Autor Wątek: Prowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego na podstawie SBL  (Przeczytany 19481 razy)

Offline grzegorz23

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kotuń
Witam.

Chciałbym się zwrócić z prośbą, o wyjaśnienie mi zasad prowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego (w czasie zamknięcia jednego z torów), na szlaku dwutorowym wyposażonym w dwukierunkową samoczynną blokadę liniową.

1. Mianowicie, czy nadanie telefonogramu o zamknięciu jednego z torów szlaku dwutorowego do sąsiedniego posterunku zapowiadawczego jest równoznaczne z wprowadzeniem ruchu jednotorowego dwukierunkowego?


2. Czy należy wprowadzać telefoniczne zapowiadanie pociągów dla jazd pociągów po torze czynnym w obu kierunkach (nawet jeśli urządzenia SBL są sprawne), i jakie obowiązują postanowienia odnośnie zapowiadania pociągów, które rubryki należy wypełniać w R146.

Bardzo proszę o udzielenie mi odpowiedzi na te pytania, ponieważ słuchając różnych opinii ,,specjalistów'' trudno mi wywnioskować jak to w końcu powinno wyglądać. Zapoznałem się z IR 1 odnośnie w/w kwestii, ale chciałbym żeby ktoś potwierdził moje przepuszczenia.

Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi.

Offline Kacper9

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
Odp: Prowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego na podstawie SBL
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopad 2017, 20:29:08 »
Jak masz dwukierunkową to zawsze jest dwukierunkowy  8), a jedynie żądasz zgody po lewym, obracasz SBL i jedziesz (ewentualnie rozkaz O na ograniczenie przy miejscu robót jak trzeba).

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Prowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego na podstawie SBL
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Listopad 2017, 07:13:46 »
Ad. 1 Tak. Jeśli jest przystosowana nie wprowadzamy takiego ruchu oddzielnym telefonogramem.
Ad2. Nie. Blokada jest podstawą prowadzenia ruchu, chyba że zostanie spełniony przynajmniej jeden warunek wymagający wprowadzenie TZP. Zapowiadany tak jak przy normalnym ruchu, tj. podanie informacji o numerze pociągu wypełniając tylko względnie odjazd lub przyjazd, poorzedzajac żądaniem o zgodne na wyprawie pociągu (na obrot blokady), oczywiście należy pamiętać przed zmianą kierunku należy żądac potwierdzenia przyjazdu pociągu wpisując to w rubryce uwagi.
Wyraźnie mamy napisane kiedy TZP wprowadzamy ;)
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2017, 07:36:21 wysłana przez IZKR IZ »
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline grzegorz23

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kotuń
Odp: Prowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego na podstawie SBL
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Listopad 2017, 09:26:34 »
I dziękuję bardzo za rozwianie moich wątpliwości, temat można zamknąć. :)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Prowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego na podstawie SBL
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Listopad 2017, 17:51:36 »
Jedynie z ciekawostek, to na pewnym posterunku spotkałem się z licznikiem Zwbl do blokady SBL i przy obracaniu kierunku należało w dzienniku ruchu w uwagach wpisać nr licznika po obróceniu kierunku
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.