Forum Główne > Testowo
TW - zgłaszanie błędów
Paweł:
--- Cytuj ---Jeżeli zajdzie potrzeba przyjęcia pociągu na tor częściowo zajęty albo na tor, który może być wykorzystany tylko na części jego długości, pociąg należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym), powiadomić drużynę pociągową rozkazem pisemnym "O" o częściowym zajęciu lub częściowej użyteczności toru wjazdowego oraz o konieczności ostrożnej jazdy z prędkością nie przekraczającą 20 km/h, a następnie należy nastawić sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym (drogowskazowym), o ile urządzenia srk na to pozwalają.
Jeżeli urządzenia srk lub inne przyczyny nie pozwalająna podanie na semaforze wjazdowym (drogowskazowym) sygnału zezwalającego na jazdę, zatrzymany pociąg należy przyjąć na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny "S" lub "N".
--- Koniec cytatu ---
Z tego punktu wynika, że jeżeli nie można nastawić sygnału zezwalającego, to dyktuje się rozkaz "O" i podaje Sz, lub dyktuje rozkaz "O" i rozkaz "S"/"N" (w jakiej sytuacji ten "N"?). Nie znalazłem tam nic na temat izolacji czy urządzeń mechanicznych. Domyślam się że chodzi Ci o to, że zamiast pisania osobnego rozkazu "O" można informację o ograniczeniu zawrzeć w rozkazie "S". W takim układzie dorobię uzależnienie tej opcji w rozkazie "S" od pola "wjazd"/"wyjazd" - przy wjeździe będzie 20 zamiast 30.
uetam:
--- Cytat: Paweł w 08 Lipiec 2011, 20:05:39 ---Z tego punktu wynika, że jeżeli nie można nastawić sygnału zezwalającego, to dyktuje się rozkaz "O" i podaje Sz, lub dyktuje rozkaz "O" i rozkaz "S"/"N" (w jakiej sytuacji ten "N"?). Nie znalazłem tam nic na temat izolacji czy urządzeń mechanicznych. Domyślam się że chodzi Ci o to, że zamiast pisania osobnego rozkazu "O" można informację o ograniczeniu zawrzeć w rozkazie "S". W takim układzie dorobię uzależnienie tej opcji w rozkazie "S" od pola "wjazd"/"wyjazd" - przy wjeździe będzie 20 zamiast 30.
--- Koniec cytatu ---
Jeżeli mamy możliwość podania Sz to tak jak Paweł mówi dyktujemy rozkaz "O" i wjeżdżamy sobie legalnie na sygnał zastępczy.
Jezeli nie mamy mozliwosci podania Sz to jazd na rozkaz "S" z toru prawego/na linii jednotorowej lub na rozkaz "N" z toru lewego no i oczywiście dodatkowo wypelniamy rubryke "inne".
MaKu:
Jeżeli wjeżdżasz na tor zajęty na semafor, to dyktujesz "O" i podajesz wjazd.
Jeżeli urządzenia nie pozwolą Tobie podać semafora (przecież będziesz miał zajętość - bo tor zajęty :> ) to wtedy dajesz "S" / "N" i wypeniasz rubryki wjazd i inne, że tor zajęty.
jageer:
--- Cytat: rustsaltz w 08 Lipiec 2011, 17:53:15 ---Podałem nakaz jazdy przez radio.
Przy okazji: można by wprowadzić jakieś przełączenie na manewry. Gdy planujemy np. zmienić czoło wybieramy odpowiednią opcję na radiu i pociąg stawałby się manewrem (zmiana osygnalizowania), możliwość cofania itp.
--- Koniec cytatu ---
Ja tak kiedyś myślałem, żeby zrobić coś na zasadzie przez radio: mechaniku urywamy się. I on się odpina robimy oblot np i podpina.
PS Co do dyktowania rozkazów to każdy inaczej to robi widzę. Wczoraj rozmawiałem z dyżurną o pewnych sytuacjach, to też mówiła, że na każde "zdarzenie" jest "kilka" sposobów. ;)
EDIT:
Można podać Sz-ta na niewłaściwy do Ślemienia bez NO. Miałem też dziwny przypadek przy luzaku 9055 Wjechał na Sz od ślemienia i zatrzymał się pod tarczą manewrową z oświetleniem manewrowym :|
Paweł:
--- Cytat: jageer w 09 Lipiec 2011, 09:46:21 ---Można podać Sz-ta na niewłaściwy do Ślemienia bez NO.
--- Koniec cytatu ---
No można. Tak samo można podać Sz-ta przy źle ustawionej drodze przebiegu.
--- Cytat: jageer w 09 Lipiec 2011, 09:46:21 ---Miałem też dziwny przypadek przy luzaku 9055 Wjechał na Sz od ślemienia i zatrzymał się pod tarczą manewrową z oświetleniem manewrowym :|
--- Koniec cytatu ---
Nie dawałeś mu sygnałów typu "do mnie", "ode mnie"?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej