Autor Wątek: Wydanie R-305  (Przeczytany 10976 razy)

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Wydanie R-305
« dnia: 24 Listopad 2017, 21:53:06 »
Witam.
W Ir1, paragraf 54 ustęp 17 mówi:
"Po przejeździe pociągu po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) ze szlaku z jednokierunkową wieloodstępową (samoczynną) blokadą liniową należy pierwszemu pociągowi, wyprawionemu po torze prawym (w kierunku zasadniczym), przekazać rozkaz pisemny informujący o nieważności sygnałów na samoczynnych semaforach odstępowych , a na szlakach wyposażonych w wieloodstępową (samoczynną) dwustawną blokadę liniową również o nieważności sygnałow na tarczach ostrzegawczych, i o potrzebie ostrożnej jazdy od ostatniego semafora odstępowego (ze wskaźnikiem w 18)."


Czy dobrze rozumiem że dla pociągu jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego na szlaku dwutorowym z blokadą wieloodstępową jednokierunkową stosujemy TZP, a dla  pierwszego pociągu jadącego w kierunku zasadniczym mam unieważnić blokadę (wprowadzić TZP i wydać R-305). Nie jest dla mnie to logiczne.
Czy możecie mi to wyjaśnić? Nie mogę znaleźć logicznego wyjaśnienia w instrukcji.
« Ostatnia zmiana: 24 Listopad 2017, 22:06:02 wysłana przez IZKR IZ »
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wydanie R-305
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Listopad 2017, 22:38:25 »
Konieczność unieważnienia blokady samoczynnej dla pierwszego pociągu jadącego w kierunku zasadniczym (po przejeździe pociągu w kierunku przeciwnym do zasadniczego) wynika z konstrukcji elektrycznej tejże blokady. Po przejeździe pociągu w kierunku przeciwnym do zasadniczego blokada samoczynna nie wraca do położenia zasadniczego, tylko semafory odstępowe podają na przemian S1 i S5, co przy prawidłowej jeździe pociągu wydłuża czas jego przejazdu (20 km/h po minięciu sygnału S1) - dlatego też dla pierwszego pociągu w kierunku zasadniczym unieważnia się wskazania sbl. Po przejeździe tego pierwszego pociągu (w kierunku zasadniczym) następuje powrót  blokady samoczynnej do prawidłowego stanu zasadniczego.
Paweł Piotr

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Wydanie R-305
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Listopad 2017, 23:18:31 »
Teraz to rozumiem zasadność tego. Dzięki
Koledzy i koleżanki... grając tylko  w ISDR nie macie odpowiedniej wiedzy to porad. Niektóre porady są wykorzystywanie przez nas w praktyce. Jeśli nie macie odpowiedniej wiedzy lub "wydaje sie mi" nie piszcie bzdur jak zachować sie w danej sytuacji ponieważ zagrazacie bezpieczeństwu naszym i innych.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Wydanie R-305
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Listopad 2017, 18:40:51 »
Nie siedzę już w ruchu, ale ostatnio pomiędzy pewnymi posterunkami, gdzie jest SBL 1 kierunkowe, jechały pociągi "pod prąd", a potem jak jechał "po prawym" to był dyktowany rozkaz "S" i adnotacja "piewszy pociąg po zmianie kierunku".....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.