Forum Główne > Inne
Linia 61 i Linia 144
Ra:
Parę godzin temu zacząłem pisać wiadomość o tym, że przerabiam te scenerie do MaSzyny, między innymi aby dało się sterować na nich ruchem przez nowy program Pawła. Niestety, gdy już prawie kończyłem, to zamknęło mi się okno i cały tekst diabli wzięli. Nie chce mi się tego drugi raz pisać, więc napiszę krótko.
1. Zmienione pliki scenerii są do pobrania pod adresem http://rainsted.com/warsztat/, aktualnie najnowsze jest archiwum linia61-150627.7z, wrzucam nowe mniej więcej raz na dobę. Pliki przeznaczone są do MaSzyny 15.04 wraz z paczem i nadpisują stare (najlepiej zrobić sobie wcześniej kopię podkatalogu linia61 albo wręcz całego scenery).
2. Dodany jest profil pionowy pomiędzy Liswartą a Lublińcem, a szlak jest zgodny z mapą. Stacje są zgodne w miarę możliwości (Lisów i Lubliniec zostały skrócone, Kochanowice rozciągnięte, niestety Liswarta w scenerii powinna być o 700m na zachód).
3. Jest jeszcze dużo błędów, szczególnie w sieci trakcyjnej, nie wspominając o roślinności i ścianach lasów. Pomału to oganiam, chociaż wolałbym robić dalsze tory... Gdyby komuś się udało poprawić sieć albo zieleninę, to chętnie przyjmę pliki z poprawkami.
4. Zmiany testuję na scenariuszu "osobowy3", pozostałe mogą nie działać — nie sprawdzałem.
5. Robię wersję sprzed remontu (stan na 2011 r.), gdyż do takiej mam materiały, a remont zmienił zbyt wiele rzeczy (inne słupy, usunięte tory na stacjach). Wzorcami odniesienia są ortofotomapy Geoportalu oraz ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=xesgWNtubBA
Film z ostatniego wagonu, 2012 (przepalone niebo):
https://www.youtube.com/watch?v=ff6x1_U9HNA
Po remoncie (grudzień 2012):
https://www.youtube.com/watch?v=rloE8-mcAek
Najbardziej aktualne informacje pod adresem:
http://rainsted.com/pl/Sceneria/Linia_61
djuzi:
Póki nazewnictwo odcinków izolowanych, torów, rozjazdów, sygnalizatorów, odcinków przejazdowych nie będzie spełniało norm określonych przez @Paweł to nic z tym nie możemy zrobić. Trzeba by też usunąć standardowe eventy do sterowania, żeby zastąpić je tymi z programu.
Ra:
Na razie jeszcze nadal przesuwam tory. Wczoraj przestawiłem semafory w Kochanowicach w miejsca widoczne na mapie, a dziś walczę z teksturą podsypki pod krzyżowe. Nie chcę wymyślać alternatywnego ustawienia słupów sieci trakcyjnej, więc tory muszę ułożyć ± zgodnie z mapą.
uetam:
https://www.youtube.com/watch?v=bF6TqHcDy3Q Film w bardzo dobrej jakości z lipca 2015. Może się przyda.
Ra:
Dzięki, pewnie się przyda. Chociaż obecnie szukam informacji o rozwieszeniu sieci, a z tej niewiele zostało. Za to zauważyłem wskaźniki pochylenia, których chyba nie było na filmach sprzed remontu.
Po obejrzeniu tego filmu nie jestem pewien, czy przyjęcie wysokości 261.18m dla główki szyny w Lublińcu to był dobry wybór, bo na łuku przed Jawornicą wyszedł mi lekki nasyp, a na filmach nie jest to takie oczywiste. Być może pierwotny wybór 260.6m dla główki szyny w Lublińcu byłby lepszy. Niemniej jest to błąd rzędu ±0.5m w pionie i wobec braku dokładnych danych geodezyjnych przerabianie scenerii nie ma raczej sensu.
Ps. Zapomniałem załączyć obecny profil pionowy (po lewej Liswarta, po prawej Lubliniec). Czerwony kolor oznacza główkę szyny (pochylenia odczytane ze schematów), zielony to teren z danych geodezyjnych (siatka 100m), żółty to SRTM 3" (różnica do zielonego to np. wysokości lasów), niebieski to poziomice z map topograficznych w miejscach bez nasypów i przekopów.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej