Forum Główne > Inne

Problem

(1/1)

szpeicer:
https://www.google.pl/search?q=przyciski+na+pulpicie+nastawczym+-+kolory&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjNituHi6PbAhWI_ywKHYFRC6IQ_AUICigB&biw=1920&bih=1003#imgrc=egKcjnUS3wZNmM:



Jak obsługiwać tego typu przyciski???


Chodzi o te nad zwrotnicami.

Paweł Piotr:
Przyciski oznaczone pJz (przycisk izolacji zwrotnicowej) i Kr (kontroli rozprucia) są przyciskami doraźnymi, których obsługa może odbywać się w szczególnych i uzasadnionych sytuacjach, związanych z występującymi usterkami w urządzeniach, dlatego też są one plombowane, a zerwana na nich plomba i użycie przycisku musi zostać odnotowane w książce kontroli urządzeń srk E1758.
Użycie przycisku pJz pozwala na przełożenie zwrotnicy (wykolejnicy) wykazującej zajętość. Po stwierdzeniu, że rozjazd (wykolejnica) są wolne od taboru, można zerwać plombę na przycisku pJz z numerem zwrotnicy (wykolejnicy) i trzymając go podciągniętego, użyć przycisku sterującego zwrotnicą (wykolejnicą).
Przycisk Kr służy do kasowania rozprucia zwrotnicy po ustaleniu określonego położenia zwrotnicy w jednym z jej krańcowych położeń (po zerwaniu plomby przycisk należy podciągnąć i puścić). W przypadku prawidłowego ułożenia zwrotnicy w jednym z ustalonych jej położeń podciągnięcie przycisku spowoduje skasowanie sygnalizowanego na pulpicie rozprucia.
Więcej szczegółów można znaleźć tu:
Ie-10 (E18) INSTRUKCJA
obsługi przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

szpeicer:
Dziękuję tylko jak zrywa się tą plombę?

I póżniej ja założyć

Dulson:
CTRL + PPM na przycisk z plombą.

Jak się je zakłada? Ty ich nie zakładasz. Automatycznie zakłada je po pewnym czasie monter SRK lub po usunięciu danej usterki do której obsługiwałeś jakiś dany przycisk doraźny.

szpeicer:
Dziękuję serdecznie !

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej