Forum Główne > Ruch kolejowy
Stawność blokady
maria1:
Czy ktoś może mi wytłumaczyć tak "po chłopsku" na czym polega stawność blokady? Tak abym sama umiała to później powtórzyć😊
IZKR IZ:
Ogólnie to jakie sygnały mogą być wyświetlane na tej sbl
2 stawna sygnały S1 i S2
3 stawna sygnały S1, S2 i S5
4 stawna S1, S2, S3, S5
Nie mówię o ostatnim sbl co pełni rolę tarczy ostrzegawczej, oraz przed tunelem srednicowym w Wwa jest jeszcze sygnał S1a ale to już warunki miejscowe
zolwik:
--- Cytat: IZKR IZ w 08 Luty 2018, 22:56:02 ---Ogólnie to jakie sygnały mogą być wyświetlane na tej sbl
2 stawna sygnały S1 i S2
3 stawna sygnały S1, S2 i S5
4 stawna S1, S2, S3, S5
Nie mówię o ostatnim sbl co pełni rolę tarczy ostrzegawczej, oraz przed tunelem srednicowym w Wwa jest jeszcze sygnał S1a ale to już warunki miejscowe
--- Koniec cytatu ---
Co za tym idzie, jest to też związane po części z prędkością na szlaku, im niższa stawnosc tym niższa prędkość.
Dodatkowo, kazda stawnosc ma określone odległości minimalne miedzy semaforami, i tu odwrotnie, im mniejsza stawnosc tym wieksza odległość, a co za tym idzie mniejsza ilość odstepow i mniejsza przepustowość szlaku.
S1a jest też podobno w Łodzi
jageer:
4 stawna w założeniu miała mieć odstęp równy około połowy długości drogi hamowania....
Generalnie 3 stawna jest do 120 czy tam 130 km/h....
zolwik:
2stawna ma conajmniej 2x droga hamowania
3stawna ma conajmniej droga hamowania
4stawna ma conajmniej połowa drogi hamowania
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej