Autor Wątek: Ochrona przeciwporażeniowa w napędach zwrotnicowych  (Przeczytany 14959 razy)

Offline Rocky777

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Ochrona przeciwporażeniowa w napędach zwrotnicowych
« dnia: 05 Maj 2018, 21:54:18 »
Hey
Jak jest z tą ochroną napędy nie podlegają pomiarom elektrycznym?
W napędzie jest silnik, napiecia od 136DC do 400AC co z tym fantem?
Co w przypadku uszynienia?

Proszę o podpowiedz 

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Ochrona przeciwporażeniowa w napędach zwrotnicowych
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Maj 2018, 10:22:19 »
W jakim sensie nie podlegają pomiarom? Boisz się, że podejdziesz do obudowy napędu i Cię pokopie, czy co?
Poczytaj sobie o klasach ochrony przeciwporażeniowej, to się dowiesz, do której z nich zalicza się napęd - uszynienie jest spełnieniem tych wymagań.
Uszynienie jest wymagane do każdego obecnie budowanego napędu.
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2018, 10:24:04 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Rocky777

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Ochrona przeciwporażeniowa w napędach zwrotnicowych
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Maj 2018, 14:52:57 »
Przy silniku napędu jest zacisk PE który nie jest podłączony żaden z przewodów, obudowa napędu nie jest uszyniona, trakcja nad torem i co z tym fantem?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Ochrona przeciwporażeniowa w napędach zwrotnicowych
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maj 2018, 10:01:20 »
Jaki typ napędu ? Ja ostatnio uszynialem nowe. Widocznie ktoś nie do końca go zrobił. Co do trakcji u góry to co może jeszcze wymagasz iskiernikow przy napędach? Bez przesady.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Rocky777

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Ochrona przeciwporażeniowa w napędach zwrotnicowych
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Maj 2018, 19:51:37 »
Nic nie wymagam, skąd ciebie taki kąśliwy język jageer zadałem tylko pytanie.
Uszynienie związane jest z ochroną w przypadku zerwania trakcji i nie ma raczej związku z ochroną przeciw porażeniową.
Silniki w napędach działają na różne napięcia w moim przypadku mam 400V i wyłączniki różnicow- prądowe, pomiary powinny być robione co rok??? na przypadki rezystancji izolacji i skuteczności wyłączenia.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Ochrona przeciwporażeniowa w napędach zwrotnicowych
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Maj 2018, 20:32:32 »
Nic nie wymagam, skąd ciebie taki kąśliwy język jageer zadałem tylko pytanie.

Taką już mam naturę ;) Proszę się nie obrażać. Jeżeli chodzi o same pomiary, to generalnie (jeżeli robisz na PKP-PLK) - powinna zając się tym diagnostyka i do tego powinni mieć instrukcje. Co do badania samych różnicówek, to de facto się z tym nie spotkałem, aby było to badane pod jakimkolwiek kątem, ale moge się mylić, nie pracuję przy utrzymaniu.

Napiszę tak - zgłupiałem i nawet nie wiem czy przy odbiorach urządzeń to sprawdzają....

Ale fakt, uszynienie to bardziej do "wyrównania prądów", że tak napiszę.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.