Dałem trochę za mało danych, jak widzę, a tu już chciano by zgilotynować dyżurną. Otóż w RJ towarowy miał iść planowo przed pośpiechem, nadto był to poc. śledzony. Odbieg, 17 min, umożliwiał wypuszczenie towarowego ze stacji i jego wejście do następnej, przed pośpiechem. Z jakiś przyczyn wydłużył czas jazdy (nie wiem do dziś co się stało), a to skutkowało zatrzymaniem pod wyjazdowym pośpiecha.
Tym przykładem chciałem pokazać, że mimo (nie tak jak napisałeś Piotrze) właściwej pracy i tak można być ukaranym. Jeżeli towarowy, który w RJ miał jechać przed pośpiechem zostałby zatrzymany, to też było by wyjaśnienie, czemu, mimo wystarczającego odbiegu, nie został wypuszczony ze stacji.
Dyżurna faktycznie została ukarana potrąceniem 20% premii i po tym wydarzeniu towarowe, mimo RJ i tak stały w stacji, nawet przy wystarczających odbiegach, jeżeli za nimi miał lecieć jakiś pośpiech lub ex.