Autor Wątek: niezwolnienie zastawki  (Przeczytany 14419 razy)

Offline bazylinka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: dolnyśląsk
niezwolnienie zastawki
« dnia: 20 Październik 2015, 10:04:09 »
Witam dopiero zaczynam przygodę z pkp i mam mnóstwo wątpliwości i niejasności . Mam prośbę do bardziej doświadczonych dyżurnych czy jesteście mi wstanie łopatologicznie wytłumaczyć jakie jest postępowanie w przypadku niezwolnienia zastawki nad Ko i Po
Nie ogarniam tematu co się wtedy robi jak wyprawia pociągi jak przyjmuje kiedy wprowadza telefoniczne zapowiadanie itd

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Październik 2015, 14:50:07 »
Jeżeli zastawka nie zadziała przy np. Po to używamy dPo, a to wiąże się z wprowadzeniem telefonicznego zapowiadania pociągów, gdyż blokada nie może być podstawą prowadzenia ruchu z powodu usterki.
Podobnie jest z Ko, używamy wtedy dKo, a na mechanicznych zrywamy plombę z zastawki i zwalniamy mechanicznie zwalniaczem. Wtedy również blokada nie może być podstawą prowadzenia ruchu.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Październik 2015, 06:44:02 »
Nie ogarniam tematu co się wtedy robi jak wyprawia pociągi jak przyjmuje kiedy wprowadza telefoniczne zapowiadanie itd

Kłania się Ir-1 oraz instrukcje o obsłudze urządzeń SRK. A najlepiej takie "nietypowe sytuacje" typu doraźne zwalnianie zastawki itp., to najlepiej jak pokażą monterzy SRK przed autoryzacją.
Swoją drogą, trzeba wtedy umieć "pełną" obsługę SRK.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline rogerstargard

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Zielona Góra
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Październik 2015, 11:57:50 »
Witam!
Tak jak napisał kolega EN57-002: "Jeżeli zastawka nie zadziała przy np. Po to używamy dPo, a to wiąże się z wprowadzeniem telefonicznego zapowiadania pociągów" lub użyć dźwigienki do ręcznego zwalniania zastawki, która jest plombowana jeżeli licznik nie działa lub nie ma licznika, tu przycisku/dźwigienki można użyć w każdej chwili.
Co do zastawki nad blokiem Ko to jest tak:
- jeżeli wjeżdżasz na Sz lub R-305 to przed podaniem/podyktowaniem należy użyć przycisku dKo/dźwigienki włączającej zastawkę i jeżeli po wjeździe pociągu zastawka zwolni nie wprowadza się telef. zapowiadania poc na szlaku;
- jeżeli po wjeździe pociągu na sygnał zezwalający na semaforze nie zwolniła zastawka nad blokiem Ko to nic ci nie da, że użyjesz przycisku dKo/dźwigienki włączającej bo i tak ci nie zwolni zastawka, jeżeli będzie jechał następny pociąg i też po wjeździe na sygnał zezwalający nie zwolni, to  przy kolejnym pociągu użyj przed wjazdem na semafor przycisku dKo/dźwigienki.

Offline bazylinka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: dolnyśląsk
Odp: niezwolnienie zastawki
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Październik 2015, 14:29:20 »
Dzięki bardzo panowie  :D