Autor Wątek: TW - zgłaszanie błędów  (Przeczytany 40024 razy)

rustsaltz

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #45 dnia: 08 Lipiec 2011, 15:54:48 »
Zauważyłem problem z rozróżnianiem kierunków. Zatrzymałem pociąg jadący od TZ to Ślemienia w peronie celem podyktowania rozkazu pisemnego (wygasiłem semafor). Po podyktowaniu rozkazu podałem Sz dla w/w pociągu, jednak on odjechał w przeciwnym kierunku. Zatrzymanie go i podanie sygnału Rd1 spowodowało, że skład pojechał prawidłowo. Można to rozwiązać jakoś "systemowo"?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Lipiec 2011, 17:21:24 »
Ruszył po podaniu Sz? Czy podawałeś mu dodatkowo nakaz jazdy przez radio? W drugim przypadku rzeczywiście są problemy z poprawnym wyborem kierunku jazdy. W kolejnej wersji będzie to nieco poprawione, ale i tak nie da się tego w 100% pewnie rozwiązać.

rustsaltz

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Lipiec 2011, 17:53:15 »
Podałem nakaz jazdy przez radio.

Przy okazji: można by wprowadzić jakieś przełączenie na manewry. Gdy planujemy np. zmienić czoło wybieramy odpowiednią opcję na radiu i pociąg stawałby się manewrem (zmiana osygnalizowania), możliwość cofania itp.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Lipiec 2011, 18:02:45 »
No to przecież tak jest. Masz możliwość podania sygnałów dla manewrów oraz sygnałów pociągowych.
AI wykrywa sygnał i się przełącza. Można powiedzieć, że jest to bardzo zbliżone do realizmu.

rustsaltz

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Lipiec 2011, 18:10:28 »
Chodzi mi o to, żeby nie można było podać sygnałów manewrowych dla pociągów i odwrotnie (albo, żeby pociągi nie reagowały na sygnały manewrowe, o ile mi wszak wiadomo pociągiem cofać nie wolno ot tak). Wtedy pociąg nie zacznie "uciekać" nam w przeciwną stronę np. po podaniu tarczy manewrowej z przeciwnej strony (chyba, że da się to wyeliminować w inny sposób).

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #50 dnia: 08 Lipiec 2011, 18:18:11 »
Jak nie wolno cofać pociągu?
A po co chcesz podawać sygnał Ms2 dla pociągu i w jakiej sytuacji?
Mógłbym prosić o rozszerzony opis? Może wtedy coś podpowiem :)

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #51 dnia: 08 Lipiec 2011, 18:52:30 »
Witam serdecznie. Mój pierwszy post, więc proszę nie bić za mocno.

Opis sytuacji: wjazd pociągu na tor częściowo zajęty bez podania sygnału zezwalającego na jazdę.

Gdy dyktuje się rozkaz "S" na pominięcie wjazdowego i zaznacza opcję "jazda na tor zajęty" maszynista dostaje informację o maksymalnej prędkości 30km/h. Z tego co się orientuję powinno być chyba 20km/h? Sprawdziłem, pociąg faktycznie jechał tą trzydziestką.

A może trzeba wypełnić osobno rubrykę z ograniczeniami? Nie wiem. Liczę jednak na podpowiedź bądź odpowiedź ;)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #52 dnia: 08 Lipiec 2011, 19:09:30 »
Faktycznie. Jest 30. Powinno być 20  :D

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #53 dnia: 08 Lipiec 2011, 19:41:46 »
Do powiadomienia drużyny o wjeździe na częściowo zajęty tor stacyjny służy rozkaz pisemny "O", a nie "S" (Ir-1 §37 9.).

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #54 dnia: 08 Lipiec 2011, 19:51:25 »
Paweł. Jak cytujesz, to czytaj całość ;)
Na mechanicznych możesz tak zrobić.
Na urządzeniach z izolacją torową dajesz "S" + rubryka 2 na wjazd na stacje + dKo.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #55 dnia: 08 Lipiec 2011, 20:05:39 »
Cytuj
Jeżeli zajdzie potrzeba przyjęcia pociągu na tor częściowo zajęty albo na tor, który może być wykorzystany tylko na części jego długości, pociąg należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym), powiadomić drużynę pociągową rozkazem pisemnym "O" o częściowym zajęciu lub częściowej użyteczności toru wjazdowego oraz o konieczności ostrożnej jazdy z prędkością nie przekraczającą 20 km/h, a następnie należy nastawić sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym (drogowskazowym), o ile urządzenia srk na to pozwalają.

