Autor Wątek: Prace sieciowe a E1758  (Przeczytany 15322 razy)

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Prace sieciowe a E1758
« dnia: 26 Marzec 2017, 09:27:25 »
Na torze szlakowym odbywają się planowe prace sieciowe i z tegoż powodu tor zostaje zamknięty a dyżurny ruchu nakazał wpisać mi to nie tylko w R142 co akurat jest zrozumiałe ale też w E1758( jestem nastawnicza z krótkim stażem i to nowa sytuacja dla mnie)Dlaczego skoro to książka dla automatykow? A propo: gdy przyjeżdża sieciowy na wykonawczą i chcą odpisać się w książce bo będą pracować w moim okręgu to czy napewno w D831 ?

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Marzec 2017, 12:38:38 »
Tak jak piszesz, książka E1758 czyli książka kontroli urządzeń srk. Wpisuje się usterki i ewentualnie z tego tytułu wprowadzone obostrzenia np telefoniczne zapowiadanie pociągów lub polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu, a nie zamknięcie toru. Podczas prac sieciowych dyżurny zamyka tor i dostaje powiadomienie o wyłączeniu napięcia w sieci trakcyjnej odpisuje stosowne telegramy w R146 i ewentualnie R142.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marzec 2017, 16:23:24 »
Ten dyżurny ruchu, który wydaje takie idiotyczne polecenia, bardziej nadaje się na egzamin kontrolny niż do pełnienia służby.
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Marzec 2017, 21:34:58 »
A z ciekawości, co kazał odpisać?  W sensie treść "telefonogramu".
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Marzec 2017, 09:20:09 »
Odpowiadam na pytanie jageera; Tor szlakowy od...do... zamkniety o godz.... z powodu planowych prac sieciowych.
Wszystkim dziekuje bardzo za odpowiedzi, ktore mi bardzo pomogly.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Marzec 2017, 12:36:35 »
Dzięki. No i wszystko jasne  8)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline centarail

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Maj 2017, 02:40:00 »
@maria1 - oczywiscie tak jak koledzy wspomnieli dyżurny wydający polecenie odpisu prac sieciowych w książce E1758 musi najwyrazniej mieć bardzo krótki staż pracy lub brak wiedzy na dany temat. Książka R142 jest lustrem pracy nastawniczego i to tam powinno się odnotować stosowne telefonogramy. I tutaj mamy dwie "ścieżki":

1) Jeśli dyżurny zamknie tor według telefonogramu nr 21 to ustawiamy tarczę D1.
2) Jeśli dyżurny zamknie tor według telefonogramu nr 31 to ustawiamy wskaznik We4a, We4b lub We4c - w zależności jakie mamy dostępne, który tor jest zamknięty i jakie warunki są na gruncie.

Planowych zamknięć torowych nie odpisujemy w E1758! Ale co jeśli mamy awaryjne zamknięcie toru bo np sieć spadła? Czy komuś jakiś energetyk się gdziekolwiek odpisał ? :)

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Maj 2017, 14:48:23 »
Będąc przy temacie E1758 to jeśli odpiszę usterkę i wpisuje pociągi wyprawiane na Sz (liczniki), to jeśli przyjdzie automatyk odpisze przystąpienie do prac, a podczas naprawy usterki jadą kolejne pociągi to powinienem ponownie odpisać że z powodu usterki poc wyprawiono na Sz? czy wystarczy że tylko pod odpisami sam nr poc i liczniki
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline centarail

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Maj 2017, 17:37:32 »
Kontroler nie powinien o takie rzeczy pytać :) Nie wypada...

Wystarczy formułka: "Dla pociągu nr 12345 użyto SzA. Nr licznika po zmianie: 00123 (WZE A nr 00750).

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Maj 2017, 20:50:38 »
Szczerze jak posłucham instruktorów o tym że na linii dwutorowej z blokadą jednokierunkową przy zamknięciu jednego toru (bez wprowadzonego ruchu jednotorowego dwutorowego) to dla pociągu jadącego w kierunku zasadniczym należy żądać drogi wolej to wiesz... lub jak nie wie co zrobić jak centralka z wykonawczą padnie i jak ruch prowadzić z nastawniczym to myślę że moje pytanie ujdzie jeszcze :P
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline centarail

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Maj 2017, 21:51:27 »
A to mało takich przypadków jest? ;) I nie tylko w świecie instruktorów. Nie ważne gdzie i nie ważne kiedy ale dyżurni potrafią dzwonić na wykonawczą na komórkę i pytać się jakie obostrzenia powprowadzać "żeby było dobrze" tudzież co robić w sytuacjach nietypowych.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Prace sieciowe a E1758
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Maj 2017, 09:16:30 »
(bez wprowadzonego ruchu jednotorowego dwutorowego)
Zakładam, że prawie większość czytających wie, ale chodzi o ruch jednotorowy, dwukierunkowy.