Forum Główne > Ruch kolejowy
Opóźnienie łącznika do pociągu, który przybył planowo
inomushis:
Cześć! Bawię się ISDR Testowo od dłuższego czasu. Mam za sobą kilka dłuższych służb na maksymalnych opóźnieniach, maksymalnych usterkach i innych kombinacjach typu zamknięcie sobie jednego peronu (remont stacji). Nigdy jednak nie spotkałem się w Testowie z sytuacją, w której łącznik do pociągu miałby duże opóźnienie.
Dotyczy to konkretnie pociągów 63116 (18:38) oraz 43110 (18:41).
Pociąg 63116 przybył z Liskowa nawet chwilkę przed czasem. Wjechał na tor 2 przy peronie II, wszystko zgodnie z rozkładem.
Kilka sekund później w rozkładzie pojawiło się opóźnienie 43110 wynoszące 75 minut. Jak postępuje się w takim przypadku w rzeczywistości?
Pociąg 63116 stoi na torze nr 2, czyli na głównym torze głównym zasadniczym. Może sobie tam stać do 19:00, bo do tej godziny wg. rozkładu nic po tym torze nie będzie jechało. Postój ponad godzinę nie widzi mi się, gdyż pociągi jadące z Liskowa bez zatrzymania będą wężykowały po rozjazdach tracąc tylko czas. Tutaj pojawia się pytanie - czy w takim przypadku dopuszczalne jest wykonanie manewru pociągiem, który okupuje nasz tor zasadniczy, tak by oczekiwał on na torze dodatkowym, np. tor 4/peron II?
A może możliwe jest wypuszczenie pociągu bez łącznika, a opóźniony łącznik jako odrębny skład? (lok z łącznika również jedzie przecież do Ślemienia)
Przyznam, że przeglądałem Ir-1 oraz instrukcję dotyczącą rozkładu jazdy i nie ma tam nic na temat takich sytuacji. To sprawa PLK czy przewoźnika?
Pozdrawiam
melis:
Wiedząc, że będą prowadzone manewry w celu łączenia składów, od górnie raczej kieruje się takie składy na skrajne perony, aby główne tory wolne były. Poza tym, czy skład bez zatrzymania będzie zygzakował, czy nie, nie ma znaczenia. Tym bardziej, że faktycznie zależy Tobie na opóźnieniach a więc to:
--- Cytat: inomushis w 25 Grudzień 2015, 00:32:14 --- Postój ponad godzinę nie widzi mi się, gdyż pociągi jadące z Liskowa bez zatrzymania będą wężykowały po rozjazdach tracąc tylko czas.
--- Koniec cytatu ---
Jest dla mnie nie zrozumiałe. Poza tym, nie każdy wie o jakim rozkładzie piszesz, gdyż nie każdy z niego korzystał.
inomushis:
Sytuacja dotyczy domyślnego rozkładu jazdy dla Testowa.
Chodzi mi tylko o to, czy dopuszcza się wykonywanie manewrów ze składem, w którym są pasażerowie - w rzeczywistości - gdybym chciał sobie na te 70 minut oczekiwania wrzucić go na tor dodatkowy.
Tomiexpress:
Manewry z pasażerami również są dozwolone, nie mam teraz czasu podpierać tego konkretnymi paragrafami.
EN57-002:
--- Cytat: inomushis w 25 Grudzień 2015, 16:15:33 ---Sytuacja dotyczy domyślnego rozkładu jazdy dla Testowa.
Chodzi mi tylko o to, czy dopuszcza się wykonywanie manewrów ze składem, w którym są pasażerowie
--- Koniec cytatu ---
Jasne, że się dopuszcza, przecież w realu też są składy, które na stacjach się łączy i rozłącza. Manewry z pasażerami reguluje m.in. stara instrukcja R34 obecna IR-9.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej