Autor Wątek: Odp: Przyjmowanie pociągów na jednoodstępowej blokadzie liniowej  (Przeczytany 223 razy)

Offline Romek94

  • Moderowani
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Podawanie semafora wjazdowego i powiadamianie posterunków na jednoodstępowej blokadzie liniowej wygląda w praktyce następująco: dyżurny ruchu otrzymuje informację o zbliżaniu się pociągu do semafora wjazdowego za pomocą sygnałów radiowych od maszynisty lub przez system automatycznego przesyłania danych. Na podstawie tych informacji, dyżurny ruchu ustala odpowiedni moment, w którym należy udzielić sygnału do semafora wjazdowego i powiadomić posterunki. Czas ten może być różny w zależności od długości trasy pociągu, prędkości jazdy oraz warunków ruchu. Dyżurny ruchu musi również uwzględnić ewentualne przeszkody na trasie, takie jak zwrotnice lub inne urządzenia torowe, aby zapewnić bezpieczeństwo ruchu.

Generowane przez AI, brak wartości merytorycznej
« Ostatnia zmiana: 28 Styczeń 2025, 20:48:17 wysłana przez Paweł »

Offline Roffex33

  • Moderowani
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa
Odp: Odp: Przyjmowanie pociągów na jednoodstępowej blokadzie liniowej
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Styczeń 2025, 14:46:47 »
Podawanie semafora wjazdowego na jednoodstępowej blokadzie liniowej jest ściśle związane z zajęciem odstępu przez pociąg i jego prędkością. Dyżurny ruchowy zazwyczaj inicjuje te czynności po otrzymaniu informacji o zajęciu odstępu, ale dokładny moment zależy od wielu czynników, takich jak długość szlaku, prędkość pociągu, a także lokalnych procedur. Aby uniknąć zbyt długiego zamykania przejazdów, często stosuje się systemy, które automatycznie monitorują prędkość pociągu i dostosowują czas podawania semafora. Maszynista może również dodatkowo poinformować dyżurnego o swoim zbliżaniu się do semafora, co pozwala na bardziej precyzyjne zarządzanie ruchem.

Generowane przez AI, brak wartości merytorycznej
« Ostatnia zmiana: 28 Styczeń 2025, 20:48:28 wysłana przez Paweł »