Jeżeli urządzenia srk lub inne przyczyny nie pozwalająna podanie na semaforze wjazdowym (drogowskazowym) sygnału zezwalającego na jazdę, zatrzymany pociąg należy przyjąć na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny "S" lub "N".

Z tego punktu wynika, że jeżeli nie można nastawić sygnału zezwalającego, to dyktuje się rozkaz "O" i podaje Sz, lub dyktuje rozkaz "O" i rozkaz "S"/"N" (w jakiej sytuacji ten "N"?). Nie znalazłem tam nic na temat izolacji czy urządzeń mechanicznych. Domyślam się że chodzi Ci o to, że zamiast pisania osobnego rozkazu "O" można informację o ograniczeniu zawrzeć w rozkazie "S". W takim układzie dorobię uzależnienie tej opcji w rozkazie "S" od pola "wjazd"/"wyjazd" - przy wjeździe będzie 20 zamiast 30.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #56 dnia: 08 Lipiec 2011, 20:13:01 »
Z tego punktu wynika, że jeżeli nie można nastawić sygnału zezwalającego, to dyktuje się rozkaz "O" i podaje Sz, lub dyktuje rozkaz "O" i rozkaz "S"/"N" (w jakiej sytuacji ten "N"?). Nie znalazłem tam nic na temat izolacji czy urządzeń mechanicznych. Domyślam się że chodzi Ci o to, że zamiast pisania osobnego rozkazu "O" można informację o ograniczeniu zawrzeć w rozkazie "S". W takim układzie dorobię uzależnienie tej opcji w rozkazie "S" od pola "wjazd"/"wyjazd" - przy wjeździe będzie 20 zamiast 30.
Jeżeli mamy możliwość podania Sz to tak jak Paweł mówi dyktujemy rozkaz "O" i wjeżdżamy sobie legalnie na sygnał zastępczy.
Jezeli nie mamy mozliwosci podania Sz to jazd na rozkaz "S" z toru prawego/na linii jednotorowej lub na rozkaz "N" z toru lewego no i oczywiście dodatkowo wypelniamy rubryke "inne".
« Ostatnia zmiana: 08 Lipiec 2011, 20:19:31 wysłana przez mateu »

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #57 dnia: 08 Lipiec 2011, 21:29:25 »
Jeżeli wjeżdżasz na tor zajęty na semafor, to dyktujesz "O" i podajesz wjazd.
Jeżeli urządzenia nie pozwolą Tobie podać semafora (przecież będziesz miał zajętość - bo tor zajęty :> ) to wtedy dajesz "S" / "N" i wypeniasz rubryki wjazd i inne, że tor zajęty.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1185
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #58 dnia: 09 Lipiec 2011, 09:46:21 »
Podałem nakaz jazdy przez radio.

Przy okazji: można by wprowadzić jakieś przełączenie na manewry. Gdy planujemy np. zmienić czoło wybieramy odpowiednią opcję na radiu i pociąg stawałby się manewrem (zmiana osygnalizowania), możliwość cofania itp.

Ja tak kiedyś myślałem, żeby zrobić coś na zasadzie przez radio: mechaniku urywamy się. I on się odpina robimy oblot np i podpina.
PS Co do dyktowania rozkazów to każdy inaczej to robi widzę. Wczoraj rozmawiałem z dyżurną o pewnych sytuacjach, to też mówiła, że na każde "zdarzenie" jest "kilka" sposobów.  ;)

EDIT:
Można podać Sz-ta na niewłaściwy do Ślemienia bez NO. Miałem też dziwny przypadek przy luzaku 9055 Wjechał na Sz od ślemienia i zatrzymał się pod tarczą manewrową z oświetleniem manewrowym :|
« Ostatnia zmiana: 17 Lipiec 2011, 12:58:44 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 740
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #59 dnia: 18 Lipiec 2011, 12:11:47 »
Można podać Sz-ta na niewłaściwy do Ślemienia bez NO.

No można. Tak samo można podać Sz-ta przy źle ustawionej drodze przebiegu.

Miałem też dziwny przypadek przy luzaku 9055 Wjechał na Sz od ślemienia i zatrzymał się pod tarczą manewrową z oświetleniem manewrowym :|

Nie dawałeś mu sygnałów typu "do mnie", "ode mnie"?