Forum Główne > Lisków (stara wersja symulatora)

Kilka pytań od wiecznie początkującego

(1/8) > >>

macieksoft:
Witam, znowu mam kilka pytań odnośnie symulacji.

1: Czemu blokady samoczynne typu EAP znajdujące się w Liskowie na szlaku Lisków-Wilamowice działają inaczej niż napisano w instrukcji? W instrukcji jest napisane o konieczności naciśnięcia przycisku POZ aby umożliwić wjazd przez blokadę, jednak posterunek w Wilamowicach może wyprawić pociąg nawet bez mojej zgody (bez naciskania POZ).


--- Cytuj ---Żądanie pozwolenia przez sąsiedni posterunek sygnalizowane jest miganiem na biało strzałki kierunkowej
"przyjazd" oraz dzwonieniem dzwonka. Danie pozwolenia odbywa się poprzez wciśnięcie przycisku Poz -
strzałka kierunkowa przechodzi w światło białe ciągłe, a dzwonek przestaje dzwonić.
--- Koniec cytatu ---

2: Czy jeśli jest napisane "wagony na ZYX" to oznacza to zmianę numeru wagonów (odsprzęgu) po odczepieniu loka na 66185, czy może chodzi o to że pociąg 66185 ma zabrać te wagony? No i jaki numer nadać luzowi co zostaje po odczepieniu wagonów?

Kolejną sytuacją jest 44181 bez uwag eksploatacyjnych. 964 zabiera mu wagony, ale co się dzieje z luzem 44181, jaki numer mu mam nadać bo automatycznie jest on zmieniany na "manewr1" (po odsprzęgnięciu) czy jakoś tak?

3: Po co przysłali mi drezynę? Nie piszą nigdzie po co ona jest, wiem tylko że kończy bieg.

4: Czy jak w uwagach eksploatacyjnych jest napisane "na poc 99172" to oznacza to zmianę numeru pociągu? Czy może chodzi o coś innego?

5: Gdzie jest cyngiel do dawania Sz na Tz1?

EN57-002:
Ponieważ nie gram na tym RJ, tylko na swoim to do uwag eksploatacyjnych się nie odniosę, ale jeżeli jest na poc. 99172, to albo dot. to loka, albo wagonów, którym w odpowiedniej godzinie taki numer trzeba nadać i z nim wyprawić w drogę.

--- Cytat: macieksoft w 10 Grudzień 2015, 14:28:24 ---5: Gdzie jest cyngiel do dawania Sz na Tz1?

--- Koniec cytatu ---
No nie ma cyngla, bo to Tz, a nie semafor, po za tym za nim nie ma już innego semafora, aby jechać na Sz, tam się podaje sygnał Ms2, po zwolnieniu przez skład izolacji torowej i przełożenia do położenia zasadniczego zwrotnic 201/202.

macieksoft:
A czemu jestem zmuszony domyślać się tego że lok zmienia numer.
W rozkładze jazdy mam loka kończącego o numerze 967 i uruchamianego o numerze 966. Czemu więc nigdzie nie jest napisane że 967 zmienia numer na 966? Czemu jestem zmuszony się tego domyślać? Czy w rzeczywistości kierowanie ruchem też jest oparte na domysłach? ;-)
To samo z 66184 > 66187.

No i wreszcie wiem domyślam się jak odprawić to wszystko ;-)

melis:
Po pierwsze pobierz opis rozkładu, który napisał @Maku. Jest tam wyraźnie napisane, że  lokomotywy z Tefamy, obsługuja tylko i wyłącznie ten odcinek a więc, lokomotywa z 967 pojedzie z najbliższym składem skierowanym na Tefamę. A co z wagonami z 967 np, to masz już w uwagach eksploatacyjnych. Czytaj uwagi a będziesz wiedział co i jak, bo tak na ten przykład pociąg 969 ciągnie wagony na 66187. Jak jesteś początkujący i nie opanowałeś jeszcze rozkładu, to najlepiej wyłącz opóźnienia aby nie musieć szukać za dużo..

macieksoft:
Udało mi się odprawić te pociągi. Już wiem o co w tym chodzi.
Jednak co z tą blokadą? Czemu działa inaczej niż w instrukcji?
No i czemu testowo mnie opiernicza za niezablokowany blok początkowy mimo tego że pociąg jeszcze nie wyjechał ze stacji? Tak się zawsze dzieje jak wyprawiam pociąg z chociażby niewielkim opóźnieniem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej