Forum Główne > Urządzenia srk

"Sz" przy lewym i To

(1/4) > >>

jageer:
Czy, jeżeli przy torze lewym, znajduje się semafor w układzie CB (czyli tylko "Sz") wymagana jest tarcza ostrzegawcza? Gdzie to jest uregulowane, bo WTB E-10 chyba nic o tym nie mówi.

Paweł Piotr:
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10)  ;D

Ra:
Tak dla ilustracji, akurat rzeźbię Herby Nowe:
https://www.youtube.com/watch?v=6CMyqW_onCE
1:06 wjazdowe od południa, po lewej jest jedna komora... Sz, nawet bez czerwonego.
2:00 tarcza ostrzegawcza tylko na prawym.

Zacha:

--- Cytat: Paweł Piotr w 13 Styczeń 2016, 16:04:39 ---Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10)  ;D

--- Koniec cytatu ---
Wynika z tego, że semafor o układzie komór CB jest traktowany jako semafor wjazdowy i należy przed nim bez wyjątku postawić To. W starej E-1 był ust. odnośnie "Sz", gdzie przewidywano taką możliwość, by To nie stawiać - obecnie tego nie ma. Inną sprawą jest sygnalizator "Sz" na szarym słupie tylko z białą komorą - nie jest on traktowany jako semafor, w związku z czym nie stawia się przed nim To.

Paweł Piotr:
Jest dokładnie tak, jak pisze Zacha. Sygnalizator z czerwoną i białą komorą umieszczoną na słupie biało-czerwonym (może to być również karzełek z odpowiednio pomalowaną głowicą) ma status semafora i jest oznaczany w taki sposób, w jaki oznacza się semafory (ma symbol dużej litery) mimo, że służy tylko do podawania sygnału Sz, i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej