Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne
Savy i R146
KRZAQ:
--- Cytat: igor w 10 Lipiec 2000, 23:31:55 ---W przypadku jednego z posterunków na którym zdarza mi się pracować - dróżników w stacji powiadamia się dzwonkami (i godzinę podzwonienia notuje w dzienniku).
--- Koniec cytatu ---
To zależy od IZtu ;) U nas dyrektor wydał decyzję o numerycznym powiadamianiu dróżników przejazdowych. Bodajże decyzja nr 7 ;)
Zacha:
Co do wpisywania godziny polecenia i zamknięcia przejazdu przez dróżnika stacyjnego:
Jak to jest, jak wykonawcza w swoim okręgu ma przejazd? Jak najbardziej dyżurny zapisuje godzinę zgłoszenia i zamknięcia przejazdu. Analogicznie z dróżnikiem. Nie wiem jak jest w innych IZ-tach, tak jak napisał KRZAQ.
KRZAQ:
--- Cytat: Zacha w 11 Lipiec 2000, 15:40:54 ---Co do wpisywania godziny polecenia i zamknięcia przejazdu przez dróżnika stacyjnego:
Jak to jest, jak wykonawcza w swoim okręgu ma przejazd? Jak najbardziej dyżurny zapisuje godzinę zgłoszenia i zamknięcia przejazdu. Analogicznie z dróżnikiem. Nie wiem jak jest w innych IZ-tach, tak jak napisał KRZAQ.
--- Koniec cytatu ---
Jeżeli przejazd obsługiwany jest z nastawni wykonawczej (nastawniczy pełni obowiązki dróżnika przejazdowego) wówczas nie zapisuje się godziny zamknięcia przejazdu, gdyż jest to jeden z elementów przygotowania drogi przebiegu. Inaczej sprawa się ma gdy jest przejazd w obrębie stacji obsługiwany przez dróżnika przejazdowego ze strażnicy. Wówczas dyżurny ruchu pisze w R142 nr pociągu, nr posterunku i godzinę zamknięcia przejazdu, a dróżnik standardowo prowadzi dziennik pracy dróżnika przejazdowego. Tak jest temat rozwiązany w Lublińcu.
Zacha:
Chciałbym sprecyzować, że ww przeze mnie sytuacja może mieć miejsce wtedy, gdy przejazd obsługiwany przez nastawniczego, dróżnika nie jest uzależniony w drogę przebiegu. Idąc dalej tym tokiem myślenia można domniemać, że nie ma potrzeby zapisywania przejazdu 20 w R146, gdyż jest on uzależniony w drogę przebiegu. Prowadzenie przez ISDR książki przebiegów z posterunkiem wykonawczym ma miejsce wtedy, gdy są wprowadzone jakieś obostrzenia, bądź na zarządzenie odpowiedniego organu.
KRZAQ:
Powiem tak, wiele sytuacji uzależnionych jest od tego jak określone jest to w RT. W przypadku post. 20 można zrobić tak, że przy prawidłowej pracy kontroli położenia rogatek nie trzeba odpisywać zamknięcia przejazdu. Natomiast przy braku kontroli prowadzić książkę R142 analogicznie jak pisałem powyżej. Wszystko określa RT i to co "mądrzy" w nim napiszą, to tak trzeba stosować ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej