Forum Główne > Ruch kolejowy
Wydanie R-305
(1/1)
IZKR IZ:
Witam.
W Ir1, paragraf 54 ustęp 17 mówi:
"Po przejeździe pociągu po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) ze szlaku z jednokierunkową wieloodstępową (samoczynną) blokadą liniową należy pierwszemu pociągowi, wyprawionemu po torze prawym (w kierunku zasadniczym), przekazać rozkaz pisemny informujący o nieważności sygnałów na samoczynnych semaforach odstępowych , a na szlakach wyposażonych w wieloodstępową (samoczynną) dwustawną blokadę liniową również o nieważności sygnałow na tarczach ostrzegawczych, i o potrzebie ostrożnej jazdy od ostatniego semafora odstępowego (ze wskaźnikiem w 18)."
Czy dobrze rozumiem że dla pociągu jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego na szlaku dwutorowym z blokadą wieloodstępową jednokierunkową stosujemy TZP, a dla pierwszego pociągu jadącego w kierunku zasadniczym mam unieważnić blokadę (wprowadzić TZP i wydać R-305). Nie jest dla mnie to logiczne.
Czy możecie mi to wyjaśnić? Nie mogę znaleźć logicznego wyjaśnienia w instrukcji.
Paweł Piotr:
Konieczność unieważnienia blokady samoczynnej dla pierwszego pociągu jadącego w kierunku zasadniczym (po przejeździe pociągu w kierunku przeciwnym do zasadniczego) wynika z konstrukcji elektrycznej tejże blokady. Po przejeździe pociągu w kierunku przeciwnym do zasadniczego blokada samoczynna nie wraca do położenia zasadniczego, tylko semafory odstępowe podają na przemian S1 i S5, co przy prawidłowej jeździe pociągu wydłuża czas jego przejazdu (20 km/h po minięciu sygnału S1) - dlatego też dla pierwszego pociągu w kierunku zasadniczym unieważnia się wskazania sbl. Po przejeździe tego pierwszego pociągu (w kierunku zasadniczym) następuje powrót blokady samoczynnej do prawidłowego stanu zasadniczego.
IZKR IZ:
Teraz to rozumiem zasadność tego. Dzięki
jageer:
Nie siedzę już w ruchu, ale ostatnio pomiędzy pewnymi posterunkami, gdzie jest SBL 1 kierunkowe, jechały pociągi "pod prąd", a potem jak jechał "po prawym" to był dyktowany rozkaz "S" i adnotacja "piewszy pociąg po zmianie kierunku".....
Nawigacja
Idź do wersji pełnej