Podstawą prowadzenia ruchu pociągów na szlaku jest sprawna blokada liniowa – jednodostępowa półsamoczynna lub samoczynna. Jeżeli występuje usterka w działaniu samoczynnej blokady liniowej (sbl) i konieczne jest wprowadzenie telefonicznego zapowiadania pociągów (tzp), wówczas cały szlak pomiędzy dwoma posterunkami ruchu, pomiędzy którymi wprowadzono tzp uważa się za jeden odstęp (w rozkazie pisemnym unieważnia się wskazania samoczynnych semaforów odstępowych), na którym może znajdować się tylko jeden pociąg. W dzienniku ruchu r-146 należy zanotować fakt wprowadzenia tzp poprzez odpowiedni zapis przez całą szerokość strony, dotyczącej szlaku z uszkodzoną blokadą, oraz w dalszej kolejności wypełnia się rubryki 4, 5 i 6 (czas uzgodnionej wolnej drogi dla jazdy pociągu, godzinę odjazdu pociągu i godzinę przybycia pociągu) – czyli w tzw. pełnym zakresie.