Autor Wątek: Blokowanie "w tył" i "w przód"  (Przeczytany 11473 razy)

Offline Beata10

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Skąd: Szczecin
Blokowanie "w tył" i "w przód"
« dnia: 10 Listopad 2018, 07:57:52 »
O co chodzi w blokowaniu "w tył", " w przód" ?

Proszę stosować tytuły wątków opisujące temat. Paweł
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2018, 13:41:43 wysłana przez Paweł »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Blokowanie "w tył" i "w przód"
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopad 2018, 08:55:25 »
O co chodzi w blokowaniu "w tył", " w przód" ?

Tzw2. blokowanie "w tył" to blokowanie bloku końcowego (Ko) do sąsiedniego posterunku ruchu - tego, który wysłał do nas pociąg na szlak, czyli potwierdzenie przy pomocy urządzeń srk (półsamoczynnej blokady liniowej) faktu przyjazdu pociągu i zwolnienia szlaku.
Tzw. blokowanie "w przód" to blokowanie bloku początkowego (Po), czyli powiadamianie następnego posterunku ruchu przy pomocy urządzeń srk (półsamoczynnej blokady liniowej) o fakcie wyjazdu pociągu z naszego posterunku ruchu i zajęcie szlaku.
Warto dodać, że pojęcie "w tył" i "w przód" odnoszą się do jadącego po linii pociągu - w tył (pociągu) oznacza potwierdzenie jego przybycia na posterunek ruchu, w przód (pociągu) oznacza informację o jego odejściu z posterunku ruchu. Jest to także informacja o zwolnieniu szlaku - blokowanie w tył oraz o zajęciu szlaku - blokowanie w przód.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2018, 09:54:11 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr