Autor Wątek: Używanie dPo  (Przeczytany 15465 razy)

Offline patrol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: ISE Poznań Franowo
Używanie dPo
« dnia: 03 Sierpień 2015, 21:49:28 »
Witam

Spotkałem się z pytaniem nt. obostrzeń wprowadzanych podczas używania przycisku dPo (nie musicie mi tłumaczyć  po co się go używa i kiedy bo to wiem). Pytałem się parę osób i składając wszystkie odpowiedzi "do kupy" dostałem dwie  - obostrzenia wprowadza się (w formie telefonicznego zapowiadanie pociągu) i nie wprowadza się. Jak to w końcu jest?

Pozdrawiam

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Sierpień 2015, 22:35:57 »
Ir1 się kłania, ale jeśli używasz dPo to bezwzględnie wprowadzasz telefoniczne zapowiadanie pociągów.
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline patrol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: ISE Poznań Franowo
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Sierpień 2015, 16:44:23 »
Dzięki bardzo  :)

Zaraz poszukam sobie tego paragrafu i wbiję raz na zawszę do głowy.

Pozdrawiam

Offline ll

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: berlin
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Sierpień 2015, 17:31:01 »
Wynika to bardziej z Ie10, §28,ust.4.pkt.6

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Sierpień 2015, 14:06:40 »
Konieczność wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów nakłada na ISDR przepis instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 23, pkt. 1.
Instrukcja Ie-10(E-18) jest instrukcją dotyczącą obsługi przekaźnikowych urządzeń srk. Wspomniany paragraf 28, ust. 4 pkt. 6 tej instrukcji opisuje sposoby obsługi urządzeń w przypadku przeszkód w ich poprawnym działaniu, oraz wyjaśnia, co oznacza użyty w instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 23, pkt. 1 termin, że blokada liniowa nie jest lub nie może być podstawą prowadzenia ruchu.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpień 2015, 14:10:46 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline ll

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: berlin
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Sierpień 2015, 15:06:11 »
Widzę to tak:§23 Ir1 dotyczy stosowania TZP,natomiast użycie dPo wymaga wprowadzenia TZP.I właśnie Ie10 szczegółowo to określa,ponieważ dotyczy nie tylko obsługi ale również sposobów postępowania w danych sytuacjach.Jeżeli chodzi o konieczność  wprowadzenia TZP, to  mówi o tym Ir1 §28,ust 16,pkt.2.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpień 2015, 15:11:43 wysłana przez ll »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Sierpień 2015, 20:45:40 »
Stosowanie TZP, a jego wprowadzenie, to 2 różne zagadnienia...
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline patrol

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: ISE Poznań Franowo
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Sierpień 2015, 19:26:27 »
Myślę, że temat dotyczący używania dPo został wyczerpany. Dziękuje  ;)

Korzystając z okazji (nie chcę zakładać nowego wątku) mam jeszcze jedno pytanie - jak wygląda nakaz dania Sz do  nastawni wykonawczej wyposażonej w urządzenia przekaźnikowe (kostkę) ? W przypadku urządzeń mechanicznych wiem jak to się odbywa. Niestety na posterunku na którym się szkole nie ma możliwości podawania Sz (jedynie układanie przebiegu jak i utwardzenia go dla wjazdów na dany tor grupy przyjazdowej)

Pozdrawiam

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1016
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Używanie dPo
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Sierpień 2015, 20:10:20 »
Dokładnie tak samo jak przy mechanicznych - przycisk DnSz na dysponującej, a na wykonawczej otrzymanie nakazu sygnalizowane lampką przy przycisku Sz.