@jageer:
Rysunek w załączeniu. Czerwonymi kropkami są oznaczone semafory (oraz wyjątkowo Tm na torach, które się nie kończą semaforem). Od czerwonych kropek są białe linie, wskazujące odcinek toru z odczytem. Odcinek taki ma tę samą nazwę jak semafor, co ułatwia wstawianie taboru. Po lewej stronie jest np. semafor Lis_F, a odpowiadający mu odcinek toru jest podświetlony na zielono i ma końce oznaczone cyframi 1 i 2 na zielonym tle. Rozstaw torów jest 6m, więc od Lis_F do punktu 1 odcinka toru jest około 4m. Zupełnie inaczej to wygląda w przypadku Lis_D, Lis_G, Lis_Tm5 — tam odległość od sygnalizatora do punktu 1 odcinka toru jest rzędu 50m. Chodzi o to, że wstawiając tabor przy uruchamianiu scenerii, punktem orientacyjnym jest punkt 1 odcinka toru, którego położenie względem sygnalizatora jest obecnie przypadkowe. Można by to jakoś unormować, żeby nie trzeba było w każdym przypadku sprawdzać, jak się nam wstawi skład. Oczywiście będą takie przypadki, w których nie będzie prostego rozwiązania, bo np. w jednym miejscu jest W4, rezonator i semafor, co póki co wymaga trzech odcinków toru (a z kolei nie ma sensu przegrzebywać całej symulacji dla kilku takich przypadków).
@Paweł:
Aktualnie wprowadziłem takie nazewnictwo sygnalizatorów i rozjazdów od Stradomia do Ozimka. Aczkolwiek znalazłem pewne niekonsekwencje i nie wiem, co z nimi zrobić: w Lublińcu z jednej strony jest sygnalizator oznaczony na schemacie jako "2D", który nazwałeś Lbc_Sz2D, natomiast z drugiej strony jest "USz", który nazwałeś Lbc_U. Dla odmiany w Herbach Nowych jest sygnalizator oznaczony na schemacie jako "SzAn".
Co do nazw posterunków, to pierwotnie myślałem nad tym, żeby pierwsze dwie litery brać z kodu komórki. Czyli np. skoro dla obszaru obejmującego Herby Nowe oraz Stare nazwa komórki to HRB, to odpowiednio by było: HRS — Herby Stare, HRN — Herby Nowe, HRL — Liswarta, HRK — Kalina. Ale jak zobaczyłem Fo_ oraz Ok_, to teraz nie wiem, jak sobie z tym poradzić (obecnie dałem HrS_, HrN_, Lsw_ i Kln_). Wstępnie przyjąłem też CzS_ dla Częstochowy Stradom i CzO_ dla Osobowej (zamiast CS i CO). Zmienić nie jest problem, tylko żeby zmiana miała jakieś uzasadnienie — nie wystarczy z góry założyć, że coś ma być jakieś, bo potem w praktyce wychodzi, że lepiej by było zrobić inaczej. Przykładowo, przerabiając Quarka nie miałem żadnej koncepcji na nazewnictwo i tam co stacja, to ma inny schemat nazw — nie wiem, czy warto jeszcze do niego wracać, skoro tam trzeba by raczej zacząć od racjonalizacji głowic.
Obsługę rozkładów w EU07.EXE w obecnym stanie uważam za prowizoryczną. Są problemy z czasem postoju składów wagonowych, otwieraniem drzwi, przypisywaniem nowych rozkładów itp., a ekipa, która uznała moje dalsze prace za zbędne i wzięła na siebie rozwój kodu jakoś w ogóle nie wykazuje się wdrażaniem czegokolwiek. Obecnie W4 musi być nazwane tak, jak "stacja" w rozkładzie z dodanym przyrostkiem gwarantującym unikalność (co jest potrzebne do obliczania odległości). Użycie nazwy semafora wydało mi się najprostsze, ale być może lepiej by było używać wszędzie numeru toru i kierunku? Chciałbym ponazywać tory analogicznie jak przy semaforach, pod kątem wstawiania taboru przy peronie (a nie tylko przed semaforami). Teraz takie tory mają mocno "przypadkowe" nazwy, jak np. "kibel_tg_ai", "hn_kibello1", "stradom_ezt_1".
Do pozostałego nazewnictwa (w szczególności przejazdów) odniosę się jeszcze później. Na razie przejazdy ponazywałem np. "L61-p125640", a rezonatory np. "Gn_rToA". Mam też wstępne nazewnictwo dla W5 typu "PL-D29-61#Kwc-B" — nie wiem jeszcze, czy takie informacje się do czegoś przydadzą dla AI, do tego myślę jeszcze nad uzupełnieniem tej informacji o kierunek kilometrażu (np. "+" zamiast "-", jeśli kilometraż rośnie za wskaźnikiem).