Forum Główne > Urządzenia srk
Rodzaje izolacji obwodów torowych
(1/1)
eserkowiec:
Tak jak w temacie jakie są wam najbardziej znane i które z rodzai izolacji obwodów torowych uważacie za najlepsze
jageer:
Najlepsze to te, które są najlepiej utrzymane.... (tak kiedyś odpowiedziałem pewnej osobie, gdy mnie zapytała, które urządzenia, są najlepsze).
eserkowiec:
Dokładnie ale biorąc pod uwagę klasyczne izolacje w tym eony, soty, neptuny, dławiki na zeelektryfikowanych liniach chyba inaczej się utrzymuje izolacje na podstawie liczników
Paweł Piotr:
Najlepszym rozwiązaniem był elektryczny zamknięty obwód torowy. Było to rozwiązanie w pełni bezpieczne, to znaczy, że odcinek zajęty przez tabor choćby jedną osią, ale także KAŻDA usterka, była sygnalizowana jako zajętość odcinka. A np. przy kontroli przy pomocy liczników można fizycznie usunąć przęsło torowe, a urządzenie pokaże, że tor jest wolny...
jageer:
Liczniki pełnią taką samą funkcję, faktycznie mniej jest z nimi zabawy niż klasycznymi obwodami.
Jak napisał Paweł Piotr - każdy rodzaj, w przypadku usterki przechodzi w stan bezpieczny (wykazuje zajętość), poza obwodami rozjazdów przy zasilaniu szeregowym - wtedy jest trochę pokopana sytuacja i daje się podwójne linki.
Typowe obwody wykryją pęknięcie szyny itp itd....
Nawigacja
Idź do wersji pełnej