Forum Główne > Ruch kolejowy

Srodki pomocnicze

(1/2) > >>

maria1:
Gdy pociąg wjeżdża na "sz" po utwierdzonej drodze przebiegu, np. gdy przedwcześnie wygasł semafor z wolna droga na stój to czy należy zastosować środki pomocnicze? Na plakatach o "sz" wyraźnie jest napisane aby je zastosować ale czy na utwierdzonej też?
I czy w tej sytuacji konkretnie gdy wygasł senator należy wprowadzić telefoniczne polecacie i zgłaszanie?

zolwik:
a czy zadałeś sobie tyle trudu aby przeczytać Ir-1 przed zadaniem tych pytań?

maria1:
Tak, czytałem. Natomiast ostatnio odbyła się u nas na nastawni mała ściska jeden twierdzi, że jak jest utwierdzona to nie trzeba inny, że należy stosować. Zdania są podzielone, każdy interpretuje to inaczej.

zolwik:
W Ir1 masz wyraźnie napisane co jest środkiem pomocniczym i tam nie ma co interpretować.

centarail:
Panie @zolwik, ciekaw jestem czy jak Pan zaczynał pracę na kolei to od razu Ir-1 rozumiał w 100% ;) Jeśli tak to nie każdy jest takim orłem jak Pan - a pytać nie jest (jeszcze) zakazane?

Pani @Mario używanie środków pomocniczych jest dodatkowym zabezpieczeniem - czy to dyżurnego czy też nastawniczego. Tu nie chodzi o zakładanie klinów jak widzi się z okna, że idzie Pan kontroler czy inny ISEWA ;) Kliny potrafią uratować życie przy manewrach jak i jazdach na przebiegi niezorganizowane. W przytoczonym przez Panią przypadku - jeśli drogę przebiegu mamy utwierdzoną a semafor się wygasił to stosowanie środków pomocniczych nie jest wymagane z prostego względu - urządzenia działają prawidłowo - odbędzie się jednorazowa jazda na sygnał zastępczy po utwierdzonej drodze przebiegu czyli pod kołami nie przełożymy.

Przy takich przypadkach praktyka nie mówi o wprowadzaniu TZP gdyż wjedziemy do stacji, zastawka spadnie i przebieg spokojnie rozwiążemy. Jeśli przy drugiej jezdzie pociągowej zdarzy się podobna sytuacja wtedy już nie ma się żadnych skrupułów. Telefoniczne zapowiadanie na szlak + polecanie i zgłaszanie dróg przebiegów na stację.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej