Forum Główne > Ruch kolejowy

Dziwna sytuacja

(1/12) > >>

IZKR IZ:
Pytanie bardziej do maszynistow.
Czy byście reagowali lub zastanawiali się w takiej sytuacji, mijasz tarcze od wjazdowego, wskazywała ona ze semafor jest na stój zgodnie ze stanem semafora, jesteś coraz bliżej wjazdu i masz podany wjazdowy z tym że na pieciokomorowym świeci Ci się jedna pomarańczowa dolna
Wszystko ok gdyby świeciła się górna, Ale masz dolna.
Teoretycznie gdyby żarówka w górnej spaliła się to semafor na stój powinien osłonic się. Instrukcja mówi tylko o ilości świateł a nie, kolejności komory. No ale stało się, świeci się dolna, a na zegarze masz 120. Droga leży na bok, a semafor mówi że po prostym.
Rozumiem to że takie coś nie ma prawa mieć miejsca, tym bardziej zastanawia fakt że takie coś nie jest ujęte, i jak byłby potraktowany ten fakt, czy dla maszynisty wmawialby że to jest watpiwy, czy od razu winna byłaby na zarzadce.
Równie dobrze ktoś mógłby soczewki podmienić.

Paweł Piotr:
Podajesz za dużo błędnych i sprzecznych informacji.
1. Dla maszynisty nie ma znaczenia ilość komór na semaforze.
2. Dla maszynisty ważny jest obraz sygnałowy - zgodny z przepisami Ie-1(E-1).
Podaj więcej informacji o tej sytuacji, że na semaforze świeciło się jedno światło pomarańczowe (nie ma znaczenia, które), a droga przebiegu była ustawiona "na krzywo".

jageer:
Kabel od To może być uszkodzony np... - tak było do niedawna na torze nr 2 szlaku Taciszów - Gliwice Łabędy, gdzie tarcza przez chwilę niezależnie od stanu semafora świeciła na pomarańczowo non stop...

Jedno pomarańczowe, to jedno - nieważne, czy na górze, czy na dole.... Na PKP-PLK stosuje się sygnalizację prędkościową, nie obrazową, w Ie-1 są pięknie pokazane wskazania, ale gdzie tam masz napisane przy jednym pomarańczowym, że ma być nad czerwonym? Tak na prawdę, to układ komór może być dowolny....

Jak taka sytuacja powstanie, a droga będzie leżała na bok, to trzeba wejść do przekaźnikowni i przebadać stan przekaźników m.in nastawczych, lub odpowiednio innych podzespołów dla innych urządzeń....

Raz była taka sytuacja w sekcji "X", gdzie monter podpiął odwrotnie napędy na gruncie i osobowe miały się minąć po torach obok, a jechały na siebie po półtrapezie..... Dziś jest on naczelnikiem tej sekcji ;)

A jak chcesz to ujmować, to "SMS-owcy" chętnie się tym zaopiekują. Poza tym czytałem, że PLK chce uprościć sygnalizację ;) Więc może zawsze będzie jedno pomarańczowe np. z pięknie świecącą cyfrą pod spodem....

Paweł Piotr:

--- Cytat: IZKR IZ w 03 Luty 2018, 16:05:50 ---(...) mijasz tarcze od wjazdowego, wskazywała ona ze semafor jest na stój (...) a na zegarze masz 120. Droga leży na bok, a semafor mówi że po prostym.

--- Koniec cytatu ---
Nie wyobrażam sobie maszynisty przy zdrowych zmysłach, który widząc na tarczy ostrzegawczej sygnał Os1 do niewidocznego semafora wjazdowego, podjeżdża do tegoż semafora z prędkością 120 km/h...
Coś ci się brachu pokićkało...
Jeżeli zaistniała sytuacja, że sygnał na semaforze wjazdowym składał się z jednego światła, a droga przebiegu była ustawiona na krzywo, to taki przypadek należy NATYCHMIAST zgłosić odpowiednim służbom!

gumini_0317:

--- Cytat: Paweł Piotr w 04 Luty 2018, 16:11:59 ---Nie wyobrażam sobie maszynisty przy zdrowych zmysłach, który widząc na tarczy ostrzegawczej sygnał Os1 do niewidocznego semafora wjazdowego, podjeżdża do tegoż semafora z prędkością 120 km/h...
--- Koniec cytatu ---
Paweł Piotr, a co w tym niespotykanego?
[Tuż przed tarczą]
–Zadupie Dolne, co z wjazdem?
[Ułamek sekundy po minięciu tarczy]
–Mechaniku, właśnie podałam. Świeci!
[Maszynista wyjeżdża z łuku i widzi w oddali zmianę sygnału na semaforze]

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej