Autor Wątek: Praca na kolei  (Przeczytany 93782 razy)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Maj 2011, 20:56:51 »
ekhhhmmm...

Na dyżurnego ruchu, można iść z wykształceniem średnim technicznym, kierunkowym.
Czyli, Technik Transportu Kolejowego itp, więc kierunkowość kolejowa dotycząca prowadzenia ruchu pociągów.
Zapraszam do IZ Wrocław. Tutaj dyżurnymi zostają ludzie ze średnim nawet bez matury :>
Jeżeli chcecie isc na studia to oczywiscie zachecam ale to nie daje w tym momencie zadnych bonusow.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Maj 2011, 21:16:37 »
Są tam jeszcze te dwa zielone na jednym słupie bo nie byłem tam już ze sto lat

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Maj 2011, 21:55:41 »
Opoczno, Łódź, Tomaszów Mazowiecki itd.. Również przyjmują "z ulicy".  8) Też chciałem być ISDR-em, w sumie nadal bym chciał... Ale patrząc na kasę, nie ma różowo, chociaż wiadomo, że fajnie się chodzi jak się robi to co się lubi/kocha....
Większa szansa rozwoju jest w automatyce, można być potem w inspekcji lub certyfikacji urządzeń itp... A tak to masz: zwrotniczy/nastawniczy/isdr, ew potem zawiadowca ruchu (praca w biurze) i naczelnik sekcji  ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Maj 2011, 22:20:49 »
Starych się zwalnia a młodych się przyjmuje, bo młody jest tańszy w eksploatacji, dużo tańszy. Taka jest teraz polityka, bo młody nie fika.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Maj 2011, 22:36:30 »
Starych się zwalnia a młodych się przyjmuje, bo młody jest tańszy w eksploatacji, dużo tańszy. Taka jest teraz polityka, bo młody nie fika.
Gdzie się zwalnia? Proszę o przykłady. W PLK nikogo nie zwalniaja a juz za chwile beda ostro cierpeli na brak pracownikow gdyz 3/4 kadry w ciagu 5 lat osiagnie wiek emerytalny.
Co do zarobkow to po 1,5r pracy jako ISDR oraz 2 podwyżkach obecnie dostaje przy braku nadgodzin ~2000 na reke przy miesiecznej normie w okolicach 170 godzin (przy wyzszej lub nadgodzinkach oczywiscie wiecej)
Jezeli sie to lubi to praca nie jest ciezka a na 12h zmiany samego faktycznego prowadzenia ruchu jest moze 1-1,5h.

@jagger: Zatrudniasz sie jako dyzurny, dostajesz dofinansowanie do studiow z IZ i po 5-6 latach przenosisz sie gdzies 'wyzej' niekoniecznie do ruchu (mozna do rozkladowcow, mozna do dyspozytury itd.) :)
« Ostatnia zmiana: 16 Maj 2011, 22:39:00 wysłana przez mateu »

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #20 dnia: 16 Maj 2011, 23:12:29 »
No to masz bajeczną robotę tylko pozazdrościć. Jak by nie było to państwowy etat. Jeszcze was nie sprzedali.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Maj 2011, 10:01:51 »
No to masz bajeczną robotę tylko pozazdrościć. Jak by nie było to państwowy etat. Jeszcze was nie sprzedali.
I nikt nas nie sprzeda. Nie wiem dlaczego wszyscy boja sie jak ognia tej prywatyzacji.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1014
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Maj 2011, 12:36:36 »
Infrastruktura kolejowa ma znaczenie dla obronności państwa i prywatyzacja jej nie grozi.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Maj 2011, 16:35:02 »
Tak czy inaczej, nie jest źle.
A przede wszystkim, na pewno nie tak tragicznie jak to opisujesz.

Uwierz mi, że w przypadku utrzymania rodziny, wolę siedzieć na pekapie za 2k i z socjalem (marnym ale zawsze), niż zapierdalać u prywaciarza za 200-400 złotych więcej, nie widzieć rodziny i mieć możliwość zostania bezrobotnym szybciej niż się komukolwiek zdaje.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Maj 2011, 16:39:03 »
Infrastruktura kolejowa ma znaczenie dla obronności państwa i prywatyzacja jej nie grozi.
Tak, mialem na mysli Cargo, i IC :)

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Maj 2011, 20:16:41 »
MaK_86 i masz rację bo my mamy przesrane, jeszcze w spółkach po byłej PKP to jeszcze jako tako, ale u prywaciarzy jesteś nikim, jesteś kosztem w przedsiębiorstwie, socjal zapomnij, o rodzinie zapomnij, wolny czas jak siedzisz pod telefonem, to też zapomnij. Tabor to najgorsze złomy z Europy wschodniej. I robisz za maszynistę, rewidenta, spisywacza, odprawcę technicznego, ustawiacza. Tylko wam pozazdrościć i módlcie się by was nie sprywatyzowali. Jedynie Freightliner wszedł na rynek polski z nowym taborem. Reszta to pomalowane graciarstwo. Lokomotywownie polikwidowane, przeglądy robi się w krzakach, aby tylko tabor stał na kołach. Wielki DB Schenker Rail Polska, biurowiec przepiękny a tabor jaki był po PTK Zabrze, PCC Szczakowa- Rybnik, przekrój komuny sięgającej po byłą NRD. Wystarczyło wspomnieć ostatnie dwie zimy trochę lodu i koniec transportu kolejowego. Tragedia bo lód na sieci. Szkoda gadać.
Kiedyś jak maszynista zdefektował to nie było problemu wielkiego, bo lokomotywa była zawsze gdzieś w pobliżu. Teraz totalny kanał.
« Ostatnia zmiana: 17 Maj 2011, 20:58:48 wysłana przez mirekbrnosim »

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Maj 2011, 13:33:59 »
Ja mam podobne pytanie do tego, które padło na pierwszej stronie, na początku.
Zauważyłem, że jest kilka osób z okolic Szczecina i do nich kieruję pytanie, jak to jest w naszym rejonie jeśli chodzi o przyjęcia na dyżurnych ruchu/nastawniczych. Jestem po ogólniaku i rok studiów mam zaliczony, po czym z tych studiów zrezygnowałem, nie że kierunek nie fajny, tylko sprawy osobiste - kierunek logistyka. Są w ogóle jakieś przyjęcia jeśli chodzi o takie osoby jak ja? Gdzie pytać?
Pozdrawiam :)
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)

noname89

  • Gość
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Maj 2011, 17:39:19 »
Jeśli jest ktoś z okolic Torunia, to ja ponawiam pytanie poprzednika :)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Maj 2011, 19:13:06 »
Cezar, nie chciałbym być gołosłowny, ale wpadaj do nas bo robota jest. Zrobisz kurs na ISDR to będziesz ISDR, a bez żadnego kursu to na nastawniczego.
Sz na Tm

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Praca na kolei
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Maj 2011, 09:17:53 »
A jaka jest różnica w zarobkach między ISDR a nastawniczym? Jeśli można wiedzieć   :)
Specjalista ds. transportu Follow Me w Szczecinie :)