Autor Wątek: Przywitanie, podziękowanie i pytania (o usterkę)  (Przeczytany 24214 razy)

Offline silenthunter183

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Przywitanie, podziękowanie i pytania (o usterkę)
« dnia: 29 Czerwiec 2018, 15:53:51 »
Po pierwsze chciałbym przywitać się ze wszystkimi użytkownikami forum, gdyż jestem tu nowy. Zapewne niektóre osoby mogą mnie kojarzyć z forum i symulatora TD2 :)

Po drugie chciałem podziękować za tak dobry symulator z prawdziwego zdarzenia. Od dawna żaden symulator nie wciągnął mnie tak że w każdej wolnej chwili gdy tylko mogę siadam i włączam ISDR. Oczywiście jestem świadom niektórych błędów i bugów jednak uważam że sam symulator stoi na wysokim poziomie symulacji :) Również dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy o przepisach kolejowych przeglądając niektóre wątki na tym forum za co również dziękuję.

Natomiast nurtuje mnie jedno pytanie odnośnie usterki SSP z 72km na Liskowie. Nie znalazłem nigdzie nic podobnego a jeśli jest już wyjaśnione to przepraszam. Otóż chodzi mi o ręczne wygenerowanie usterki czujników torowych. Która opcja za to odpowiada? w menu usterek nie mogłem znaleźć czujników w torach do Wilamowic, jest tylko Testowo i Borek. Czy jest to jakaś opcja w obwodzie torowym?

Pozdrawiam.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Przywitanie, podziękowanie i pytania (o usterkę)
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Czerwiec 2018, 22:40:42 »
Witaj,

Załączanie ostrzegania na tym przejeździe realizowane jest licznikami osi, czyli liczeniem osi przejeżdżających między czujnikami (wykazanie zajętości odcinka przez licznik powoduje załączenie ssp). Obecnie w symulatorze nie ma dla nich przewidzianego stałego stanu usterki, a jedynie losowe błędy w zliczeniu/braku zliczenia osi, czego skutkiem może być błędny bilans osi - dodani będzie widziany jako pozostała zajętość, ujemny jako usterka. Nie ma możliwości ręcznego wywołania tego stanu, conajwyżej można wyzerować liczniki gdy skład znajduje się między czujnikami, lub wjechać między czujniki po ich wyłączeniu, a następnie je włączyć - wówczas najechanie składu na czujnik spowoduje wykazanie usterki.

Pozdrawiam