Autor Wątek: Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl  (Przeczytany 17434 razy)

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl
« dnia: 18 Październik 2017, 21:27:33 »
Jestem świeżo po kursie na dyzurnego ruchu, niestety nie mam pewności czy dobrze rozumiem prowadzenie ruchu na Pbl. Potrzebuje mieć to przedstawione bardzo zrozumiale.
Rozumiem, że gdy blokada jest podstawą prowadzenia ruchu to na jednotorowce obowiązuje zadanie i danie pozwolenia/ rubr.4 R146/ a czas odjazdu i przyjazdu stosujemy z blokady. Na dwutorowce podajemy tylko "Pociąg nr...odjechał" a czas odjazdu i przyjazdu też piszemy z bloku.
Gdy jest tzp to na jednotorowce zadanie, danie pozwolenia, oznajmienie odjazdu i potwierdzenie przyjazdu/ wszystko odbywa się ustnie , przez telefon . Na dwutorowce przy tzp.
 telefonicznie oznajmiamy odjazd i przyjazd  .
Na Sbl gdy blokada jest sprawna to: podajemy tylko numer pociągu a czas odjazdu, przyjazdu z sepe.
A co gdy obowiązuje  tzp. na Sbl: potwierdzamy przyjazd ostatniego wyprawionego pociagu i co dalej?
Proszę o wytlumaczenie jak najprostszym językiem i o sprawdzenie czy dobrze rozumiem temat

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Październik 2017, 22:18:10 »
co do PBL to może być blokada bez bloku Po i Ko i w takim przypadku też piszemy tylko godzinę odejścia/ przybycia
i przy TZP zarówno na SBL jak i PBL nie oznajmiasz odjazdu jako tako, tylko oznajmiasz odjazd/ przyjazd z podaniem godziny. przy TZP godziny muszą się wszedzie zgadzać

w SBL jak blokada jest sprawna to podajesz numer pociągu i czas o której odjechał lub przyjechał, ale nie z sepe(swdr dokładniej) tylko z zegarka.

i jak masz TZP na SBL to jeździsz w odstępie posterunków, czyli tak jak w przypadku PBL czyli:  jeden szlak= jeden pociąg.
« Ostatnia zmiana: 18 Październik 2017, 22:22:23 wysłana przez zolwik »
Trainz

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 441
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Październik 2017, 22:38:51 »
Podstawą prowadzenia ruchu pociągów na szlaku jest sprawna blokada liniowa – jednodostępowa półsamoczynna lub samoczynna. Jeżeli występuje usterka w działaniu samoczynnej blokady liniowej (sbl) i konieczne jest wprowadzenie telefonicznego zapowiadania pociągów (tzp), wówczas cały szlak pomiędzy dwoma posterunkami ruchu, pomiędzy którymi wprowadzono tzp uważa się za jeden odstęp (w rozkazie pisemnym unieważnia się wskazania samoczynnych semaforów odstępowych), na którym może znajdować się tylko jeden pociąg. W dzienniku ruchu r-146 należy zanotować fakt wprowadzenia tzp poprzez odpowiedni zapis przez całą szerokość strony, dotyczącej szlaku z uszkodzoną blokadą, oraz w dalszej kolejności wypełnia się rubryki 4, 5 i 6 (czas uzgodnionej wolnej drogi dla jazdy pociągu, godzinę odjazdu pociągu i godzinę przybycia pociągu) – czyli w tzw. pełnym zakresie.
Paweł Piotr