Forum Główne > ISDR - Rozkłady jazdy
Pytanie o numer przy przejściu składu
(1/1)
zulusmjz:
Witam wszystkich (mój pierwszy post) :)
Mam następujące pytanie co do konstrukcji własnego rozkłady jazdy. Mam pociąg 3400 (numery przykładowe) który na mojej stacji zmienia czoło i dalej jedzie jako 3401 (dla zmiany numeru wypełniam pole "zmiana nr:" w edytorze rozkładu jazdy i wpisuję tam 3401). Następnie już jako 3401 jedzie na sąsiednią stację i wraca jako 4300.
Chciałbym skorzystać z opcji "skład przechodzi z" w edytorze rozkładu jazdy.
Czy jako numer pociągu, z którego skład przechodzi na 4300 należałoby wpisać 3401? No tak by było logicznie! Tylko przy zapisywaniu rozkładu jazdy pokazuje mi się ostrzeżenie że "Pociąg 4300 przechodzi z 3401 którego nie znaleziono w rozkładzie".
Mam zignorować to ostrzeżenie i opcja "przechodzi z" będzie działać normalnie? Czy może wpisać z opcji "przechodzi z" jednak pierwotny numer pociągu 3400? Czy może autor nie przewidział takiej sytuacji i przejście składu po zmianie czoła i numeru nie zadziała w żadnych z tych wypadków prawidłowo?
Pozdrawiam,
MJZ
EN57-002:
Odnośnie poc. 3400, który zmienia czoło i jedzie dalej to odznaczasz pod napisem "zmiana nr auto", a po prawej w polu wpisujesz 3401. Jak skład wjedzie na stacje, czasem niestety pod wjazdowym jak stanie, to zmieni automatycznie nr na 3401 o czym poinformuje Cię komunikat (mało wyskakujące okienko).
Odnośnie zmiany na sąsiedniej stacji, to faktycznie wpisujesz "skład przechodzi" i tam 3401. Nie wiem, jak wpisałeś w RJ 3401 skoro go nie widzi.
Jeżeli chcesz sobie przeanalizować takie obiegi, to polecam mój RJ, w którym właśnie tak jak chcesz są wytrasowane poc. głównie z Borku do Liskowa M-ta. https://isdr.pl/index.php/topic,596.0.html Poc. do Liskowa m-ta to prawie wszystkie 44011 i wyżej, a wracające 44012 i wyżej. Są tam zastosowane przechodzenia składów, zmiany numerów konkretnie w poc. 44212, 44214 (to dla ułatwienia szukania), a także innych.
zulusmjz:
Cześć,
Dzięki za odpowiedź, ale chyba mnie źle zrozumiałeś. Chodzi o wystąpienie obu sytuacji łącznie (zmiany czoła a potem przejście składu) dla jednego pociągu. Wgrałem Twój rozkład dla Liskowa, ale nie widzę w nim takiego przykładu (może słabo szukam?).
Posłużę się oryginalnym rozkładem dla Testowa, bo tam jest taki przykład.
643530 jedzie z Wilamowic Portu do Zbyszek ze zmianą czoła, więc zmienia numer (auto) na 643531.
Wraca ze Zbyszek do Wiliamowic Portu jaki 463532 (też ze zmianą czoła ale to już nieistotne)
Chciałbym ustawić przejście składu w Zbyszkach dla tych pociągów.
Teoretycznie jest to przejście z pociągu 643531 (bo pod takim numerem przyjeżdża do Zbyszek) na pociąg 463532 (pod tym numerem rusza ze Zbyszek). Ale wpisanie przy 463532 "skład przechodzi z" 643531 powoduje błąd, zapewne dlatego że edytor nie znajduje osobnego wpisu w bazie danych z numerem 643531, ten pociąg istnieje jedynie jako "kontynuacja" 643530 po zmianie czoła i zmianie numeru.
I teraz pytanie czy komunikat o błędzie zignorować i to zadziała, czy może wpisach w 463532 "skład przechodzi z" 643530, wtedy błędu nie ma, ale przecież 643530 nie dojedzie do Zbyszek pod tym numerem...
A może po prostu ani to ani to nie zadziała, ISDR nie obsłuży prawidłowo przejścia składu w takiej sytuacji?
Pozdrawiam,
MJZ
zolwik:
--- Cytat: zulusmjz w 05 Wrzesień 2017, 02:59:26 ---
I teraz pytanie czy komunikat o błędzie zignorować i to zadziała
--- Koniec cytatu ---
Napisałeś ten temat 5 dni temu... czy nie szybciej byłoby Ci wpisać z błędem i sprawdzić czy zadziała?
Nawigacja
Idź do wersji pełnej