Autor Wątek: Rodzaje izolacji obwodów torowych  (Przeczytany 1930 razy)

Offline eserkowiec

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Rodzaje izolacji obwodów torowych
« dnia: 23 Maj 2017, 19:16:48 »
Tak jak w temacie jakie są wam najbardziej znane i które z rodzai izolacji obwodów torowych uważacie za najlepsze

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1184
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Maj 2017, 07:51:36 »
Najlepsze to te, które są najlepiej utrzymane.... (tak kiedyś odpowiedziałem pewnej osobie, gdy mnie zapytała, które urządzenia, są najlepsze).

Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline eserkowiec

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Maj 2017, 10:22:19 »
Dokładnie ale biorąc pod uwagę klasyczne izolacje w tym eony, soty, neptuny, dławiki na zeelektryfikowanych liniach chyba inaczej się utrzymuje izolacje na podstawie liczników

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Maj 2017, 14:16:40 »
Najlepszym rozwiązaniem był elektryczny zamknięty obwód torowy. Było to rozwiązanie w pełni bezpieczne, to znaczy, że odcinek zajęty przez tabor choćby jedną osią, ale także KAŻDA usterka, była sygnalizowana jako zajętość odcinka. A np. przy kontroli przy pomocy liczników można fizycznie usunąć przęsło torowe, a urządzenie pokaże, że tor jest wolny...
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1184
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Maj 2017, 18:52:23 »
Liczniki pełnią taką samą funkcję, faktycznie mniej jest z nimi zabawy niż klasycznymi obwodami.
Jak napisał Paweł Piotr - każdy rodzaj,  w przypadku usterki przechodzi w stan bezpieczny (wykazuje zajętość), poza obwodami rozjazdów przy zasilaniu szeregowym - wtedy jest trochę pokopana sytuacja i daje się podwójne linki.

Typowe obwody wykryją pęknięcie szyny itp itd....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.