Forum Główne > Ruch kolejowy
Jak powinien wyglądać wjazd pociągu na "sygnał wątpliwy"
MaKu:
Nie chce mi się czytać wszystkich instrukcji tylko dlatego, że Tbie się nie chce i w dziwny sposób próbujesz interpretować je.
Jeden przebieg, jeden rozkaz.
Zresztą, po co się upierasz, skoro wszyscy to piszą?
stanislaw57:
Przy niczym się nie upieram. Uważam, że ISDR, jak dał jeden rozkaz na jeden przebieg (na wjazd i wyjazd) przez swoją stację nie powinien się spotkać z zarzutem złamania przepisu, chyba, że inaczej był szkolony a inaczej postąpił.
Zacha:
--- Cytat: stanislaw57 w 25 Listopad 2012, 17:01:26 ---jeden przebieg (na wjazd i wyjazd)
--- Koniec cytatu ---
Sam sobie przeczysz.
Paweł Piotr:
Każdy tekst pisany, w tym druk R305 również, czyta się od lewej do prawej strony i od góry do dołu. Jeśli w druku R305 została wypełniona działka 2, to obowiązująca kolejna treść może się znaleźć tylko w działce 4. Jeśli została wypełniona działka 1, to kolejną obowiązującą działką może być działka 3, lub 3 i 4, lub 4.
Pełna treść ust. 25 z § 57 Ir-1(R-1) brzmi:
25.Działki zawierające treść obowiązującą należy na rozkazie pisemnym "S", "N" i "N rob." obramować linią pionową na obu marginesach.
W obramowanych działkach treść niepotrzebną należy skreślić linią falistą poziomą. Treść odręczną napisać należy czytelnie.
Kolejność wpisania ostrzeżeń do rozkazów pisemnych powinna odpowiadać kolejności przejeżdżania miejsc na odcinku, których dotyczą ostrzeżenia.
O tym, jak czytać tekst pisany (w tym druk R305) niestety w przepisach kolejowych nie ma, bo tego uczą w szkole podstawowej.
stanislaw57:
Nie należy mylić ostrzeżeń z poleceniami czy zezwoleniami. Jak widać nie wystarczy w przedszkolu nauczyć się czytać, gdzie jest góra czy dół, prawa strona czy lewa. W dorosłym życiu należy też umieć czytać ze zrozumieniem i wyciągać wnioski (z całości a nie z wybranych sobie wygodnych elementów), wiedzieć kiedy ktoś coś twierdzi a kiedy pisze w trybie przypuszczającym. Pomyłki - rzecz ludzka, ale Paweł Piotr to chyba "nadczłowiek".
Nawigacja
Idź do wersji pełnej