Autor Wątek: Wskaźniki We8/We9  (Przeczytany 25110 razy)

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Wskaźniki We8/We9
« dnia: 03 Styczeń 2016, 17:47:02 »
Długo szukałem wszelkich informacji na temat stosowania wspomnianych w temacie wskaźników, jednak jedyne co znalazłem to odległości od miejsca obowiązywania zakazu pobierania prądu z sieci. Natomiast nigdzie nie znalazłem informacji, w jakich miejscach na sieci takowe wskaźniki się umieszcza. I z tym pytaniem udaję się do Was. Pomóżcie i powiedzcie co wiecie na ten temat.

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Wskaźniki We8/We9
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Styczeń 2016, 18:09:41 »
Specjalistą od sieci trakcyjnej nie jestem, ale według dostępnej mi wiedzy chodzi o uniknięcie ciągnięcia łuku elektrycznego na izolatorze. Silniki elektryczne są obciążeniem o charakterze indukcyjnym, w związku z czym w przypadku nagłego przerwania obwodu siła elektromotoryczna indukcji będzie przeciwdziałać zmianom prądu — pojawi się napięcie o dużej wartości. Lokomotywa jest przystosowana do rozłączania zasilania silników, natomiast przeniesienie tego procesu na pantograf może być szkodliwe dla niego lub drutu jezdnego.

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Wskaźniki We8/We9
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Styczeń 2016, 18:20:11 »
Czyli wnioskuję z tego, że wszystkie przejścia z jednego drutu jezdnego na drugi, gdzie łączą się dwa odcinki sieciowe są oznaczane We8/9?

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Wskaźniki We8/We9
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Styczeń 2016, 18:28:03 »
Tzn. jeśli między nimi jest izolator albo niezasilany drut.

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 139
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Wskaźniki We8/We9
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Styczeń 2016, 18:29:36 »
Hmmm... To mi pomoże :) Dzięki :D

Offline MuNiO

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Wskaźniki We8/We9
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Styczeń 2016, 01:46:41 »
Czyli wnioskuję z tego, że wszystkie przejścia z jednego drutu jezdnego na drugi, gdzie łączą się dwa odcinki sieciowe są oznaczane We8/9?

Odcinki gdzie są zasilane z różnych podstacji

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Wskaźniki We8/We9
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Styczeń 2016, 01:12:48 »
Na zwykłych izolatorach, tzw. "żabach" występujących w stacji tych wskaźników nie spotkamy, jedynie na podłużnym sekcjonowaniu sieci trakcyjnej występującym między podstacjami. Jedną z przyczyn zwrócenia uwagi obsłudze elektrowozu na sekcjonowanie sieci oprócz możliwości uszkodzenia sieci/pantografu były różnice napięć między podstacjami, mogące wprowadzić lokomotywę w poślizg, wyzwolić przekaźniki nadmiarowe lub w efekcie nawet rozerwać pociąg. Obecnie na większości podstacji napięcie jest na tyle wyrównane, że praktycznie nie czuję się różnicy przejeżdżając z napędem na odcinku bez prądowym.
« Ostatnia zmiana: 06 Styczeń 2016, 01:18:16 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm