Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

Drezyna, pociąg sieciowy i wykolejenie.

<< < (2/5) > >>

Paweł:
Jak najbardziej można nimi ćwiczyć takie sytuacje. Miałem na myśli to, że same "nie wiedzą" co mają robić czy do jakiego kilometra na szlaku pojechać, a jedynie jeżdżą/manewrują według otrzymanych sygnałów.

jageer:
Teoretycznie w Debugu można po jakimś czasie wkoleić skład, tylko np zamknąć stację na jakiś czas, że niby pociąg przyjechał ratunkowy itp... ;) Ale to nie ma sensu, bo sąsiednie stacje nie zrobią "objazdu", a jak odwołamy wyprawianie to będzie mega kosmos....

Np drenzynkę możemy wykorzystać do podstawienia TOI TOI-a pod nasza nastawnię albo np posterunku SKP :D
W sumie np raz na tydzień (np co sobotę) wcisnąć w rozkładzie podwożenie toi-toi dla post 20 i 17 ;)

Wojmarek:

--- Cytat: jageer w 01 Lipiec 2011, 17:12:03 ---Teoretycznie w Debugu można po jakimś czasie wkoleić skład, tylko np zamknąć stację na jakiś czas, że niby pociąg przyjechał ratunkowy itp... ;) Ale to nie ma sensu, bo sąsiednie stacje nie zrobią "objazdu", a jak odwołamy wyprawianie to będzie mega kosmos....

Np drenzynkę możemy wykorzystać do podstawienia TOI TOI-a pod nasza nastawnię albo np posterunku SKP :D
W sumie np raz na tydzień (np co sobotę) wcisnąć w rozkładzie podwożenie toi-toi dla post 20 i 17 ;)

--- Koniec cytatu ---
a jakby ten wpis w debugu brzmiał?

robert051:
Chodzi ci o  drezynę z toi toi na pace??
Zresztą zasada tworzenia składów.

--- Cytuj ---Skład pociągu - po 3 parametry określające kolejno nazwę, ilość osi obliczeniowych i rodzaj każdego pojazdu/grupy wagonów w składzie, rozdzielone przecinkami. Nazwa - zawierać może serię pojazdu trakcyjnego lub opis składu wagonów wraz z informacjami o ich przeznaczeniu, dodanie oznaczenia "[1k]" definiuje lokomotywę jednokabinową (szybsza zmiana kierunku i brak zmiany strony sygnału Tb2 przy manewrach), "[-1k]" - jak wyżej, ale sygnał Tb2 odwrotnie, "[vm=...]" - ograniczenie maksymalnej prędkości pociągu do którego zostanie włączony dany pojazd/grupa wagonów (dla większości pojazdów trakcyjnych prędkość maksymalna jest ustawiana automatycznie na podstawie nazwy), oznaczenia te nie będą pokazywane. Ilość osi obliczeniowych - określa długość członu, przyjęto że jedna oś to 5 m - ilość faktycznych osi pojazdu/grupy wagonów może się nie zgadzać z podaną wartością (np. wpis ET22, którego długość wynosi 19.24 m powinien zawierać 4 osie obliczeniowe, ponieważ 4*5 = 20 ~= 19.24). Rodzaj - 0 dla wagonów, 1 dla pojazdów nieelektrycznych, 2 dla pojazdów elektrycznych.

Przykładowe składy:

 "EN57,13,2"
"SA134,8,1"
"EU07,3,2,wagony p.,20,0"
"ET22,4,2,mieszany[vm=80],45,0"
"SM42[1k],3,1,węglarki (do TF)[vm=80],15,0,platformy (do TZ)[vm=80],12,0"
--- Koniec cytatu ---
Żródło: Dokumentacja edytora rozkładu jazdy.

jageer:
Jeżeli chodzi o "wkolejenie" to wchodzisz w debuga, wpisujesz nr składu i dajesz wkolej. To tyle.
Odnośnie dodania np drenzynki co jakiś czas no to albo oryginalnie w rozkładzie albo np zamówić sobie ze Ślemienia.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej