AD.1 Jeżeli zamknie się jeden tor, a blokada jest nieprzystosowana, to generalnie rzecz biorąc, posterunek sąsiedni nie ma prawa i podstawy wyprawienia "po lewym", w takim wypadku po prostu jeździ się w jedną stronę - czyli niby nie ma konieczności pytania o wolną, do czasu wprowadzenia dwukierunkowego, należy pamiętać, że możemy też wprowadzić 2 kierunkowy przy obu czynnych.
Między podg. Gaj, a posterunkami PRB i PRD, są tory 1 szlakowe, jednokierunkowe (blokada typu C jednokierunkowa), z tego co pamiętam to tam podawało się tylko godzinę odajzdu / przyjazdu.
AD.2 Wtedy traktujemy szlak jak 1 torowy, więc wypada.
AD.3 W przypadku jeżdżenia po 1 torze w obu kierunkach, zawsze pyta się o wolną. Na niektórych posterunkach z SBL, są nawet liczniki od zwbl i spisuje się zawsze ich stan po zmianie kierunku przy nr pociągu wyprawianego jako pierwszy po zmianie kierunku.