytuacji gdy mamy stację węzłową? Wtedy nie można wyświetlić przelotów z dwóch kierunków jednocześnie.

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #85 dnia: 08 Czerwiec 2015, 12:21:00 »
W takim wypadku, to tylko niech program ustawia pociągi na pętli, a semafory działają na zasadzie blokady dwustawnej. Może jak będzie 2 mechów, to pojawi się dyżurny.

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #86 dnia: 08 Czerwiec 2015, 18:07:40 »
A może taka blokada, że jak nie ma dyżurnego to ktoś nowy nim będzie z przymusu, a jak nie ma komu nim być to gameover.

Offline taper

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 123
    • Zobacz profil
  • Skąd: D29-26 43km
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #87 dnia: 08 Czerwiec 2015, 19:28:49 »
Tylko nie wszyscy umieją sterować nastawnią.

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #88 dnia: 08 Czerwiec 2015, 22:59:53 »
To może stacje nieobsadzone niech wyświetlają tylko sygnały na przelot( czyli jakby ich nie było), a obsadzone przez człowieka niech dopiero będą sterowalne.
I to jest świetny pomysł, tak na początek zrobię :)
Co w sytuacji gdy mamy stację węzłową? Wtedy nie można wyświetlić przelotów z dwóch kierunków jednocześnie.
Jak się nigdzie nie podłączysz to przejazd będzie offline, więc i tak stacja będzie pusta. Przelot oczywiście wyświetlimy odpowiedni dla pociągu, który nadjeżdża.

Offline piotrulos

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: warszawa
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #89 dnia: 09 Czerwiec 2015, 14:18:30 »
W ogóle to robisz to co ja chciałem zrobić :) W unity już trochę siedzę i powiem ci że najlepiej jakbyś od razu zrobił edytor wewnątrz gry. Owszem unity ma fajny i prosty edytor, ale robienie wszystko w nim ogranicza możliwość dodawania własnych rzeczy przez innych (no chyba że zamierzasz upublicznić cały folder projektu). Jeżeli masz już skrypt w edytorze, to nie będzie wielkim problemem przenieść go do wynikowej wersji. Tak samo z folderami, wrzucanie wszystkiego do wewnętrznych plików też ograniczy późniejsze dodawanie własnych obiektów, tekstur itp. Warto o tym pomyśleć teraz niż potem bo jeżeli dodasz więcej rzeczy to będzie bardziej czasochłonne przepisywanie tego.
Trochę już w unity siedzę więc jak coś to mogę z czymś pomóc :)