Forum Główne > Inne
Pomocy
szpeicer:
np. na E
EN57-002:
--- Cytat: szpeicer w 27 Kwiecień 2018, 10:58:54 ---np. na E
--- Koniec cytatu ---
Jak to dobrze, że dziś można poczytać wyczerpujące pytanie i na takie wydać odpowiedź.
Ale co na E? Jazda na tor, w którym jest sem. E, czy jazda z toru, na którym jest sem E?
Jeżeli ten drugi wariant, to podobnie, jak napisałem wyżej, na prawo od zielonego przycisku, którym podaje się semafor dla jazdy, w następnej kostce na pulpicie jest biały przycisk Em. Po naciśnięciu utwierdza i podaje sygnał Ms2 do tarczy Tm3, na rozjazd nr 3. Dalej po przez odpowiednie ustawienie rozjazdów 1/2, sprzężonych, można realizować jazdę na tor 1 lub 2, ewentualnie przez przestawienie rozjazdu nr 4 na tory 3 lub 5.
Paweł Piotr:
--- Cytat: szpeicer w 27 Kwiecień 2018, 10:13:37 ---Wiem że to pewnie głupie pytanie dla wielu osób ale jak podać ms2 na semaforze?
--- Koniec cytatu ---
Niektóre odpowiedzi są żenujące...
Każdy semafor, na którym można podawać sygnał Ms2 posiada dwa przyciski sterujące - jeden zielony, opisany nazwą semafora, drugi biały, opisany literą semafora ze znacznikiem "m" w potędze litery, opisującej semafor.
Żeby podać sygnał Ms2 na semaforze, NAJPIERW TRZEBA USTAWIĆ DROGĘ PRZEBIEGU MANEWROWEGO ROZPOCZYNAJĄCĄ SIĘ OD TEGO SEMAFORA przy pomocy odpowiednich czarnych przycisków zwrotnicowych, a dopiero potem nacisnąć na ok. 3 sek. przycisk. Jeśli droga przebiegu jest poprawnie ustawiona, nastąpi jej podświetlenie na biało (zamknięcie lub utwierdzenie) i na semaforze pojawiś sygnał Ms2. Kasowanie takiego sygnału zależy od tego, czy jest to przebieg zamykany, czy utwierdzany. W przebiegach zamykanych kasowanie odbywa się przez podciągnięcie przycisku do nastawiania sygnału Ms2 na semaforze - sygnał zostanie skasowany, pojawi się sygnał S1 i droga przebiegu podświetlona na biało wygaśnie. Na dużych pulpitach nastawczych mogą być stosowane osobne przyciski do zwolnienia przebiegów manewrowych zamykanych z białą kontrolką - przykład - pulpi kostkowy stacji Kraków Główny. W przebiegach utwierdzanych kasowanie sygnału i rozwiązanie drogi przebiegu odbywa się automatycznie po wykonanej jeździe manewrowej. Można doraźnie taki przebieg zwolnić tylko przy pomocy plombowanego przycisku zwalniającego, natomiast sam sygnał Ms2 można wygasić przez podciągnięcie przycisku - jednak utwierdzenie pozostaje nadal.
szpeicer:
Dzięki za odpowiedź !!! PS skąd masz ten pulpit? I czy to w ogóle do ISDR ;)
dyżurny27:
To zwykła bitmapa zrobiona w EPK przez autora ISDR. Nie da się prowadzić ruchu, od razu mówię. ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej