Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne
Wątpliwości nowicjusza, co zrobiłem źle? - roast me.
jageer:
--- Cytat: EN57-002 w 03 Kwiecień 2018, 20:58:37 ---raczej wymieniłem, w domu też nie resetujesz bezpieczników lecz wymieniasz (przy topikowych), bądź podnosisz przy e-sach. Na nastawniach, w obwodach zwrotnic są te pierwsze.
--- Koniec cytatu ---
Jesteś tego pewien? To chyba nie widziałeś tego, co zabudowuje się obecnie, w sumie już kilkanaście lat temu na wielu posterunkach montowano różnicówki....
Topikowe, to są w większości plombowane np. w nastawnicach VES......
Meril:
--- Cytat: EN57-002 w 03 Kwiecień 2018, 20:58:37 ---
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 ---Są tam zwrotnice sprzężone 27 i 28, 27 z toru 1 na 2, 28 z 2 na 1.
--- Koniec cytatu ---
Gwoli ścisłości, to są dwa szlaki jednotorowe, więc oba tory są nr 1.
--- Koniec cytatu ---
A to nie jest tak że skoro tory są za semaforem wjazdowym to są to tory stacyjne? Przynajmniej tak myślałem :-[
--- Cytat: EN57-002 w 03 Kwiecień 2018, 20:58:37 ---
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 --- Czy zrobiłem to dobrze? Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? (Nie chodzi o rozprucie)
--- Koniec cytatu ---
Ponieważ to są rozjazdy sprzężone, to najlepiej, właśnie dla ominięcia takich sytuacji, korbować oba do położenia jednolitego, czyli plusowego lub minusowego.
--- Koniec cytatu ---
Tylko jak miałem przekorbować oba rozjazdy na + gdy nr 28 mogłem tylko ustawić na - albo pośrednie?
EN57-002:
--- Cytat: Meril w 03 Kwiecień 2018, 21:44:54 ---A to nie jest tak że skoro tory są za semaforem wjazdowym to są to tory stacyjne? Przynajmniej tak myślałem :-[
--- Koniec cytatu ---
Masz rację, chyba ostatnio jestem za bardzo przemęczony.
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 ---Tylko jak miałem przekorbować oba rozjazdy na + gdy nr 28 mogłem tylko ustawić na - albo pośrednie?
--- Koniec cytatu ---
Ok, ale dalej po ostatniej jeździe, z tego co napisałeś, rozjazd 27 pozostał w położeniu "-" kierującym z toru 1 na 2, przeto skład rozpruł go, bowiem
--- Cytat: Meril w 01 Kwiecień 2018, 13:20:16 --- Przekorbowałem 28 na plus, założyłem zamek/spone i wpuściłem pociąg na Sz.
--- Koniec cytatu ---
Meril:
Czyli zwrotnica może zostać rozpruta mimo że nie jedzie po niej pociąg? Jak można tego uniknąć?
Korzystając z okazji, czy ktoś się spotkał by przycisk dKoS w testowie nie działał? Miałem usterke odcinka JJS JTS i fałszywe wskazanie zajętości po przejeździe pociągu, przez co nie zapaliła się lampka kontrlna przy KoS... Według instrukcji trzeba wyciągnąć przycisk dKoS i powinna się zapalć i umożliwić zwolnienie blokady, dobrze rozumiem? Może to wina linuxa i Wine, ale u mnie nic się nie dzieje :-\
jageer:
Jeżeli przyjmowałeś pociąg na semafor, a po jego wjeździe została zajętość na JS, to nie "zwolniła się zastawka" od blokady liniowej, teraz dKoS nic nie da, trzeba "wyzerować" blokadę przez automatyków (usuń usterkę).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej