Forum Główne > Urządzenia srk
Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
maria1:
Witam
Proszę o informację jak wygląda wyjazd pociągu że stacji przy zaniku kontroli zwrotnicy gdy stacja wyposażona jest w urządzenia typu e czyli jak rozumiem w pulpit kostkowy a szlak obok w Eap?
Paweł Piotr:
W przypadku braku kontroli położenia zwrotnicy w pierwszej kolejności można sprawdzić, czy nie spaliła się żarówka w kostce zwrotnicowej (na pulpicie kostkowym AC20), np. poprzez próbę postawienia przebiegu manewrowego poi tej zwrotnicy. Jeżeli taki przebieg da się ustawić i tarcza manewrowa wyświetli się na sygnał Ms2, to znaczy, że padła żarówka, zatem z realizacją przebiegu pociągowego nie powinno być problemu. Jeśli nie ma możliwości takiego sprawdzenia, bo nie ma takiego przebiegu manewrowego, można próbować wprost postawić semafor (po uprzednim obsłużeniu przycisku Wbl i uzyskaniu pozwolenia od sąsiedniego posterunku ruchu - jeśli semafor się nie wyświetla, oznacza to, że obwód kontroli położenia jest przerwany. Zatem trzeba wyłączyć napięcie nastawcze (dla bezpieczeństwa w wypadku konieczności korbowania), iśc w teren, zabierając ze sobą sponę iglicową lub klucz od sponozamka, korbę do korbowania i w terenie sprawdzić położenie zwrotnicy, jeśli trzeba doprowadzając ją do wymaganego położenia przez korbowanie, następnie zapiąć na sponę (lub sponozamek) i wrócić na nastawnię - tu sprawdzamy, czy pojawiła się kontrola na pulpicie. Jeśli nie, pociąg wyprawiamy na sygnał Sz, a po jego wyjeździe podciągamy przycisk dPo po zerwaniu na nim plomby. Całe to zdarzenie opisujemy w książce E1758 z podaniem przyczyny zerwania plomby na przycisku dPo, zmienionego stanu licznika użycia przycisku dPo i powiadamiamy dyżurnego automatyka - w książce E1758 odnotowujemy godzinę powiadomienia. W dzienniku R 146 dla danego pociąg unotujemy stan zmienionego stanu licznika sygnału Sz oraz - jeśli jest to kolejny pociąg - zmienionego stanu licznika dPo.
maria1:
Bardzo dziękuję za pomoc.
IZKR IZ:
A przypadkiem nie jest tak że jeśli korba przerobimy i wrócimy na nastawnie i będzie kontrola to nie ma potrzeby zakładania zamka? Sam nie mam już pewności. Bo jeśli nie ma kontroli to tak zamek.
jageer:
--- Cytat: IZKR IZ w 23 Grudzień 2017, 09:11:15 ---A przypadkiem nie jest tak że jeśli korba przerobimy i wrócimy na nastawnie i będzie kontrola to nie ma potrzeby zakładania zamka? Sam nie mam już pewności. Bo jeśli nie ma kontroli to tak zamek.
--- Koniec cytatu ---
Teoretycznie, jeżeli kontrola wróci, to tak... Tylko jak widać z innych postów, każdy inaczej wszystko interpretuje. Więc, może czasem lepiej założyć sponę dodatkowo, niż nic.....
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej