Autor Wątek: Opóźnienia Lewin Brzeski  (Przeczytany 20416 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Opóźnienia Lewin Brzeski
« dnia: 09 Sierpień 2017, 12:42:33 »
Co się między Lewinem Brzeskim, a Dąbrową Niemodlińską stało, w tym jednym torze, że poc. takie opóźnienia łapią ?

Offline Aderian94

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Głogów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Sierpień 2017, 23:38:56 »
Gdzieś na facebooku czytałem, że powodem było rozprucie rozjazdu chyba nr 6 na stacji Lewin Brzeski przez pociąg pasażerski.
Swoją drogą, jeśli przykładowo został podany sygnał na semaforze zezwalający na jazdę (nie Sz) i została utwierdzona droga przebiegu, to czy wtedy jest możliwe rozprucie rozjazdu przez prawidłowo jadący pociąg według wskazań semaforów? Czy też usrk działają jak chcą?
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpień 2017, 23:46:04 wysłana przez Aderian94 »

Offline Kacper9

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpień 2017, 08:12:47 »
USRK działają jak chcą, ale dla PLK'i jest to niemożliwe  8). np: Tarcza i powtarzacze pokazują semafor na 40, a tu dojeżdżasz i masz S1, ale powtarzacze dalej migają.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpień 2017, 19:36:34 »
Swoją drogą, jeśli przykładowo został podany sygnał na semaforze zezwalający na jazdę (nie Sz) i została utwierdzona droga przebiegu, to czy wtedy jest możliwe rozprucie rozjazdu przez prawidłowo jadący pociąg według wskazań semaforów? Czy też usrk działają jak chcą?

Urządzenia też popełniają błędy... Nie można wykluczyć, że istnieje ryzyko, że wajcha się obróci na pulpicie, a na gruncie nie... i zależności wyjdą...
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Sierpień 2017, 21:38:19 »
Tam na linii jest chyba komputerówka. Nawet na przekaźnikach, które miały podwójne zależności zdarzały się błędy i niewłaściwe wskazania semaforów do utwierdzonych dróg przebiegu (przykład Baby i chyba Wa-wa Centralna, co było gdzieś na necie). Stąd być może i na komputerówce moga występować błedy i przy utwierdzonej drodze dojść do rozprucia.

Offline Aderian94

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Głogów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Sierpień 2017, 22:40:39 »
I w takim przypadku kto jest winny? Nastawniczy, czy PLK?

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Sierpień 2017, 23:46:30 »
Wszystko zależy od komisji wypadkowej, co ustali zespół dochodzący, tego co się faktycznie stało.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Sierpień 2017, 19:37:07 »
Dużo elementów odgrywa tu rolę... Poza tym komisja ustala przyczynę a nie winnego
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Sierpień 2017, 12:15:12 »
(...)komisja ustala przyczynę a nie winnego
Często przyczyna jest równoznaczna z czyjąś winą. Przyjęcie poc. na zajęty tor, przełożenie rozjazdu pod taborem, wyprawienie poc. na zajęty szlak, przejechanie S1 i rozprucie rozjazdu itp.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Sierpień 2017, 19:57:15 »
Ale w raporcie nie jest napisane że winny jest dyżurny tylko jaka była przyczyna np przelozenie pod taborem a czy potem odsuwa się dyżurnego czy idzie do pudła bo był wypadek śmiertelny to zależy od zwierzchnków i organów ścigania. Naczelnik jak wskaże komisja może Cię odsunąć ale jak będzie miał kaprys to Cię wywali z pracy.

Jak zawsze przyczyna przekłada się na winnego... To inna spawa.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2017, 20:05:20 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Aderian94

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Głogów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Sierpień 2017, 20:11:11 »
Ale w raporcie nie jest napisane że winny jest dyżurny tylko jaka była przyczyna np przelozenie pod taborem a czy potem odsuwa się dyżurnego czy idzie do pudła bo był wypadek śmiertelny to zależy od zwierzchnków i organów ścigania.

Polecam zapoznać się z przyczynami pierwotnymi, bezpośrednimi i systemowymi
Jeśli rzeczywistą przyczyną jakiegoś zdarzenia kolejowego było nieprawidłowe działanie usrk, to wtedy też jest to do ustalenia? Tak się pytam, bo dostałem już skierowania na badania na nastawniczego w PLK. Powiedzmy, że zrobiłem wszystko według instrukcji, ale coś nie zadziałało jak potrzeba i się np. pociąg wykoleił. Na pulpicie wszystko ok. Nastawniczy bądź dyżurny ruchu wtedy nie jest winny? Trochę się boję tej odpowiedzialności, gdybym zrobił wszystko według przepisów i instrukcji, a okaże się, że PLK by próbowała wszystko zwalić na zwykłych pracowników. Dlatego nie wiem, czy warto w to dalej brnąć.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2017, 20:13:11 wysłana przez Aderian94 »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Sierpień 2017, 21:45:31 »
Jeżeli takie cos ma zdarzenie komisja ogląda SRK dokładnie np. legalizację przekaźników..... Np jak nie obróci się wajcha na gruncie i podasz na tor obok zajęty no to jak masz wszystkie plomby itp nie mrugales sz utwierdzenia masz to można sprawdzić.... Sprawdza się zawsze stan przekaźników z gruntem. Szczególnie kontrolne nastawcze

Ale co by się nie stało z mojego doświadczenia wiem że szukają zawsze czegoś u dyżurnego :-)  ale jak masz zapisy ok, dokumentację i praca zgodnie z RTS to nie ma się co bać.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2017, 21:51:17 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Aderian94

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Głogów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Sierpień 2017, 22:03:31 »
Czyli po prostu, jeśli wszystko robię zgodnie z instrukcjami i przepisami, to nie muszę się bać, że u mnie będzie jakaś wina. Trochę mnie uspokoiłeś :)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 770
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Sierpień 2017, 22:47:38 »
To nie do końca tak jest. Przeczytaj sobie dokładnie Starzyny, Sprowę. Dyżurny na Starzynach nie miał autoryzacji, a jednak tam pracował. Czemu? Tego raport już nie poda.
Są pojedyncze przypadki kiedy szuka się kozła ofiarnego, bo jak ma ktoś na górze beknąć to nie chce, tylko winę zwalić na tego na dole.
Zasadniczo jednak większość przeżywa bezboleśnie jakieś drobne uchybienia i dlatego, i innych powodów ludzie jeszcze na PLK pracują. Należy jednak pamiętać, że czasem jest to praca jednego błędu.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Opóźnienia Lewin Brzeski
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Sierpień 2017, 13:33:33 »
A często jest tak że jak ktos d.... to awansuje. Co do Starzyn autoryzację miał wbitą w dzień urlopu podobno.

Trzeba robić to co do Ciebie należy i tyle. Jak naginasz przepisy to chociaż wiedz w jaki sposób  ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.