Forum Główne > Ruch kolejowy
Prowadzenie ruchu jednotorowego dwukierunkowego na podstawie SBL
(1/1)
grzegorz23:
Witam.
Chciałbym się zwrócić z prośbą, o wyjaśnienie mi zasad prowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego (w czasie zamknięcia jednego z torów), na szlaku dwutorowym wyposażonym w dwukierunkową samoczynną blokadę liniową.
1. Mianowicie, czy nadanie telefonogramu o zamknięciu jednego z torów szlaku dwutorowego do sąsiedniego posterunku zapowiadawczego jest równoznaczne z wprowadzeniem ruchu jednotorowego dwukierunkowego?
2. Czy należy wprowadzać telefoniczne zapowiadanie pociągów dla jazd pociągów po torze czynnym w obu kierunkach (nawet jeśli urządzenia SBL są sprawne), i jakie obowiązują postanowienia odnośnie zapowiadania pociągów, które rubryki należy wypełniać w R146.
Bardzo proszę o udzielenie mi odpowiedzi na te pytania, ponieważ słuchając różnych opinii ,,specjalistów'' trudno mi wywnioskować jak to w końcu powinno wyglądać. Zapoznałem się z IR 1 odnośnie w/w kwestii, ale chciałbym żeby ktoś potwierdził moje przepuszczenia.
Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi.
Kacper9:
Jak masz dwukierunkową to zawsze jest dwukierunkowy 8), a jedynie żądasz zgody po lewym, obracasz SBL i jedziesz (ewentualnie rozkaz O na ograniczenie przy miejscu robót jak trzeba).
IZKR IZ:
Ad. 1 Tak. Jeśli jest przystosowana nie wprowadzamy takiego ruchu oddzielnym telefonogramem.
Ad2. Nie. Blokada jest podstawą prowadzenia ruchu, chyba że zostanie spełniony przynajmniej jeden warunek wymagający wprowadzenie TZP. Zapowiadany tak jak przy normalnym ruchu, tj. podanie informacji o numerze pociągu wypełniając tylko względnie odjazd lub przyjazd, poorzedzajac żądaniem o zgodne na wyprawie pociągu (na obrot blokady), oczywiście należy pamiętać przed zmianą kierunku należy żądac potwierdzenia przyjazdu pociągu wpisując to w rubryce uwagi.
Wyraźnie mamy napisane kiedy TZP wprowadzamy ;)
grzegorz23:
I dziękuję bardzo za rozwianie moich wątpliwości, temat można zamknąć. :)
jageer:
Jedynie z ciekawostek, to na pewnym posterunku spotkałem się z licznikiem Zwbl do blokady SBL i przy obracaniu kierunku należało w dzienniku ruchu w uwagach wpisać nr licznika po obróceniu kierunku
Nawigacja
Idź do wersji pełnej